Τρίτη 15 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Αγώνας κόντρα και στις συμβιβασμένες ηγεσίες
  • Υπονομευτικός ο ρόλος των ηγεσιών ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ
  • Να στείλουν δυναμικό - αγωνιστικό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση με τη συμμετοχή τους στις αυριανές στάσεις εργασίας, καλεί η ΔΑΣ

Ακινητοποιούνται αύριο για έξι ώρες (10 π.μ. - 4 μ.μ. ) τα τρόλεϊ και για 12 ώρες (12 μεσημέρι - 12 μεσάνυχτα) ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, λόγω των στάσεων εργασίας των εργαζομένων σε ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ.

Την αυριανή απεργιακή κινητοποίηση κήρυξε μετά από κοινή σύσκεψη όλων των σωματείων του κλάδου (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ) την περασμένη Παρασκευή, η Ομοσπονδία Υπαλληλικού Προσωπικού Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΟΥΠΑΕ), με στόχο την ανατροπή του σχεδίου της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την κατάργηση θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων και αίτημα τη συγκρότηση ενιαίου και δημόσιου συγκοινωνιακού φορέα.

Οι πλειοψηφίες στις ηγεσίες των συνδικάτων ΗΣΑΠ (ΠΑΣΚΕ και ΣΥΝ) και ΗΛΠΑΠ(ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ) αποφάσισαν τις αυριανές στάσεις εργασίας, ενώ η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ στο συνδικάτο ΕΘΕΛ αρνείται κάθε μορφή αγώνα, αν και στα λόγια τάσσεται υπέρ του ενιαίου και δημόσιου φορέα. Με πρόσχημα ότι η αυριανή κινητοποίηση γίνεται δήθεν για κάποια "συντεχνιακά εργασιακά προνόμια" σε ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ, αρνείται την κάθοδο του κλάδου σε κινητοποιήσεις.

Στόχος των κυβερνητικών συνδικαλιστών στην ΕΘΕΛ, είναι να παραπλανήσουν τους εργαζόμενους και να αποκρύψουν την αλήθεια για την ιδιωτικοποίηση και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.

Το μόνο που ενδιαφέρει τις ηγεσίες των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ, είναι να περάσει το κυβερνητικό σχέδιο με το μικρότερο δυνατό πολιτικό κόστος. Για το λόγο αυτό αρνούνται το κοινό μέτωπο όλων των εργαζομένων ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια, που προτείνει η "Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία" (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ).

Επισημαίνεται ότι η αυριανή κινητοποίηση κηρύχτηκε στο πνεύμα "όποιος θέλει απεργεί" και υπό το βάρος της γενικότερης αναστάτωσης που προκαλούν στον κλάδο τα κυβερνητικά μέτρα, αλλά και των πιέσεων που ασκούν τόσο η ΔΑΣ όσο και πολλά στελέχη των τριών παρατάξεων.

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση για να παραπλανήσει τους εργαζόμενους, αλλά και να εξασφαλίσει άλλοθι στις συγκεκριμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, που με τον έναν ή άλλο λόγο υπονομεύουν τον κοινό αγώνα, προσέφυγε χτες σε ελιγμό τακτικής, κοινοποιώντας τρεις ξεχωριστούς κανονισμούς εργασίας για κάθε κλάδο. Επί της ουσίας, είναι ίδιοι κι απαράλλαχτοι με τον ενιαίο κανονισμό που είχε κοινοποιήσει πρόσφατα, μέσω του οποίου επιχειρείται η καταστρατήγηση του ωραρίου, του πενθήμερου, των αναπαύσεων κλπ.

Είναι αξιοσημείωτο ότι με τις χτεσινές τους ανακοινώσεις τα σωματεία εργαζομένων ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ επικεντρώνουν τις καταγγελίες τους στο "απαράδεκτο, αυταρχικό, αναχρονιστικό και αντιδημοκρατικό σχέδιο γενικού κανονισμού προσωπικού" και όχι στο νομοσχέδιο ξεπουλήματος των αστικών συγκοινωνιών.

Η ΔΑΣ

Η ΔΑΣ καλεί όλους τους εργαζόμενους να πάρουν μαζικά μέρος στις αυριανές κινητοποιήσεις, να μην εγκλωβιστούν στα τερτίπια των συνδικαλιστικών ηγεσιών ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ και να στείλουν δυναμικό - αγωνιστικό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι στόχος του αγώνα τους είναι η ομόφωνη θέση όλου του συνδικαλιστικού κινήματος από το 1992, την οποία υποστήριζε τότε και το ΠΑΣΟΚ, για ενιαίο και 100% δημόσιο συγκοινωνιακό φορέα, ενιαία ΣΣΕ και κανονισμό εργασίας, με διασφαλισμένα τα υπάρχοντα δικαιώματα και κατακτήσεις και στόχο τη διεύρυνσή τους.

"Οι κομμουνιστές εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες - τονίζει η ΔΑΣ - στη βάση των παραπάνω θέσεων, θα κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου πάλης ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια ξεπουλήματος των αστικών συγκοινωνιών και κατάργησης θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ