Παρασκευή 19 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
Μπροστά στο συνέδριο της ΟΥΠΑΕ

Του Χρήστου ΣΤΑΜΟΥΛΟΥ*

Στις 24 και 25 Γενάρη πραγματοποιείται το 22ο απολογιστικό Συνέδριο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΥΠΑΕ). Μιας Ομοσπονδίας που "ζει και αναπνέει" στο νευραλγικό χώρο της μεταφοράς, όπου απασχολούνται χιλιάδες εργαζόμενοι (αστικά λεωφορεία, τουριστικά, φορτηγά, νταλίκες, ταξί, διανομές τροφίμων - ποτών, υπεραστικά λεωφορεία, τοπικά συγκοινωνιακά δίκτυα κλπ.). Ομως η δράση της δεν είναι ανάλογη ούτε με τη δυναμική του χώρου, ούτε με τη συνεισφορά που πρέπει να έχει συνολικότερα στο συνδικαλιστικό κίνημα και τους αγώνες του. Χαρακτηριστικό της αξίας και της σημασίας που έχει για τα αφεντικά της μεταφοράς και τους αστικούς πολιτικούς κύκλους, είναι η ανάπτυξη μιας σειράς διασπαστικών ομοσπονδιών με επικεφαλής τους γνωστούς Μαραβέλληδες - Σαντοριναίους κλπ., που κατά καιρούς έγιναν ο στυλοβάτης διαμόρφωσης πλαστών πλειοψηφιών με την παραγωγή των "νόθων αντιπροσώπων" στα ίδια τα συνέδρια της ΓΣΕΕ, χρηματοδοτούμενοι γενναία από όλους τους υπουργούς "Εργασίας". Στόχος της εργοδοσίας και των αστικών κομμάτων είναι οι εργαζόμενοι στις μεταφορές να είναι εργαζόμενοι "μιας χρήσης" και έξω από τους όρους είτε της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης, είτε των ειδικών συλλογικών συμβάσεων που υπογράφει η ΟΥΠΑΕ. Το κυριότερο, να μην είναι μέλη των σωματείων, αφού τους έχουν για "μία χρήση", για "ένα δρομολόγιο", αμείβοντάς τους με το κομμάτι, χωρίς ασφαλιστικές καλύψεις, χωρίς εφαρμογή ωραρίου και πενθημέρου, 8ώρου κλπ.

Καθαρά και παστρικά οι κομμουνιστές συνδικαλιστές που δρουν στη μεταφορά, γνωρίζοντας καλά τις επιλογές των εργοδοτικών κύκλων για τη μεταφορά, τόνισαν και παλεύουν η ΟΥΠΑΕ να μην εγκλωβίζεται, οχυρωμένη πίσω από δικαιολογίες του τύπουτα σωματεία είναι μικρά και αδύναμα, στην υπογραφή μέσω διαιτησίας κάποιων ΣΣΕ ή κανονισμών εργασίας στα ΚΤΕΛ, τρέχοντας μετά και σε φραστικό επίπεδο να υποχρεώσει τους εργοδοτικούς κύκλους να τα κάνουν πράξη. Οι κομμουνιστές πιστεύουν και θα παλέψουν να γίνει υπόθεση του 22ου Συνεδρίου, αλλά και άξονας δράσης των πρωτοβάθμιων σωματείων:

α.Η μαζικοποίηση της ΟΥΠΑΕ και η διάλυση στην πράξη των διασπαστικών ομοσπονδιών (ΠΟΥΠΑ κλπ). Η ένταξη στη δύναμή της πολλών ακόμα εργαζομένων, μέσα από στήσιμο σωματείων σε μια σειρά χώρους δουλιάς (ΦΑΓΕ, ΔΕΛΤΑ, ΝΙΚΑΣ, ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ, CONTINENT, ΠΡΑΚΤΙΚΕΡ, ΚΑΡΝΑ, ΠΟΤΟΠΟΪΑ - ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ κλπ.) που έχουν ισχυρά μεταφορικά δίκτυα με χιλιάδες εργαζόμενους στο τιμόνι και με δικαιώματα αμοιβές σκλαβιάς. Ναι κάθε μέρα ομάδες εργατών, συμβούλων της ΟΥΠΑΕ με υλικό με δράση, πρέπει να "αλώσουν" αυτούς τους χώρους δουλιάς, να στήσουν σωματεία, να οργανώσουν συνδικάτα ανά νομό στη μεταφορά και επιχειρησιακά σωματεία ανά εταιρία και χώρο.

β.Η πάλη για τη θέσπιση θεσμικού πλαισίου, που να μην επιτρέπει τη χρησιμοποίηση εργατών "μιας χρήσης", χωρίς δικαιώματα, χωρίς ασφάλιση, χωρίς ωράριο με αμοιβές έξω από την ΕΣΣΕ ή τις ειδικές ΣΣΕ.

γ.Η Θέσπιση πλαισίου για να κλείσουν οι δρόμοι για 12ωρες-15ωρες βάρδιες στη μεταφορά που θέτουν σε κίνδυνο ζωές.

δ.Ο συντονισμός δράσης και η διαμόρφωση θέσεων με αγωνιστική προοπτική για ενιαίο δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών, με κοινωνικό χαρακτήρα και ρόλο, κόντρα στα νέα σχέδια ιδιωτικοποίησης.

ε.Η δράση για αλλαγή της κατάστασης στα υπεραστικά ΚΤΕΛ και αστικά κατά νομό που έχουν γίνει τρωκτικά του δημόσιου χρήματος με πάνω από 200 δισ. δάνεια αγύριστα στα αφεντικά τους που καμιά σχέση δεν έχουν με το αντικείμενο της μεταφοράς και που χρησιμοποιούν κυριολεκτικά τους εργαζόμενους στα ΚΤΕΛ (υπεραστικά - αστικά) λες και είναι προϊόντα σκλαβοπάζαρου.

στ.Η θεσμοθέτηση συγκεκριμένων όρων εργασίας και αμοιβής για οδηγούς φορτηγών, τουριστικών, ταξί που παρά τις συγκεκριμένες διατάξεις των ΣΣΕ τους, τους έχουν με το δρομολόγιο, με το κομμάτι για μια μέρα ένα μήνα ή το πολύ για σεζόν, χωρίς ασφάλιση κλπ.

ζ.Η πάλη για το ασφαλιστικό και τη σύναψη πανελλαδικής σύμβασης αμοιβής στη μεταφορά, που θα θέτει τα όρια ασφαλείας μισθού και που θα εξειδικεύεται και θα πλουτίζεται με τις επιμέρους συμβάσεις ανά εταιρία κλπ.

η.Η οργάνωση των ανέργων οδηγών και ανάπτυξη μετώπου πάλης κόντρα στην ανεργία.

Ο συνδυασμός που υποστηρίζουν οι κομμουνιστές στο συνέδριο της ΟΥΠΑΕ είναι η ΔΑΣ. Με βάση τους παραπάνω στόχους και με την υπόσχεση ότι θα εξαντλήσουμε όλες τις δυνάμεις μας στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εργαζομένων στις μεταφορές και στο ζωντάνεμα της δράσης της ομοσπονδίας, ζητάμε την ψήφο των αντιπροσώπων.

* Ο Χρήστος ΣΤΑΜΟΥΛΟΣ είναι Β αντιπρόεδρος της ΟΥΠΑΕ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ