Παρασκευή 5 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
"Θάβουν" τα ελληνικά ναυπηγεία

- Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με μια πρωτοφανή ενέργειά του, απέκλεισε τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες από το διαγωνισμό που προκήρυξε για την κατασκευή 20 ταχύπλοων σκαφών του Λιμενικού Σώματος. Τι σηματοδοτεί αυτή η επιλογή;

- Αυτή η ενέργεια της κυβέρνησης δείχνει καθαρά την υποταγή της στις πολυεθνικές. Δείχνει τη μεγάλη αναντιστοιχία λόγων και έργων. Πρέπει να πούμε, ειδικά για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί με τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης (51%-49%) ότι θα δώσει δουλιές από τον ΟΣΕ, τον ΗΣΑΠ, το Πολεμικό Ναυτικό και από το Λιμενικό Σώμα, χωρίς να τηρήσει από το 1995 μέχρι σήμερα, που μιλάμε, τη δέσμευσή της απέναντι στους εργαζόμενους του ναυπηγείου. Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αποκλείει ουσιαστικά τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας από την κατασκευή των σκαφών, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά φυτοζωούν και είναι γνωστό ότι πρόσφατα έψαχναν τρόπους για να πάρουν δάνειο από τη "Μιτσουμπίσι", ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν. Αυτό που φαίνεται ξεκάθαρα από αυτή την ενέργεια είναι ένα ακόμα χτύπημα κάτω από τη μέση σε βάρος των εργαζομένων της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας μας, η οποία οδηγείται σε μαρασμό, σε απαξίωση και σε παραπέρα συρρίκνωση με τραγικές συνέπειες για τους εργαζόμενους, την εθνική οικονομία.

- Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης στην τελευταία συνέντευξη Τύπου, ούτε λίγο ούτε πολύ, δήλωσε ότι οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες είναι ανίκανες και δεν μπορούν να κατασκευάσουν με αξιοπιστία τα σκάφη αυτά. Πώς χαρακτηρίζετε αυτές τις δηλώσεις;

- Ο υπουργός έδειξε για ακόμη μια φορά ότι υπηρετεί πειθήνια ξένα συμφέροντα. Θα έπρεπε να γνωρίζει ότι ειδικά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κατασκεύασαν και παρέδωσαν μέσα στα πλαίσια του χρόνου την πρώτη φρεγάτα για το Πολεμικό Ναυτικό. Εργο που στοίχισε 100 δισεκατομμύρια δραχμές και μάλιστα με δύο - τρία μίλια παραπάνω δρόμο σε σχέση με τον ίδιο τύπο φρεγάτας που κατασκεύασαν πριν από εμάς τα Ναυπηγεία του Αμβούργου. Η Ελλάδα και η Γερμανία είναι οι μοναδικές χώρες της Ευρώπης που κατασκευάζουν τέτοιου τύπου φρεγάτες. Επομένως, οι δηλώσεις του υπουργού θέλουν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα και να κρύψουν την κυβερνητική πολιτική, η οποία έχει βάλει στο στόχαστρο τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα, με σκοπό τη συρρίκνωση, το ξεπούλημα στην ιδιωτική πρωτοβουλία, ακόμα και το κλείσιμο, για να ωφεληθούν οι πολυεθνικές της ΕΕ και κύρια της Γερμανίας, της Αγγλίας και της Γαλλίας.

- Πώς μπορεί να αποκρουστεί η επιδιωκόμενη συρρίκνωση της ναυπηγικής βιομηχανίας;

- Δυστυχώς, οι συμβιβασμένες πλειοψηφίες της Ομοσπονδίας Μετάλλου, του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των άλλων μεγάλων ναυπηγείων, πέρα από την καταγγελία του γεγονότος αυτού, δεν προχώρησαν στην ενημέρωση των εργαζομένων και στο συντονισμό του αγώνα ενάντια σε τέτοιες μεθοδεύσεις. Οι εργαζόμενοι δεν έχουν άλλο δρόμο από το να πιέσουν τις ηγεσίες αυτών των οργανώσεων και να απαιτήσουν από την κυβέρνηση αγωνιστικά και διεκδικητικά οι προμήθειες και του Λιμενικού Σώματος, και του ΟΣΕ, και του ΗΣΑΠ να δοθούν στη χώρα μας.

Γ. Δ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ