Πέμπτη 2 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΕΚΟ
Στήνουν μηχανισμό υπονόμευσης των κινητοποιήσεων

Μέτρα, ώστε να μην εκδηλωθούν αντιδράσεις όπως στην Ιονική και την "Ολυμπιακή", απεργάζεται το κυβερνητικό επιτελείο

Η επιτάχυνση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης των ΔΕΚΟ με παράλληλη δημιουργία "πυροσβεστικού" μηχανισμού προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον κινητοποιήσεις παρόμοιες με τις περιπτώσεις της Ιονικής και της "Ολυμπιακής" ήταν το αντικείμενο της χτεσινής σύσκεψης στο μέγαρο Μαξίμου, με τη συμμετοχή, εκτός από του πρωθυπουργού, των υπουργών Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, Εργασίας Μ. Παπαϊωάννου, Μεταφορών Τ. Μαντέλη, του υφυπουργού Εργασίας Χ. Πρωτόπαππα και του συμβούλου του πρωθυπουργού Τ. Γιαννίτση. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ανοίξει θέμα ασφαλιστικού σε ΟΣΕ και Αστικές Συγκοινωνίες, με ενοποίηση των ασφαλιστικών τους ταμείων και την υπαγωγή τους στο ΙΚΑ.

Σε ό,τι αφορά το θέμα της επιτάχυνσης των ιδιωτικοποιήσεων στις ΔΕΚΟ, το καμπανάκι κτυπά για τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, τους Οργανισμούς Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, τον ΟΔΔΥ, τις λαχαναγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης, καθώς επισπεύδονται οι διαδικασίες έκδοσης Προεδρικών Διαταγμάτων που θα αναφέρονται στα καταστατικά λειτουργίας των επιχειρήσεων ως Ανώνυμες Εταιρίες.

Το φλέγον θέμα στο οποίο έχει επικεντρωθεί η προσοχή της κυβέρνησης Σημίτη, είναι η δημιουργία προϋποθέσεων, ώστε οι εργασιακές σχέσεις να περάσουν σε κλίμα "συναίνεσης" με τους εργαζόμενους. Ετσι, στα πλαίσια της προσπάθειας απονεύρωσης του συνδικαλιστικού κινήματος έχει συγκροτηθεί ειδική ομάδα παρέμβασης, με επικεφαλής τον Χ. Πρωτόπαππα και τον Ρ. Σπυρόπουλο. Στόχος της ομάδας αυτής είναι να έρθει σε επαφή με τη λεγόμενη εσωκομματική αντιπολίτευση και την ηγεσία των συνδικάτων στον ΟΣΕ, τις Αστικές Συγκοινωνίες και τα ΕΛΤΑ, ώστε τα ισοπεδωτικά μέτρα ανατροπής των εργασιακών σχέσεων να περάσουν χωρίς μεγάλη ένταση...

Για τις λεγόμενες "διαρθρωτικές αλλαγές στις ΔΕΚΟ", δηλαδή την επιχείρηση ξεπουλήματος, οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών επιχείρησαν με δηλώσεις τους να υποβαθμίσουν το θέμα. Ο Γ. Παπαντωνίου είπε ότι ήταν μια ενημερωτική σύσκεψη για την πορεία υλοποίησης του προγράμματος των διαρθρωτικών αλλαγών και τις ιδιωτικοποιήσεις των τραπεζών, χωρίς να ληφθούν αποφάσεις. Ο Τ. Μαντέλης είπε ότι δεν υπάρχει κάτι ιδιαίτερο, πέραν των εξηγήσεων που έδωσε ο Γ. Παπαντωνίου,ενώ απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, αν συζητήθηκε η ιδιωτικοποίηση ΔΕΚΟ της εποπτείας του, είπε ότι έγινε ενημέρωση του πρωθυπουργού για το σύνολο των ΔΕΚΟ, αλλά μόνο όσον αφορά τα "επιχειρησιακά σχέδια" και το χρόνο ολοκλήρωσής τους. Πρόσθεσε ότι προηγούνται τα ΕΛΤΑ και επακολουθούν μέσα στον Ιούλη ο ΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ. Ο υπουργός ρωτήθηκε για τις ιδιωτικοποιήσεις δραστηριοτήτων στις τρεις αυτές επιχειρήσεις, αλλά απέφυγε ν' απαντήσει, λέγοντας ότι τα κύρια ζητήματα, είναι η εξυγίανση και η επιχειρησιακή τους ανάπτυξη. Σε άλλη ερώτηση για τις εργασιακές σχέσεις, είπε ότι υπάρχει προσέγγιση, αναφέροντας ότι στα ΕΛ-ΤΑ έχει κλείσει σχεδόν το σύνολο των θεμάτων, στον ΟΣΕ βρίσκεται σε εξέλιξη ο διάλογος και στον ΟΑΣΑ πρόκειται ν' αρχίσει άμεσα. Τέλος, ερωτηθείς για την επιβολή ελαστικού ωραρίου στις αστικές συγκοινωνίες, περιορίστηκε να πει ότι αυτό είναι στα γενικά θέματα!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ... (1998-07-23 00:00:00.0)
Στα σκαριά τα ομόλογα Μπαλαντίρ (1998-06-24 00:00:00.0)
Μαχητική απάντηση στην αδιαλλαξία (1998-05-21 00:00:00.0)
Ιδια συνταγή και στα ΕΛΤΑ (1998-05-07 00:00:00.0)
Εμπαιγμός και αδιαλλαξία (1998-01-28 00:00:00.0)
Ακόμα 12 ΔΕΚΟ στο σφυρί (1997-10-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ