Τρίτη 15 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΤΑ
Εκχωρούν σε Γερμανούς την ταχυδρομική αγορά

Σε εκχώρηση της εσωτερικής ταχυδρομικής αγοράς σε ντόπιες ιδιωτικές εταιρίες, αλλά και ξένες, προχωρά η διοίκηση των ΕΛΤΑ, με την πρόφαση των συμμαχιών και, μάλιστα, σε υπηρεσίες που κρίνονται άκρως κερδοφόρες - express, δέματα - ενώ την ίδια στιγμή αφήνει τις δικές τους υπηρεσίες να υπολειτουργούν. Η πρακτική αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες, οδήγησε και τον διευθυντή ταχυμεταφορών (express, Πόρτα - Πόρτα) σε παραίτηση, λίγους μόλις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.

Στη λογική αυτή κινείται και η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ των ΕΛΤΑ και τωνΓερμανικών Ταχυδρομείων,η οποία προβλέπει την ίδρυση θυγατρικής εταιρίας, η οποία θα δραστηριοποιηθεί στις υπηρεσίες των δεμάτων και των υπηρεσιών express, και στην οποία, αν και τα δύο μέρη συμμετέχουν με ποσοστό 50% έκαστος, ωστόσο, το management παραχωρείται στους Γερμανούς εταίρους.

Η θυγατρική αυτή θα ξεκινήσει να παρέχει υπηρεσίες στις περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα σε μεγάλους εμπορικούς πελάτες, ενώ στα σχέδιά της είναι και η επέκτασή της σε γειτονικές χώρες. Εννοείται ότι για όλα αυτά ο ΕΛΤΑ θα προβεί σε ανάλογες επενδύσεις, οι οποίες θα περικοπούν από τις επενδύσεις στο δημόσιο ταχυδρομικό δίκτυο. Οι υπάλληλοι της νέας εταιρίας θα προέλθουν από την ελεύθερη αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σχετικό υπόμνημα υποκριτικά γίνεται αναφορά στην ανάγκη "η εταιρία να λειτουργεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποφεύγονται οποιεσδήποτε περιπτώσεις που προκαλούν σύγκρουση συμφερόντων με τον ΕΛΤΑ", όταν εξαρχής δηλώνεται ότι η εταιρία αυτή θα παρέχει υπηρεσίες που προσφέρει σήμερα και το δημόσιο ταχυδρομείο.

Επιβεβαιώνεται, λοιπόν, ότι πίσω από το σύνθημα των "στρατηγικών συμμαχιών", κρύβεται η παράδοση της ελληνικής αγοράς σε ξένα συμφέροντα και εγκαταλείπεται η δυνατότητα που δίνει η Παγκόσμια Ταχυδρομική Σύμβαση για "Διμερείς Συμβάσεις Συνεργασίας", με αντίστοιχους οργανισμούς άλλων χωρών. Επιπλέον μέσα από τη σύσταση θυγατρικών - ήδη πληροφορίες φέρουν τον ΕΛΤΑ να συζητά με την τράπεζα Paris Bank (αμοιβαία κεφάλαια) και την ασφαλιστική εταιρία "Alico" - το δίκτυο των ΕΛΤΑ γίνεται σκαλοπάτι για τις πολυεθνικές, και η ταχυδρομική αγορά, στο όνομα της παγκοσμιοποίησης και της απελευθέρωσης, ιδιωτικοποιείται κομμάτι - κομμάτι.

Οταν συμβαίνουν όλα αυτά, είναι φανερό ότι στελέχη των ΕΛΤΑ, που ζητάνε επενδύσεις για την αναδιοργάνωση και ανάπτυξη των υπηρεσιών, επάνδρωση με το απαιτούμενο προσωπικό και στήριξη του δικτύου του, βρίσκουν απέναντι μια διοίκηση, η οποία, με το επιχείρημα της "διαφοράς πολιτικής", τα οδηγεί σε παραίτηση. Κατ' αυτόν τον τρόπο, οδηγήθηκε σε παραίτηση και ο διευθυντής Ταχυμεταφορών Ε. Παυλής, αφού η διοίκηση δεν μπορούσε να επενδύσει το 1 δισ. που απαιτείται, ούτε το προσωπικό να ενισχύσει. Μπορεί, όμως, να προχωράει σε υπεργολαβίες με ανταγωνιστές των ΕΛΤΑ (SPEEDEX, INTERATTIKA), όπως καταγγέλθηκε και στο τελευταίο διοικητικό συμβούλιο της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ, η πλειοψηφία της οποίας τηρεί σιγήν ιχθύος...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ