Πέμπτη 2 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Στην ΚΑΡΝΙΒΑΛ ο έλεγχος της "Ηπειρωτικής"

Ντε φάκτο άρση του καμποτάζ. Με απολύσεις απειλούνται εργαζόμενοι

Με απόλυση απειλούνται οι ξεναγοί που αποτελούν μέρος του πληρώματος των κρουαζιερόπλοιων της εφοπλιστικής εταιρίας "Ηπειρωτική"!Είναι ένα από τα πρώτα αποτελέσματα της πώλησης της "Ηπειρωτικής" στην αμερικανική εταιρία ΚΑΡΝΙΒΑΛ που έγινε στις 10 Φλεβάρη, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι κινδυνεύουν συνολικά οι 2.500 εργαζόμενοι και ναυτεργάτες που απασχολούνται σήμερα στην εταιρία. Ταυτόχρονα, η πώληση της "Ηπειρωτικής" στην αμερικανική εταιρία αποτελεί και ντε φάκτο εφαρμογή των αξιώσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την κατάργηση του καμποτάζ (παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών στο εσωτερικό της χώρας γίνεται μόνο από πλοία ελληνικής σημαίας), η οποία θα αρχίσει να ισχύει το 2004!

Στα χαρτιά φαίνεται ότι η ΚΑΡΝΙΒΑΛ έχει στην κατοχή της το 49% των μετοχών της "Ηπειρωτικής" και ότι το 51%, η πλειοψηφία δηλαδή των μετοχών, ανήκει σε ελληνικά συμφέροντα. Το μοιράζονται, υποτίθεται, η οικογένεια Ποταμιάνου,που αποτελεί τον πρώην ιδιοκτήτη της εταιρίας και ο Ελληνοαμερικάνος Πάρης Κατσούφης.Ομως αποτελεί κοινό μυστικό στο χώρο ότι ο Π. Κατσούφης είναι εκπρόσωπος της αμερικάνικης εταιρίας, που σημαίνει ότι ο έλεγχος της "Ηπειρωτικής" ανήκει στην "ΚΑΡΝΙΒΑΛ"!

Αλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι η πρωτοβουλία γι' αυτή την αγοραπωλησία ανήκει στον Π. Κατσούφη, ο οποίος, όπως αναφέρεται και σε σχετικό δελτίο Τύπου της Ηπειρωτικής, "πρότεινε τη συνεργασία ΚΑΡΝΙΒΑΛ και "Ηπειρωτικής" το 1993 κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων που διεξάγονταν τότε, με στόχο την ανάληψη της γενικής πρακτορεύσεως της "Ηπειρωτικής" στις ΗΠΑ από την ΝΤΟΛΦΙΝ, εταιρία ιδιοκτησίας του κ. Κατσούφη"!

Και ο ...Πιλάτος

Στην υπόθεση αυτή είναι χαρακτηριστική η στάση του υπουργού Εμπορικής ΝαυτιλίαςΓιώργου Κατσιφάρα,ο οποίος κατά τη χτεσινή τακτική συνέντευξη Τύπου αρκέστηκε να επισημάνει ότι "η πλειοψηφία των μετοχών της "Ηπειρωτικής" ανήκει σε ελληνικά χέρια και επομένως η εταιρία λειτουργεί σύμφωνα με τους ελληνικούς νόμους". Αυτό, όταν είναι γνωστό ότι η ελληνική νομοθεσία, όπως ο νόμος περί "σύστασης ναυτιλιακών εταιριών", ευνοεί την ασύδοτη δράση των εφοπλιστικών εταιριών, αφού δεν μπορεί κανείς να τις ελέγξει!

Ο γραμματέας της Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) Σάββας Τσιμπόγλου επισήμανε: "Πριν την άρση του καμποτάζ, προσπαθούν να επιβάλουν ντε φάκτο διαδικασίες στα επιβατηγά πλοία και τα πλοία του εσωτερικού. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ενισχύει αυτή την κατάσταση με μοχλό το ίδιο το θεσμικό πλαίσιο που ευνοεί την ασύδοτη δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Προβάλλει επιτακτικά η ανάγκη για την αλλαγή του νομικού πλαισίου και ειδικά του νόμου περί ίδρυσης, αγοράς και πώλησης των εφοπλιστικών εταιριών. Πρέπει να δημιουργηθεί ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συνδεδεμένος με την κοινωνικο-οικονομική δραστηριότητα και τα συμφέροντα της χώρας. Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα οδηγηθούμε σε ολοκληρωτικό αφελληνισμό της ναυτιλίας".

Α. Ζ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στημένο παιχνίδι ακτοπλόων - κυβέρνησης (2001-06-23 00:00:00.0)
Για 81 αδικοχαμένους νεκρούς η σημερινή συζήτηση (2000-10-04 00:00:00.0)
Παράδοση άνευ όρων (2000-07-21 00:00:00.0)
Ραγδαίες οι εξελίξεις στην ακτοπλο'ϊα (1999-05-09 00:00:00.0)
Το καμποτάζ (1996-07-26 00:00:00.0)
Καταργούν ντε φάκτο το καμποτάζ (1996-05-12 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ