Παρασκευή 22 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΤΗΣΑΝΓΚΡΟΙΒΕΣΤ
"Αγώνας για τη δουλιά μας"

- Μια επιχείρηση του νομού σας, η ΑΝΓΚΡΟΙΒΕΣΤ, οδεύει στην πώληση. Αν τελικά υλοποιηθούν τα σχέδια των Γάλλων ιδιοκτητών της, ποιες πιστεύετε ότι μπορεί να είναι οι συνέπειες;

- Η Φθιώτιδα είναι ήδη ένας νομός προβληματικός, ένας νομός που τα ποσοστά της ανεργίας κινούνται σε υψηλά επίπεδα και κάθε θέση εργασίας, έστω και μία, είναι πολύτιμη. Υπάρχει φόβος για τη συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης και το προσωπικό που θα απασχοληθεί. Η συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης είναι αναγκαιότητα και όχι μόνο γιατί προσφέρει 240 θέσεις εργασίας, γιατί προσφέρει ψωμί σε 240 οικογένειες. Αν η επιχείρηση κλείσει ή συρρικνωθεί, θα δημιουργήσει ένα ευρύτερο κοινωνικό πρόβλημα, αφού εξαιτίας της ιδιομορφίας της παραγωγής, θα θιγούν και αγρότες και επαγγελματίες και φυσικά θα δεχτεί ένα ακόμα, μετά από πολλά άλλα, πλήγμα η οικονομική ζωή του νομού. Η διοίκηση της εταιρίας φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει στην πώληση. Υπήρξαν πιέσεις προς τους εργαζόμενους για "οικειοθελείς" αποχωρήσεις με κίνητρα, υπήρξαν και απολύσεις, ενώ στο Σωματείο δηλώθηκε ότι η εταιρία θα πωληθεί, αφού πρώτα εξυγιανθεί. Τελικά, κατά τη γνώμη μου, την όποια εξυγίανση και πώλησή της, θα την πληρώσουν οι εργαζόμενοι, αφού ως πρωταρχικός στόχος μπαίνει η συρρίκνωση του προσωπικού και η οικονομική ζωή της πολύπαθης Φθιώτιδας.

- Γιατί πιστεύετε οι ιδιοκτήτες πήραν μια τέτοια απόφαση; Δεν είναι βιώσιμη η επιχείρηση;

- Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η διείσδυση του ξένου κεφαλαίου στην Ελλάδα και στη συγκεκριμένη περίπτωση, έγινε με τρόπο εντελώς ανεξέλεγκτο. Φανταστείτε μια επιχείρηση, την ΤΟΜΣΟΝ, στην οποία ανήκει η ΑΝΓΚΡΟΙΒΕΣΤ, που δραστηριοποιείται στην κατασκευή αεροπλάνων και ηλεκτρονικού υλικού, να ασχολείται με ζωοτροφές, άλευρα και λάδια. Κατά τη γνώμη μου ήταν φυσικό επόμενο για κάποιο χρονικό διάστημα να κρατηθεί στην αγορά και ύστερα να αρχίσει να παρουσιάζει προβλήματα. Να σημειώσουμε εδώ ότι η ΑΝΓΚΡΟΙΒΕΣΤ λειτουργεί μέσα στα πλαίσια των αντισταθμιστικών οφελών Ελλάδας - Γαλλίας, μετά την αγορά του αιώνα με τα αεροπλάνα "Μιράζ". Πιστεύω ότι ναι, η επιχείρηση όχι μόνο είναι βιώσιμη, αλλά θα μπορούσε και να σταθεί ανταγωνιστικά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, λόγω του ότι διαθέτει δικό της λιμάνι, τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους (σιλό), αλευρόμυλο και σπορελαιουργείο μεγάλων δυνατοτήτων. Μιλάμε δηλαδή για μια επιχείρηση που έχει όλα τα φόντα να συνεχίσει να λειτουργεί και ακόμα και να προσφέρει περισσότερες θέσεις εργασίας από τις 240 που προσφέρει σήμερα.

- Τι μπορεί να γίνει από δω και πέρα, ώστε να προληφθούν εξελίξεις που θα πλήξουν τους εργαζόμενους και την οικονομική ζωή του νομού;

- Θεωρώ ότι είναι ανάγκη άμεσα το επιχειρησιακό Σωματείο, από κοινού με το Εργατικό Κέντρο Φθιώτιδας, τη νομαρχία και τους υπόλοιπους τοπικούς φορείς, να κινηθούν στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός αγωνιστικού μετώπου, έτσι ώστε και να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και η ασφαλής λειτουργία της επιχείρησης. Αλλά ακόμα να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, έτσι ώστε να αποκαλυφθεί το παρασκήνιο και οι πραγματικές αιτίες για τα όσα συμβαίνουν στην ΑΝΓΚΡΟΙΒΕΣΤ. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να χαθεί ούτε μία θέση εργασίας και για να το καταφέρουμε αυτό πρέπει να αγωνιστούμε. Είναι ο μόνος δρόμος, ο αγώνας για τη δουλιά μας.

Β. Ν.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ο λαός χρειάζεται ισχυρή αντιπολίτευση με δυνατό ΚΚΕ (2023-06-07 00:00:00.0)
ΣΤΟ ΣΒΕΡΚΟ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΧΟΡΟΣ (2009-01-27 00:00:00.0)
Σήμερα η συγκέντρωση αλληλεγγύης (2005-05-28 00:00:00.0)
Συγκέντρωση συμπαράστασης (2005-05-26 00:00:00.0)
Παλεύουν για να μην πουληθεί ! (2000-09-27 00:00:00.0)
Ερωτηματικά για τη στάση του Λάτση (1999-03-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ