Τετάρτη 4 Ιούνη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αγώνας για μπάρκο χωρίς δουλέμπορους

Συνεχίζεται και σήμερα ο αποκλεισμός του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας. Και νέες αποκαλύψεις για το διώξιμο Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία και θρασύτατες παραβιάσεις της υφιστάμενης νομοθεσίας από τους εφοπλιστές

Μπάρκο χωρίς δουλέμπορους και "φακελάκια" μίζας, μέτρα για την προστασία της απασχόλησης και τη ματαίωση των αντιναυτεργατικών σχεδίων εφοπλιστών και κυβέρνησης για το διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα καράβια, απαίτησαν οι ναυτεργάτες που απέκλεισαν χτες το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας για τέσσερις ώρες, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι. Οι ναυτεργάτες απαγόρευσαν στους ναυτιλιακούς πράκτορες και σε εκπροσώπους των εφοπλιστών να εισέλθουν στο Γραφείο. Την κινητοποίηση διοργάνωσαν η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".Ο αποκλεισμός του ΓΕΝΕ θα συνεχιστεί και σήμερα από τις 10 το πρωί.

Χτες η ΠΕΜΕΝ κατέθεσε και μήνυση εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρίας IOLCOS HELLENIC MARITIME CO LTD,στην οποία ανήκει το πλοίο IOLCOS ETENRITY με ελληνική σημαία, του πλοιάρχου του πλοίου και κατά παντός υπευθύνου, επειδή το πλοίο αυτό ταξιδεύει κατά παράβαση της νομοθεσίας με ελλιπή σύνθεση και επιπλέον η εταιρία αποφάσισε να αντικαταστήσει τον πρώτο μηχανικό με αλλοδαπό, ο οποίος - εκτός των άλλων - δε διαθέτει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Συγκεκριμένα, η νόμιμη σύνθεση του πλοίου προβλέπει πλήρωμα με 22 ναυτεργάτες, από τους οποίους το 40% να αποτελείται από αλλοδαπούς και αυτό στην περίπτωση και μόνο που δε διατίθενται Ελληνες. Ωστόσο, στο πλοίο υπηρετούν μόνο 6 Ελληνες και οι υπόλοιποι είναι αλλοδαποί. Από τους Ελληνες θα είχε ήδη αντικατασταθεί ο πρώτος μηχανικός αν η αντίδραση των υπολοίπων μελών του πληρώματος - εκτός από τον πλοίαρχο - και της ΠΕΜΕΝ δεν ήταν άμεση.

Στη διάρκεια της αγωνιστικής κινητοποίησης μέσα σε κλίμα οργής και αγανάκτησης, ναυτεργάτες κατήγγειλαν το κύκλωμα των δουλεμπόρων, αναφέροντας και συγκεκριμένες περιπτώσεις, αλλά και εφοπλιστές που παραβιάζουν τη νομοθεσία αντικαθιστώντας Ελληνες με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς, χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν.

Πρόκειται για την πλοιοκτήτρια εταιρία ΣΕΡΡΕΣ του εφοπλιστή Λιβανού,όπου στο πλοίο με ελληνική σημαία ΣΑΝΤΑ ΜΑΡΙΑ ο ανθυποπλοίαρχος έχει αντικατασταθεί με αλλοδαπό, ενώ συνολικά οι Ελληνες που υπηρετούν είναι μόνο 7!

Ο εφοπλιστής Στεριώτης Βουλωμάνος στο επιβατηγό του πλοίο ΑΦΡΟΔΙΤΗ με ελληνική σημαία, το οποίο εκτελεί δρομολόγια από το Δέλτα Φαλήρου προς Αίγινα και Πόρο,με την ανοχή των λιμενικών αρχών, απασχολεί ως δεύτερο μηχανικό αλλοδαπό, ενώ χρέη πρώτου μηχανικού εκτελεί... λαδάς με χαμηλές αποδοχές, ο οποίος δε διαθέτει καν στοιχειώδη κατάρτιση και αυτό όταν το πλοίο μεταφέρει περίπου 450 επιβάτες!

Επίσης καταγγέλθηκε ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία ΟΛ ΣΤΡΑΣ σε δύο φορτηγά πλοία της με ελληνική σημαία, ΦΕΝΤΕΡΑΛ ΚΑΛΛΙΟΠΗ και ΦΕΝΤΕΡΑΛ ΝΤΟΡΑ,απασχολεί ως τρίτο μηχανικό και ανθυποπλοίαρχο αλλοδαπούς!

Ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ, Σάββας Τσιμπόγλου, σχολιάζοντας την κατάσταση επισήμανε: "Οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και θα κλιμακωθούν για να σταματήσει αυτό το αίσχος της μεσιτείας, του δουλεμπορίου, για να μπει φρένο στην πλήρη ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Χαρακτηριστικό της ανοχής του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των ελεγκτικών αρχών απέναντι στην ασυδοσία των εφοπλιστών είναι η περίπτωση του ΙΟΛΚΟΣ. Δεν ελέγχει κανένας κανέναν. Σε επανειλημμένες ερωτήσεις μας για το πώς οι αλλοδαποί βρίσκονται στα πλοία με ελληνική σημαία, μας απαντούν απλά ότι μπαρκάρουν με διαβατήριο! Αυτή η κατάσταση πρέπει να σταματήσει".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ