Τετάρτη 3 Απρίλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΟΥ ΣΤ. ΜΑΝΟΥΣΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΗΣ"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ"
Υπάρχει σωτηρία για την "Ολυμπιακή"

- Πώς έφτασε η ΟΑ στην αδυναμία να εκτελέσει ακόμα και το τακτικό της πρόγραμμα πτήσεων, λόγω έλλειψης ιπτάμενου προσωπικού και τι αντίκτυπο έχει αυτό για τον εθνικό αερομεταφορέα;.

- Κατ' αρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι η Ενωση Ιπταμένων Συνοδών - Φροντιστών (ΕΙΣΦ) είχε ζητήσει έγκαιρα από πέρυσι, να καλυφθούν τα κενά που είχαν προκύψει στον κλάδο από το πρόγραμμα της εθελούσιας εξόδου. Αυτό δεν έγινε δυνατό, με ευθύνη της κυβέρνησης και της διοίκησης, που επέδειξαν περίεργη ολιγωρία, αν και γνώριζαν το πρόβλημα. Τις πραγματικές αιτίες της ολιγωρίας αυτής, δεν είμαστε σε θέση να τις γνωρίζουμε. Μπορούμε, όμως, να υποθέσουμε - όπως, άλλωστε, ομολόγησε και ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών - ότι μια από τις αιτίες είναι ο πόλεμος των φατριών στο ΔΣ της ΟΑ, απόρροια της έλλειψης συγκεκριμένης κατεύθυνσης και συγκεκριμένου προγραμματισμού για το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα. Η ανυπαρξία ενιαίων στόχων - πέραν όλων των άλλων - έχει ως συνέπεια το κάθε στέλεχος της διοίκησης να ενεργεί αυθαίρετα, με βάση τις δικές του επιλογές και σκοπό την προσωπική του προβολή, χωρίς να νοιάζεται για την τύχη της εταιρίας. Ολα αυτά συντέλεσαν στο να φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση, που αναμφισβήτητα πλήττει καίρια το κύρος της ΟΑ και φυσικά έχει μεγάλο αντίκτυπο στα οικονομικά της, σ' αυτή την ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τον εθνικό αερομεταφορέα. Αναλογιστείτε ότι εκτός από τα διαφυγόντα κέρδη, λόγω αδυναμίας εκτέλεσης αεροπορικού έργου, επιπλέον η ΟΑ υποχρεώνεται να καταβάλει σημαντικά ποσά για αποζημιώσεις πελατών, σε περίπτωση που ακυρώνονται πτήσεις ή υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Κι ακόμα, δαπανώνται χρήματα για υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού, επειδή σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει μεγάλη απόκλιση στις ώρες απογείωσης των αεροπλάνων.

- Μήπως όλα αυτά εντάσσονται στο γενικότερο σχέδιο ιδιωτικοποίησης του εθνικού αερομεταφορέα;.

- Ολα αυτά, σε συνάρτηση και με την ταξιδιωτική προειδοποίηση των ΗΠΑ ότι δήθεν τα ελληνικά αεροδρόμια δεν πληρούν τα διεθνή στάνταρ ασφαλείας, σίγουρα εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο ιδιωτικοποίησης των ελληνικών αερομεταφορών. Και δεν είναι τυχαίο ότι και αυτή η κυβέρνηση κάνει τα πάντα για να προβάλει το "κακό πρόσωπο" της δημόσιας διοίκησης και να πείσει την κοινή γνώμη ότι ο δημόσιος τομέας δήθεν δεν "τραβάει" και ως εκ τούτου όλα πρέπει να "περάσουν" στους ιδιώτες. Στο σχέδιο αυτό εντάσσεται ακόμα, η επίθεση στις εργασιακές σχέσεις, αλλά και η κατασυκοφάντηση των εργαζομένων, με τη μέθοδο της παραπληροφόρησης, μέσω των ΜΜΕ.

- Μπορεί να αποτραπεί αυτή η καταστροφική "πτήση" της ΟΑ; Τι προτείνει η ΕΣΚ;.

- Ακόμα και τώρα υπάρχουν περιθώρια για τη σωτηρία της ΟΑ, αρκεί να υπάρξει η πολιτική βούληση. Κυβέρνηση και διοίκηση πρέπει, επιτέλους, να δουν με σοβαρότητα το θέμα και να αρχίσουν αμέσως διάλογο με τους εργαζόμενους, για την πραγματική ανάπτυξη και εξυγίανση του εθνικού αερομεταφορέα, με τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων - άμεσων και μακροπρόθεσμων. Είναι άμεση ανάγκη να επανέλθουν οι εργασιακές σχέσεις στο προ του Ν.2271., καθεστώς που αφορά στις αργίες, τις ασθένειες, τις άδειες κτλ. Οι εργαζόμενοι έχουν καταθέσει υπεύθυνες και τεκμηριωμένες προτάσεις, που αν εφαρμοστούν θα βοηθήσουν σημαντικά στο ξεπέρασμα της κρίσης, στο οποίο έχει περιέλθει ο εθνικός αερομεταφορέας.

Ν. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ