Παρασκευή 2 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΠΟΜΑΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
Οργιο εισφοροδιαφυγής

Τεράστια τα χρέη των εφοπλιστών προς το ΝΑΤ, με τη βοήθεια και του νομοθετικού πλέγματος που ενισχύει η κυβέρνηση

Τραγικές διαστάσεις έχει πάρει το όργιο εισφοροκλοπής και εισφοροδιαφυγής των εφοπλιστών σε βάρος του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου,το οποίο είναι ήδη "βουλιαγμένο" στα χρέη, ενώ και φέτος οι συνταξιούχοι του ΝΑΤ είδαν ουσιαστικά μηδενικές αυξήσεις.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΝΑΤ, για το τρέχον έτος, οι οφειλές 13 μόνο ποντοπόρων πλοίων είναι 981.100 δολάρια ΗΠΑ! Πρόκειται για ασφαλιστικές εισφορές των εφοπλιστών που δεν αποδίδονται, αλλά και για εισφορές των ναυτεργατών που παρακρατούνται από τους εφοπλιστές και, βέβαια, παράνομα δεν αποδίδονται στο Ταμείο! Το περασμένο έτος, οι οφειλές μόνο 15 ποντοπόρων πλοίων είχαν φτάσει στο ποσό του 1.424.000 δολαρίων. Από αυτά, είναι εξακριβωμένο ότι το 1.286.000 δολάρια δεν έχουν εισπραχτεί! Να σημειωθεί ότι τα ποσά αυτά αποτελούν ένα μικρό δείγμα των οφειλών των εφοπλιστών προς το ΝΑΤ, αφού σε ό,τι αφορά τις οφειλές των εφοπλιστών της ακτοπλοϊας επικρατεί χάος. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι οφειλές μόνο της ακτοπλοϊκής εταιρίας ΔΑΝΕ,μέχρι τον περασμένο Φλεβάρη, ανέρχονταν σε 538 εκατομμύρια δραχμές!

Η λίστα των 13 ποντοπόρων πλοίων παρουσιάστηκε την περασμένη Τρίτη, στη διάρκεια της συνεδρίασης της διοίκησης του Ταμείου,όπου σημειώθηκε ότι πρόκειται για ληξιπρόθεσμες οφειλές. Αξίζει να αναφερθεί ότι στις προσπάθειές της να εισπράξει τα χρωστούμενα, η διοίκηση του ΝΑΤ προσκρούει στο πλέγμα της νομοθεσίας υπέρ των εφοπλιστών,που αποτελείται από μια σειρά αποικιοκρατικούς νόμους (2687/53, 69/67) κλπ. Ετσι, δεν μπορεί να βρει, όχι μόνο ποιος είναι ο πλοιοκτήτης του πλοίου, αλλά ούτε την εταιρία στην οποία ανήκει!

Σε αυτό το σκανδαλώδες νομικό πλέγμα έρχεται να προστεθεί και ο νόμος -έκτρωμα 2575/98 του ΥΕΝ, που ψηφίστηκε στη Βουλή τον περασμένο Φλεβάρη, ο οποίος, εκτός των άλλων, παρέχει τη δυνατότητα στους εφοπλιστές να εξοφλούν τα χρέη τους προς το ΝΑΤ με μια απλή επιταγή και όχι πλέον με εγγυητική επιστολή τραπέζης.Ετσι, παρουσιάστηκε το φαινόμενο των μεταχρονολογημένων επιταγών (η είσπραξη των χρημάτων γίνεται μετά από... αόριστο χρόνο), με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πλοιοκτήτρια εταιρία VERGINA FERRIES LTD,η οποία έδωσε τέτοιες επιταγές για τα πλοία της VALENTINO και BRINDISI και μάλιστα όταν το ΝΑΤ θέλησε να τις εισπράξει ήταν και... ακάλυπτες! Με έκδοση επιταγής από την πλοιοκτήτρια εταιρία "Aquaroots Shipping",της οποίας εκπρόσωπος φέρεται ο Γιώργος Χαλικιάς,έγινε πρόσφατα διακανονισμός για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 167.000 δολαρίων που αφορούν το πλοίο ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ...

Επιπλέον, τα 8 από τα 13 ποντοπόρα πλοία ανήκουν στον εφοπλιστή Λιγνό και οι οφειλές τους ανέρχονται στα 811.000 δολάρια, δηλαδή περίπου 236 εκατομμύρια δραχμές! Ο εφοπλιστής Λιγνός, ο οποίος φέρεται πλοιοκτήτης 34 πλοίων, είναι αυτός που οφείλει και το 1.286.000 δολάρια προς το ΝΑΤ για το 1997...

Καταπατητές στο Ναυτικό Νοσοκομείο!

Αμεσο κίνδυνο αντιμετωπίζει και η ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ, που αποτελεί το μόχθο των ναυτεργατών. Το Ναυτικό Νοσοκομείο Πεντέλης,του οποίου οι εγκαταστάσεις δημιουργήθηκαν με χρήματα των ναυτεργατών και αποτελεί δημόσια περιουσία, έχει αφεθεί από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας κυριολεκτικά στην τύχη του, με αποτέλεσμα, όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,έκταση 3.000 τετραγωνικών μέτρων να έχει ήδη καταπατηθεί!

Το Ναυτικό Νοσοκομείο ποτέ δε λειτούργησε, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει λεηλατηθεί αφού τα μηχανήματά του έχουν κλαπεί, ενώ το ίδιο το κτίριο έχει υποστεί σοβαρές φθορές. Οπως αναφέρει η ΠΕΜΕΝ με επιστολή της προς τον υπουργό, η έκταση των 3.000 τ.μ. έχει φραχτεί και υπάρχουν μέσα δύο σπίτια, τα οποία φυλάσσονται με σκυλιά, για να θεωρούνται κατοικημένα. "Επιπρόσθετα, μας κατήγγειλαν - τονίζεται στην ανακοίνωση - ότι, αποθρασυμένοι, διάφοροι, επιχειρούν να καταλάβουν το χώρο, εμφανιζόμενοι και ως εκπρόσωποι της Εκκλησίας ή παραεκκλησιαστικών οργανώσεων".

Η ΠΕΜΕΝ αναφέρει επίσης καταγγελίες ότι την ίδια τύχη έχει και μέρος του συγκροτήματος των παιδικών κατασκηνώσεων του Αγιου Ανδρέα, που επίσης αποτελούν περιουσία των ναυτικών. Η Ενωση ζητά από το υπουργείο και το ΝΑΤ, την άμεση διερεύνηση των καταγγελιών, τη διασφάλιση της περιουσίας του ΝΑΤ, να λειτουργήσει το Ναυτικό Νοσοκομείο και να ελεγχθούν με τοπογράφο οι εκτάσεις της κατασκήνωσης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ