Πέμπτη 26 Ιούνη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Πολυνομοσχέδιο - "τιμωρός" ανέργων

Η αφαίρεση των φυλλαδίων ανέργων ναυτεργατών, προβλέπεται σε πολυνομοσχέδιο - "σκούπα" του ΥΕΝ, μαζί με άλλες παρεμβάσεις σε βάρος των ναυτεργατών

Εκτρωματικό πολυνομοσχέδιο - "σκούπα" που, εκτός των άλλων, βάλλει ευθέως το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των ναυτεργατών στην εργασία, "τιμωρώντας" τους άνεργους με την αφαίρεση του φυλλαδίου τους, παρουσίασε αιφνιδιαστικά χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρος Σουμάκης,στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου προς τους ναυτιλιακούς συντάκτες, χωρίς να προηγηθεί καμία συζήτηση με το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα,δίνοντας έτσι άλλη μια "γεύση" για τον "κοινωνικό διάλογο" της κυβέρνησης...

Πρόκειται για σχέδιο νόμου με τίτλο "Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας" το οποίο υπογράφεται από 10 υπουργούς και αποτελεί, στην ουσία, μία "σκούπα" στην οποία περιέχονται διατάξεις για το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο Ελλάδας,ρυθμίσεις για λιμενικά θέματα, για το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο,τον Οίκο του Ναύτου, μέχρι και ρυθμίσεις σχετικά με τις επιθεωρήσεις πλοίων και του ταχυδρομείου σε πλοία!

Ειδικότερα, σχετικά με το Μητρώο ναυτικών,που εδώ και καιρό διατυμπανίζει ο υπουργός, στο άρθρο 4 παράγραφος 2 προβλέπεται: "Διαγράφονται από τα οικία μητρώα απογραφέντες ναυτικοί εφόσον εντός τετραετίας από την απογραφή ή την τελευταία ναυτολόγησή τους δεν πραγματοποίησαν θαλάσσια υπηρεσία τουλάχιστον οκτώ μηνών"! Με τη διάταξη αυτή διώκονται όσοι ναυτεργάτες "τόλμησαν" να είναι άνεργοι διαρκείας ή για διάφορους λόγους (ασθένεια ή οικογενειακοί λόγοι ή για ένα διάστημα δούλεψαν στη στεριά) δε συμπλήρωσαν την απαιτούμενη υπηρεσία! Με αυτή τη διάταξη και σε συνδυασμό με το ΠΔ 79/1997,που απαγορεύει την έκδοση φυλλαδίου σε όσους δεν έχουν ηλικία από 17 ως 30 ετών και δεν είναι απόφοιτοι γυμνασίου, η κυβέρνηση "σφαγιάζει" τους ναυτεργάτες και κλείνει το δρόμο προς τη θάλασσα! Στο ίδιο άρθρο, στην παράγραφο 3, προβλέπεται η ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του "πειθαρχικού συμβουλίου" το οποίο ήδη λειτουργούσε αντιδημοκρατικά και αποφασίζει για την οριστική ή την προσωρινή στέρηση του ναυτικού φυλλαδίου!

Οσον αφορά τη σύνταξη των ναυτεργατών, στο άρθρο 3,σχετικό με το ΝΑΤ,εισάγεται διάταξη, η οποία περιορίζει το χρονικό διάστημα της άδειας των ναυτεργατών, που υπολογίζεται για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και την επαύξηση της σύνταξής τους, αφού προβλέπει ότι θα λαμβάνονται υπόψη μόνο οι υπηρεσίες που απέκτησε "ως μέλος συγκροτημένου πληρώματος σε πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία, ασφαλιστικά συμβεβλημένα ή μη με το ΝΑΤ". Ο χρόνος της άδειας δεν υπολογίζεται για την επικουρική σύνταξη!

Στο ίδιο άρθρο προκειμένου να "χρυσώσουν το χάπι" προβλέπονται ορισμένες αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές των εφοπλιστών, που αρχίζουν από 7% για το 1998 και φτάνουν το 14% το 2000, όμως αφορούν πλοιοκτήτες μόνο μικρών πλοίων. Επίσης αντί να προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις για τους εφοπλιστές που δεν εξοφλούν τις οφειλές τους προς το ΝΑΤ, διαιωνίζεται η απαράδεκτη κατάσταση σε βάρος του Ταμείου, με την αναφορά (στο άρθρο 3 παράγραφο 3) ότι"παρέχονται διευκολύνσεις στους πλοιοκτήτες για την καταβολή οφειλών τους που εισπράττονται από το ΝΑΤ, με κατάθεση εγγυητικής επιστολής"!

Σε ό,τι αφορά τον Οίκο του Ναύτου - σε αντίθεση με το αίτημα του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος - προβλέπεται ενίσχυση της κυβερνητικής παρέμβασης στον καθορισμό του διοικητικού συμβουλίου του. Σύμφωνα με τις διατάξεις προβλέπεται ότι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας θα παρεμβαίνει και θα διορίζει ακόμα και τους εκπροσώπους του συνδικαλιστικού κινήματος! Ομως ειδικά για τον Οίκο του Ναύτου (ΟΝ) το θέμα δε σταματάει εκεί. Προβλέπεται ότι: "Ο τρόπος ελέγχου των παραστατικών των φαρμακευτικών δαπανών και των δαπανών περίθαλψης του ΟΝ καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας μετά από εισήγηση του ΔΣ του ΟΝ"!

Στο νομοσχέδιο περιέχονται και διατάξεις σχετικές με τον τρόπο ελέγχου των εμπορικών πλοίων, οι οποίες ανοίγουν το δρόμο για να εκδίδουν πιστοποιητικά αξιοπλοϊας και ιδιωτικές εταιρίες! Επιπλέον αφαιρούνται αρμοδιότητες και από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων,ομολογώντας έτσι το πρόβλημα που υπάρχει στον έλεγχο της αξιοπλοϊας των πλοίων. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 4 παράγραφος 17, προβλέπεται ότι: "Με απόφαση του υπουργού ΕΝ μπορεί να συνιστώνται στο ΥΕΝ μόνιμες ή και κατά περίπτωση επιτροπές για την έκτακτη επιθεώρηση εμπορικών πλοίων".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ