Παρασκευή 28 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παραλίγο επανάληψη της τραγωδίας

Λεωφορείο της ΕΘΕΛ, τύπου "Μερσεντές", έκανε πάλι "τρελή" πορεία και έπεσε πάνω σε απορριμματοφόρο. Τραυματίστηκαν πέντε επιβάτες και ο οδηγός. Είναι το πέμπτο παρόμοιο περιστατικό με ίδιου τύπου αυτοκίνητο, που σύμφωνα με καταγγελίες οδηγών παρουσιάζουν "ανεξέλεγκτη συμπεριφορά"

Τύχη βουνό είχαν χτες το πρωί ο οδηγός και δεκάδες επιβάτες αστικού λεωφορείου του ΟΑΣΑ, το οποίο συγκρούστηκε με ακινητοποιημένο απορριμματοφόρο όχημα στη Λεωφόρο Μεσογείων, απέναντι από το Μέγαρο της ΕΡΤ, στην Αγία Παρασκευή.

Η σύγκρουση των δυο οχημάτων ήταν σφοδρή και από "θαύμα" δε θρηνήσαμε ανθρώπινα θύματα, όπως τον Οκτώβρη του 1994, όταν ίδιου τύπου λεωφορείο του ΟΑΣΑ διεμβόλισε αφετηρία λεωφορείων στην οδό Ακαδημίας. Τότε ο τραγικός απολογισμός ήταν πέντε νεκροί και έξι τραυματίες. Χτες, ευτυχώς, είχαμε μόνο ελαφρά τραυματίες τον οδηγό του λεωφορείου και άλλους πέντε επιβάτες. Το ατύχημα έγινε χτες στις 6.20 το πρωί. Το λεωφορείο του ΟΑΣΑ είχε αναχωρήσει μισή ώρα νωρίτερα από τη Λούτσα, με προορισμό την Αθήνα. Απέναντι από το μέγαρο της ΕΡΤ, στην Αγ. Παρασκευή, το λεωφορείο ξέφυγε από την πορεία του. Διέγραψε μια "τρελή" διαδρομή, περίπου 60 μέτρων, παρέσυρε και έσπασε τον καθρέφτη ενός ΙΧ αυτοκινήτου, "καβάλησε" το πεζοδρόμιο και κατέληξε στο πίσω μέρος ακινητοποιημένου απορριμματοφόρου οχήματος. Σύμφωνα με μια πληροφορία, που δεν επιβεβαιώνεται επίσημα, ο οδηγός του λεωφορείου έχασε τον έλεγχο στην προσπάθειά του να αποφύγει σύγκρουση με προπορευόμενο ΙΧ, του οποίου ο οδηγός έκοψε απότομα ταχύτητα για να στρίψει αριστερά. Ωστόσο, ο ίδιος ο οδηγός του λεωφορείου, Δημ. Γεωργακόπουλος,στην κατάθεσή του είπε ότι δε λειτούργησαν τα φρένα και ότι δεν μπορούσε γι' αυτό το λόγο να αποτρέψει τη σύγκρουση, αν και έβλεπε μπροστά του το ακινητοποιημένο απορριμματοφόρο. Η Τροχαία αναφέρει ως αιτία της σύγκρουσης την "οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή" από την πλευρά του οδηγού του λεωφορείου και εξετάζει το βαθμό υπαιτιότητας του οδηγού του ΙΧ. Αρ. Στρούμπου.

Μετά τη σύγκρουση, οι επιβάτες του λεωφορείου κατατρομαγμένοι βγήκαν στην άσφαλτο και 25 επιβάτες διακομίστηκαν με ασθενοφόρα και ΙΧ αυτοκίνητα στο ΚΑΤ, στο "Λαϊκό" και στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο. Εκτός από τον οδηγό του λεωφορείου, στο ΚΑΤ παρέμειναν για νοσηλεία και οι επιβάτες Αλμπερτ Τόσε,Απόλλων Καναβάκης και Μαρία Νάζου.Στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο παρέμειναν οι Πολύδωρας Χαβάκης και Ευφροσύνη Φραγκοπούλου.Στους υπόλοιπους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και έγιναν προληπτικές εξετάσεις, χωρίς να κριθεί σκόπιμη η παραμονή τους στα νοσοκομεία.

Η κατάσταση της υγείας του οδηγού δεν κρίνεται από τους γιατρούς πολύ σοβαρή. Ωστόσο, χτες το απόγευμα που τον επισκεφτήκαμε στο ΚΑΤ όπου νοσηλεύεται, δεν ήταν σε θέση να μας μιλήσει. Ούτε οι συγγενείς του γνώριζαν ακριβώς πώς έγινε το ατύχημα. Ο Δ. Γεωργακόπουλος έχει μώλωπες σε όλα τα σημεία του σώματος και τραύματα στο κεφάλι, το θώρακα, τα πόδια, ενώ έχει σπάσει το ένα χέρι.

Σημειώνεται ότι ο οδηγός του λεωφορείου υποβλήθηκε σε αλκοτέστ, το οποίο έδειξε ότι η αναλογία αλκοόλ στο αίμα του ήταν μόλις 0,03 μιλιγκράμ, δηλαδή πολύ κάτω από το κατώτατο επιτρεπτό όριο των 0,50 ανά 100 μιλιγκράμ. Το λεωφορείο οδηγήθηκε στο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), στο Χολαργό.

Τα άλλα περιστατικά

Υπενθυμίζεται ότι μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στην οδό Ακαδημίας τον Οκτώβρη του 1994, μαζί με το χτεσινό ατύχημα, τα περιστατικά με λεωφορεία τύπου "Μερσεντές", που παρουσιάζουν "ανεξέλεγκτη συμπεριφορά", επίσημα ξεπερνούν τα τρία, ενώ σύμφωνα με οδηγούς της ΕΘΕΛ, υπάρχουν κι άλλα παρόμοια περιστατικά. Εύλογα, συνεπώς, ανακύπτει το ερώτημα: Τι συμβαίνει με το συγκεκριμένο τύπο των λεωφορείων. Το ερώτημα αυτό πρέπει να απασχολήσει σοβαρά κυβέρνηση και ΟΑΣΑ. Αμεσα πρέπει να ανατεθεί ο ενδελεχής έλεγχος των συγκεκριμένων λεωφορείων σε εμπειρογνώμονες του Πολυτεχνείου, για να διαπιστωθεί μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των οδηγών της ΕΘΕΛ, είναι πολύ σοβαρή υπόθεση και δε "συγχωρεί" καμιά ολιγωρία.

Σημειώνεται ότι τα λεωφορεία αυτά (314 τον αριθμό) αγοράστηκαν το 1992 από τους ιδιώτες των ΣΕΠ και στη συνέχεια περιήλθαν στον ΟΑΣΑ. Μετά το τραγικό δυστύχημα της οδού Ακαδημίας ακολούθησε, όπως αποκάλυψε ο "Ρ" στις 24 Νοέμβρη 1994, επίσης ένα ακόμα ατύχημα στην οδό Ακαδημίας το μεσημέρι της 18ης Νοέμβρη, ευτυχώς χωρίς θύματα. Τότε, ο οδηγός του λεωφορείου πατούσε συνεχώς το φρένο, χωρίς να κατορθώσει να ακινητοποιήσει το λεωφορείο τύπου "Μερσεντές".

Επίσης στις αρχές του Δεκέμβρη του 1994 αποφεύχθηκε χάρη στην ψυχραιμία του οδηγού άλλο ένα ατύχημα στη λεωφόρο Αμφιθέας με ίδιου τύπου λεωφορείο. Τότε πάνω σε στροφή "κόλλησε" το γκάζι του αυτοκινήτου και ο οδηγός για να αποφύγει τη σύγκρουση μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και ευτυχώς εκείνη τη στιγμή ο δρόμος ήταν άδειος. Στη συνέχεια ο οδηγός ακινητοποίησε το λεωφορείο με το χειρόφρενο.

"Καρμπόν" με το χτεσινό ατύχημα ήταν και το ατύχημα της 7ης Αυγούστου 1995, στον οδικό κόμβο της Λούτσας. Το λεωφορείο του ΟΑΣΑ συγκρούστηκε με σταθμευμένο στο αντίθετο ρεύμα απορριμματοφόρο όχημα του Δήμου Αρτέμιδας. Τότε είχαν τραυματιστεί ελαφρά 18 από τους 55 επιβάτες του λεωφορείου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ