Σάββατο 2 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Ετοιμοι να "ρίξουν κάβους"

Αρχίζει, στις 6 πμ της Δευτέρας, η 48ωρη απεργία στα ποντοπόρα. Πειρατικά κρούσματα, καταγγέλλουν τα συνδικάτα. Στη θέση της γαλανόλευκης, εφοπλιστές κρεμάνε πανιά ευκαιρίας!

Ετοιμοι να "ρίξουν κάβους", από τις 6 το πρωί, μεθαύριο Δευτέρα, δηλώνουν οι ναυτεργάτες των ποντοπόρων πλοίων, ενώ το μήνυμα της απεργίας "ταξιδεύει" σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης όπου βρίσκονται τα ελληνικά καράβια. Οι ποντοπόροι, παίρνοντας μέρος στην 48ωρη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας,συντονίζουν τα αγωνιστικά τους πυρά ενάντια στα αντιναυτεργατικά μέτρα εφοπλιστών και κυβέρνησης, με τα οποία τους πετάνε στη στεριά, μετατρέπουν σε σημαία ευκαιρίας την ελληνική σημαία και τινάζουν στον αέρα το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.

"Πρόκειται για την υπεράσπιση του δικαιώματος δουλιάς και ζωής", αναφέρει η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, με το μήνυμα που εκπέμπει σήμερα μέσω του "Αθήνα Ράδιο" σε όλα τα ποντοπόρα πλοία, καλώντας τους ναυτεργάτες να συμμετέχουν μαζικά στην 48ωρη απεργία, να "ζητήσουν με κάθε τρόπο την ανάκληση των αντιναυτεργατικών μέτρων" και να μην σταματήσουν να απαιτούν την κλιμάκωση και γενίκευση των απεργιακών κινητοποιήσεων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. "Οι ναυτεργάτες έχουν τη δύναμη να ανατρέψουν με τον αγώνα τους τα εξοντωτικά μέτρα της κυβέρνησης και να συντρίψουν τις κάθε λογής απειλές",καταλήγει το μήνυμα της ΠΕΜΕΝ. Από την άλλη πλευρά, οι εφοπλιστές δε διστάζουν να εφαρμόσουν μέχρι και πειρατικές μεθόδους για να "χτυπήσουν" την απεργία. Σύμφωνα με καταγγελίες ναυτεργατών, εντοπίστηκαν πλοία που, από τη μια στιγμή στην άλλη, άλλαξαν σημαία! Εκεί δηλαδή που κυμάτιζε η γαλανόλευκη ξαφνικά εμφανίστηκε ένα ..."πανί ευκαιρίας"!Ανάλογη ενέργεια επιχειρήθηκε και στο φορτηγό πλοίο ΘΕΑΓΕΝΗΣ της πλοιοκτήτριας εταιρίας ΕΛΜΑΡ,που βρίσκεται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο, όμως, πρόλαβαν με έγκαιρη παρέμβαση συνδικαλιστικές. Οι συνδικαλιστές ακινητοποίησαν το πλοίο στο λιμάνι γιατί, εκτός των άλλων, εντοπίστηκαν και σοβαρές ελλείψεις στο πλήρωμα. Η ΠΕΜΕΝ και η Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ", με κοινή τους ανακοίνωση, καταγγέλλουν τα κρούσματα πειρατείας και σημειώνουν ότι οι ενέργειες αυτές "γίνονται με την κάλυψη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας". "Το συνδικαλιστικό κίνημα - συνεχίζουν - επιβάλλεται να αντιδράσει σε αυτή την κατάσταση συντονισμένα. Παρακαλούμε όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να εντείνουν τους ελέγχους για την αντιμετώπιση της εφοπλιστικής πειρατείας, να πάρουν μέτρα ενάντια στα πλοία με σημαίες ευκαιρίας και να συμβάλουν στην επιτυχία του απεργιακού αγώνα των Ελλήνων ναυτεργατών για την υπεράσπιση του δικαιώματος εργασίας".

Ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Ελευσίνας έμεινε και το φορτηγό πλοίο ΙΟΝΙΑ, επειδή, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της ναυτεργατικής ένωσης "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",Γιάννης Μανουσογιαννάκης,άλλος πρώτος μηχανικός βρισκόταν στο καράβι και άλλος ήταν γραμμένος στο ναυτολόγιο! Επιπλέον στο καράβι υπηρετούσαν 12 Ελληνες ναυτεργάτες από τους 18 που προβλέπει η οργανική σύνθεση. Τελικά, μετά από τη δυναμική παρέμβαση των συνδικαλιστών, ο λιμενάρχης της Ελευσίνας δεσμεύτηκε ότι το πλοίο θα αποπλεύσει με 18 Ελληνες στο πλήρωμά του.

Τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των ναυτεργατών εκφράζουν, με κοινή τους ανακοίνωση, η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Υπαλλήλων ΟΛΠ" και η "Αγωνιστική Ενότητα Λιμενεργατών".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ