Στην τελική ευθεία βρίσκεται η προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για τη δημιουργία του περίφημου Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΧ). Ενός οργανισμού που θα έχει μεν τη μορφή Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), αλλά θα αναλάβει ως αυτόνομος οργανισμός, τον οποίο θα διευθύνουν και στελέχη από την αγορά, αρμοδιότητες που μέχρι σήμερα ανήκαν στην αρμόδια υπηρεσία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και οι οποίες σχετίζονται με τη διαχείριση και εκτέλεση του προγράμματος δανεισμού του ελληνικού δημοσίου, με τη σύναψη δανείων, τη διεξαγωγή εκδόσεων και δημοπρασιών και γενικότερα τη χρηματοδότηση των αναγκών του δημοσίου. Είναι εμφανές ότι και η παραπάνω κίνηση δεν είναι καθόλου άσχετη με τις γενικότερες κυβερνητικές μεθοδεύσεις συρρίκνωσης της κεντρικής δημόσιας διοίκησης και εκχώρησης αρμοδιοτήτων της στον ιδιωτικό τομέα. Επιπλέον, ειδικά η σύσταση του Οργανισμού και η ίδρυση αυτόνομου φορέα για τη διαχείριση του Δημοσίου Χρέους, ανοίγει το δρόμο στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, να "μαγειρεύει" και να παρουσιάζει όπως τη συμφέρει τα στοιχεία του δημοσίου χρέους στα πλαίσια της θεωρίας της περί "δημιουργικής λογιστικής".
Τους παραπάνω φόβους, άλλωστε, εκφράζουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ). Ο Σύλλογος Υπαλλήλων του ΓΛΚ έχει διατυπώσει επίσημα την αντίθεσή του στην προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση και έχει υποβάλει στην καθ' ύλην αρμόδια πολιτική ηγεσία υπόμνημα με τις θέσεις του και τις εναλλακτικές του προτάσεις. Ο Σύλλογος στο υπόμνημά του αυτό διατυπώνει φόβους ότι η προτεινόμενη από την κυβέρνηση νομοθετική ρύθμιση και η σύσταση του συγκεκριμένου Οργανισμού αποδυναμώνει τις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, αφαιρεί αρμοδιότητές του, παρακάμπτει τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό του και υποτιμά την εμπειρία και τις δυνατότητες των υπαλλήλων.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απ' την αρχή. Η δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΧ) προβλεπόταν από το νόμο για το δημόσιο λογιστικό, βάσει του οποίου προωθείται τώρα νομοθετική ρύθμιση (με τη μορφή τροπολογίας) για τη σύστασή του. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι διατάξεις της προωθούμενης νομοθετικής ρύθμισης προβλέπουν μεταξύ άλλων και τα εξής: Ο Οργανισμός θα έχει τη μορφή ΝΠΔΔ και ως σκοπός του αναφέρεται η χρηματοδότηση των αναγκών του δημοσίου, η βελτίωση του κόστους δανεισμού και επίτευξη της καλύτερης διάρθρωσης.
Για την πραγματοποίηση του παραπάνω σκοπού ο Οργανισμός:
Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών ο Οργανισμός μπορεί να παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες για τη σύναψη δανείων από την εσωτερική ή εξωτερική αγορά των οργανισμών και φορέων του ευρύτερου δημοσίου τομέα.
Ο Οργανισμός θα διοικείται από 7μελές Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών και απαρτίζεται στελέχη του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, της Τράπεζας της Ελλάδας, του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων, αλλά και από στελέχη της αγοράς. Συγκεκριμένα, ο γενικός διευθυντής και ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής του Οργανισμού, ορίζονται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών, κατόπιν επιλογής μεταξύ στελεχών μεγάλης εμπειρίας σε θέματα χρηματαγορών, με αποδεδειγμένη προϋπηρεσία σε αντίστοιχες θέσεις στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Η θητεία τους ορίζεται τετραετής, που μπορεί να ανανεώνεται με όμοια απόφαση. Με την απόφαση διορισμού καθορίζεται και η αποζημίωσή τους.
Στον οργανισμό λειτουργούν τρία τμήματα:
Ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΓΛΚ από την πλευρά του εμφανίζεται αντίθετος με την παραπάνω προτεινόμενη τροπολογία, κάνοντας λόγο για αποδυνάμωση των αρμοδίων υπηρεσιών του ΓΛΚ και αφαίρεση αρμοδιοτήτων του. Στα πλαίσια αυτά υπέβαλε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών τις εξής προτάσεις:
Β. Μ.