Τρίτη 31 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τι προβλέπει το απαράδεκτο νομοσχέδιο
  • Η Ολυμπιακή και οι θυγατρικές της λειτουργούν με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας και του ελεύθερου ανταγωνισμού και δεν υπάγονται στις ρυθμίσεις του Ν.2286/1995 περί προμηθειών.
  • Παύει να εφαρμόζεται στο προσωπικό κάθε διάταξη νόμου ή κανονισμού εργασίας που ισχύει με νόμο ή απόφαση της Διοίκησης ή πρακτική που αντιτίθεται σε ρυθμίσεις του παρόντος νόμου.
  • Παγώνουν από 1/1/1998 μέχρι 31/12/2000 οι τακτικές αποδοχές του προσωπικού. Από 1/4/1998 κόβεται το επίδομα τροφής.
  • Το ωράριο εργασίας του προσωπικού εδάφους ορίζεται σε 8 ώρες ημερησίως και 40 εβδομαδιαίως. Η εταιρία μπορεί να αυξάνει ή να μειώνει το ωράριο μέχρι 10 1/2 ώρες ημερησίως και 48 εβδομαδιαίως. Στην περίπτωση αυτή, η εργασία που παρέχεται πέραν των 8 ωρών ημερησίως και των 40 εβδομαδιαίως δε θεωρείται υπερεργασία ή υπερωρία υπό την προϋπόθεση ότι ο μέσος όρος των ωρών εργασίας σε ετήσια βάση δεν υπερβαίνει τις 40 εβδομαδιαίως.
  • Το προσωπικό εδάφους των ανωτέρω εταιριών μπορεί να εργάζεται με συνεχές ή διακεκομμένο ωράριο, όχι όμως πέραν των δύο χρονικών ενοτήτων και με την προϋπόθεση ότι ο κάθε εργαζόμενος θα διαθέτει ανά 24ωρο περίοδο συνεχούς ανάπαυσης 11 τουλάχιστον ωρών και αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι 9 ωρών.

Οι διατάξεις αυτές μπορούν να εφαρμόζονται και στις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρίες που λειτουργούν στην Ελλάδα.

  • Προβλέπονται ατομικές συμβάσεις για ημερήσια ή εβδομαδιαία, εργασία.
  • Στο προσωπικό της Ολυμπιακής μπορούν να ανατίθενται και άλλα, "συναφή προς την κύρια απασχόλησή του", καθήκοντα.
  • Οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα, μέσα σε 5 ημέρες από την ισχύ του νόμου να δηλώσουν εγγράφως αν αποδέχονται τις ρυθμίσεις του νόμου και τον νέο Κανονισμό Προσωπικού. Μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής για τους εργαζόμενους που έχουν δηλώσει ότι δεν αποδέχονται τις νέες ρυθμίσεις ή αρνούνται να εργαστούν υπό τους νέους όρους, λύεται η σύμβαση εργασίας.
  • Αλλάζει το Οργανόγραμμα, με το οποίο ρυθμίζεται η διάρθρωση των υπηρεσιών, καθορίζονται τα οργανωτικά κλιμάκια, κλπ. Καταργούνται όλα τα υφιστάμενα επίπεδα και οι θέσεις ιεραρχίας του προσωπικού.
  • Η Ολυμπιακή προσλαμβάνει προσωπικό σε αντικατάσταση όσων αποχώρησαν από την 1/1/1998 μέχρι την ισχύ του νόμου καθώς και όσων θα αποχωρήσουν μη αποδεχόμενοι τους νέους όρους εργασίας.
  • Η Ολυμπιακή προσλαμβάνει ετησίως τους μαθητευόμενους τεχνικούς της, μετά από έγκριση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπερβαίνουν το συνολικό αριθμό των εκτιμώμενων αποχωρήσεων, για οποιοδήποτε λόγο, τεχνικών του επόμενου έτους.
  • Στην Ολυμπιακή Αεροπορία ΑΕ καταβάλλονται από 1.6.1998 για τη μεταφορά του Τύπου οι προβλεπόμενοι από την ΙΑΤΑ ναύλοι, όπως διαμορφώνονται τελικά στο πλαίσιο της εμπορικής πολιτικής της εταιρίας για τη μεταφορά άλλων εμπορευμάτων.
  • Μέσα σε δύο μήνες από τη δημοσίευση του νόμου, το δημόσιο εξοφλεί τις οφειλές του προς την Ολυμπιακή Αεροπορία ΑΕ και τις θυγατρικές της.
  • Οι οφειλές των κομμάτων προς την Ολυμπιακή εξοφλούνται τμηματικά μέχρι 31.12.1999, με αντίστοιχες παρακρατήσεις από την καταβαλλόμενη σ' αυτά κρατική επιχορήγηση.

Τέλος, υπάρχει και μια τουλάχιστον μυστήρια διάταξη που αναφέρει: "Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών εξασφαλίζει ότι η πρόσβαση στις εγκαταστάσεις των ελληνικών αεροδρομίων γίνεται με όρους αντικειμενικούς, διαφανείς και αμερόληπτους".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ