Σάββατο 17 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Διάλυση και στο βάθος... ιδιώτες

Απροκάλυπτα πλέον η κυβέρνηση προχωρά στη διάλυση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με απώτερο σκοπό την ιδιωτικοποίηση των προσοδοφόρων δραστηριοτήτων της υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων και των κερδοφόρων αεροδρομίων.

Αυτό προέκυψε σαφέστατα κατά την προχτεσινή τρίωρη ομιλία του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, Χάρη Καστανίδη,σε συγκέντρωση εργαζομένων στην ΥΠΑ. Ο υπουργός επί της ουσίας εξήγγειλε και δημόσια την πολιτική απόφαση της κυβέρνησης για τη διάλυση - τριχοτόμηση της ΥΠΑ και τη σύσταση ανωνύμων εταιριών. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Χ. Καστανίδης ζήτησε ο ίδιος εγγράφως τη συγκέντρωση, αλλά επέλεξε να είναι "κλειστή", αποκλείοντας ρητά και κατηγορηματικά την παρουσία εκπροσώπων του Τύπου. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, υπήρχε εξονυχιστικός έλεγχος ταυτοτήτων στην πύλη της ΥΠΑ! Ο υπουργός εμφανίστηκε ιδιαίτερα "διαβασμένος" και είχε μαζί του όλους τους συμβούλους του. Δηλωτικό και αυτό ότι η κάθοδός του στην ΥΠΑ ήταν καλά προμελετημένη και είχε στόχο να πείσει τους εργαζόμενους ότι τα σχέδια της κυβέρνησης είναι δήθεν μονόδρομος για τη βιωσιμότητα της ΥΠΑ. Και, όπως ισχυρίστηκε, μονόδρομος είναι η διάλυση της ΥΠΑ και η σύσταση ανωνύμων εταιριών.

Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός, τα κυβερνητικά σχέδια για την ΥΠΑ, μεταξύ άλλων, προβλέπουν: Την ίδρυση γενικής γραμματείας, η οποία θα υπάγεται στο υπουργείο Μεταφορών και ως αντικείμενο θα έχει τον έλεγχο των ανωνύμων εταιριών που θα συσταθούν. Μια σκέψη είναι να συσταθούν τρεις ξεχωριστές ΑΕ (αεροναυτιλίας, υπηρεσίας αερολιμένων και έργων υποδομής) και μια άλλη είναι να συσταθούν δύο ΑΕ και μια θυγατρική, με αποκλειστικό αντικείμενο τα έργα υποδομής. Κατά τους υπουργικούς ισχυρισμούς, η σύσταση των ΑΕ είναι η μόνη βιώσιμη λύση για την ΥΠΑ και αυτή θα προωθηθεί στη Βουλή, το αργότερο μέχρι την ερχόμενη άνοιξη! Ο υπουργός είπε ακόμα ότι οι μελετητές της επιτροπής για το Εθνικό Κτηματολόγιο θα εκτιμήσουν και τα περιουσιακά στοιχεία της ΥΠΑ. Κάτι, που είχε αναθέσει το 1992 ο τότε υπουργός Εθνικής Οικονομίας Στ. Μάνος στην αγγλική ιδιωτική εταιρία "Ντελόιτ". Η μελέτη αυτή υπάρχει σήμερα και μάλιστα οι μελετητές εισηγούνται την ιδιωτικοποίηση πέντε κερδοφόρων αεροδρομίων, πλην του Ελληνικού: Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κέρκυρας, Ηρακλείου και Κω.

Απαντώντας σε ερώτηση τι θα γίνει με τους εργαζόμενους στην ΥΠΑ, αν θα υπάρξουν απολύσεις, αν θα μειωθούν οι αποδοχές τους κλπ., ο υπουργός υποσχέθηκε ότι όλα αυτά θα διασφαλιστούν, μίλησε, όμως, ευθέως για υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού και κατέληξε με την ιδέα ότι αυτά είναι δυνατόν να ρυθμιστούν με την πρόσληψη συμβούλου, όπως έγινε με τη "Μακένζι" στην "Ολυμπιακή Αεροπορία".

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), Βασ. Αλεβιζόπουλος,χαιρέτισε τον "καθυστερημένο διάλογο" με τον υπουργό, επισήμανε ότι η ομόφωνη απόφαση της Ομοσπονδίας είναι ενιαία και δημόσια ΥΠΑ, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, και πρόσθεσε ότι δεν έχει πειστεί ότι συμφέρει τους εργαζόμενους ο τεμαχισμός της ΥΠΑ και η σύσταση ανώνυμων εταιριών.

Αξιοσημείωτη είναι η στάση του προέδρου των αεροελεγκτών, Π. Τσούμπελη,ο οποίος, σε πλήρη ταύτιση με τον υπουργό, είπε ότι το μέλλον αυτής της υπηρεσίας που λεγόταν ΥΠΑ είναι μόνο οι ΑΕ και ζήτησε να προχωρήσει άμεσα η κυβέρνηση προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι εκπρόσωποι της "Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης" (ΕΣΚ - υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), διαχώρισαν τη θέση τους από την ΠΑΣΚΕ και τη ΔΑΚΕ και δήλωσαν κατηγορηματικά ότι μένουν σταθερά στην πάγια θέση για ενιαία και δημόσια ΥΠΑ, με αποκλειστική αρμοδιότητα την ίδρυση, λειτουργία, οργάνωση και εκμετάλλευση όλων των πολιτικών αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένου και των Σπάτων.

Η Σούλα Ακζώτη,μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΟΣΥΠΑ και εκπρόσωπος της ΕΣΚ, καταγγέλλει ότι απώτερος στόχος της κυβέρνησης είναι η εκχώρηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της ΥΠΑ στους ιδιώτες και προσθέτει ότι αυτό γίνεται με τη συνενοχή της πλειοψηφίας στην ΟΣΥΠΑ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ