Παρασκευή 7 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
"Φτωχός συγγενής" στο νέο αεροδρόμιο

Απόφαση - φωτογραφία του δυσοίωνου μέλλοντος που επιφυλάσσει για την "Ολυμπιακή Αεροπορία" η κυβέρνηση, είναι αυτή που πήραν χτες οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου,ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης και Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης,σχετικά με τη μετεγκατάστασή της στο νέο αεροδρόμιο των Σπάτων.

Αποφάσισαν συγκεκριμένα να πετάξουν στο καλάθι των αχρήστων τη μελέτη της διοίκησης της "Ολυμπιακής" με τα απαραίτητα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 118 δισ. δραχμών, και να "κινηθούν"... "περίπου στο ήμισυ", όπως χαρακτηριστικά είπε ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών! Και αυτό, όχι γιατί διαπίστωσαν υπερκοστολόγηση των έργων. Αν και ρωτήθηκε, ο Τ. Μαντέλης απέφυγε να αναφερθεί σε συγκεκριμένα ποσά, λέγοντας αόριστα ότι υπάρχουν έργα που πρέπει να γίνουν απαραίτητα μέχρι το Μάρτη 2001, άλλα που μπορούν να γίνουν αργότερα, άλλα που είναι "επιθυμητό" να γίνουν, και άλλα για τα οποία "μπορούμε να πάμε με μικρότερα ποσοστικά μεγέθη"! Πίσω από αυτές τις αοριστίες και σε συνδυασμό με πληροφορίες που αναφέρουν ότι το ποσό που θα διατεθεί περιορίζεται μόνο στα 38 δισ. δραχμές, κρύβονται τα εξής ενδεχόμενα: Η μια "Ολυμπιακή" συρρικνωμένη και ίσως ενταγμένη σε κάποια μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία (πολλοί κάνουν λόγο για τη Γερμανική "Λουφτχάνσα" και λόγω "Χόχτιφ"), ή "αναγκαστική" συνεργασία με τη "Χόχτιφ" που κατασκευάζει και θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια το νέο αεροδρόμιο, ή και τα δύο ταυτόχρονα. Κάτι άλλωστε που έσπευσε να ξεκαθαρίσει χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, λέγοντας ότι η "Ολυμπιακή" πρέπει να αναζητήσει "στρατηγικές συμμαχίες σε όλες τις επιμέρους δραστηριότητες (συντήρηση αεροσκαφών, επίγεια εξυπηρέτηση, τροφοδοσία αεροπλάνων κλπ.).

Ο Τ. Μαντέλης είπε επίσης ότι έχει καταρτιστεί ήδη ένα πρόγραμμα έργων με βάση το οποίο θα γίνει η μετεγκατάσταση, αλλά ο "ακριβής προσδιορισμός και η επιβεβαίωση των έργων θα προχωρήσει άμεσα" ενώ το κόστος θα προσδιοριστεί μετά από τεχνικο - οικονομικές μελέτες και τη σύνταξη του "μάστερ πλαν". Για το τελευταίο, αλλά και για το συντονισμό των έργων, η "Ολυμπιακή" θα προσλάβει εταιρία - σύμβουλο διαχείρισης.

Βέβαια, ο Τ. Μαντέλης δεν παρέλειψε να πει ότι, τα όσα αποφασίστηκαν, εξασφαλίζουν τη δυναμική και ανταγωνιστική παρουσία της "Ολυμπιακής" στο νέο αεροδρόμιο, από την ημέρα που αυτό θα λειτουργήσει.

  • Την προμήθεια τεσσάρων "Μπόινγκ 737 - 800" και άλλων δύο "Αιρ Μπας" που είχε παραγγείλει στο παρελθόν, ενέκρινε χτες το ΔΣ της "Ολυμπιακής Αεροπορίας". Επίσης σήμερα ανοίγονται οι προσφορές για την αγορά άλλων τεσσάρων "Μπόινγκ 737 - 400".

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ