Τρίτη 27 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Απεργία κόντρα στο ξεπούλημα των αεροδρομίων

Με 48ωρη απεργία, την Παρασκευή και το Σάββατο, αντιδρούν οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις για τη διάλυση της υπηρεσίας σε ανώνυμες εταιρίες και το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της στους ιδιώτες.

Την απεργία, κήρυξε η Ομοσπονδία των Εργαζομένων στην ΥΠΑ (ΟΣΥΠΑ), με κυρίαρχο αίτημα να εγκαταλειφθούν τα σχέδια διάλυσης της υπηρεσίας και να παραμείνει η ΥΠΑ ενιαία και δημόσια υπηρεσία. Στο εξώδικο που απέστειλε η ΟΣΥΠΑ σε κυβέρνηση και διοίκηση, επισημαίνεται ότι, παρά τις υποσχέσεις του υπουργού Μεταφορών Τ. Μαντέλη εδώ και ένα μήνα, για την έναρξη "του περίφημου διαλόγου", ερήμην των εργαζομένων, συνεχίζονται οι μεθοδεύσεις κατάργησης της ΥΠΑ και η ίδρυση στη θέση της ανωνύμων εταιριών, ενώ παράλληλα προωθείται και η κατάργηση του μεγαλύτερου αριθμού οργανικών θέσεων της ΥΠΑ και η λύση της υπαλληλικής σχέσης 2.500 υπαλλήλων. Δηλαδή, προωθείται η απόλυση 2.500 εργαζομένων, καθώς το προσχέδιο, που έχει έτοιμο η κυβέρνηση για την αλλαγή του νομικού καθεστώτος της ΥΠΑ, προβλέπει ότι ορισμένοι θα ενταχθούν στις ΑΕ, με εργασιακό καθεστώς "ιδιωτικού δικαίου", με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα οικονομικά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εργαζομένων. Οσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ΑΕ, η ΟΣΥΠΑ σημειώνει ότι το σχέδιο νόμου προβλέπει τη δυνατότητα εκχώρησης του 49% των μετοχών στους ιδιώτες. Κάτι που σημαίνει ότι η κυβέρνηση προωθεί, όχι μόνο την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων, αλλά και την ιδιωτικοποίηση της "εθνικής ασφάλειας", δεδομένου ότι η λειτουργία του 70% των ελληνικών αεροδρομίων είναι και πολιτική και στρατιωτική.

Ερώτηση στη Βουλή

Η κυβέρνηση, με πρόσχημα την ακαταλληλότητα του οργανωτικού σχήματος και τη δυσλειτουργία της ΥΠΑ, προωθεί με νομοσχέδιο την κατάργηση της υπηρεσίας, το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων της στους ιδιώτες και την παράδοση του αεροδρομίου Σπάτων στη γερμανική εταιρία "Χόχτιφ".

Αυτό επισημαίνουν, σε Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος και Στρατής Κόρακας,με την προσθήκη ότι με το νομοσχέδιο που μεταβίβασε η κυβέρνηση σε επιλεγμένους προϊσταμένους, προσκείμενους στο κυβερνητικό κόμμα: Ιδρύεται μια "μικρή ΥΠΑ" στο υπουργείο Μεταφορών και δυο ανώνυμες εταιρίες, αεροναυτιλίας και αερολιμένων. Χάνεται η δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των υπαλλήλων, με την κατάργηση οργανικών θέσεων, τη δημιουργία υπαλλήλων ιδιωτικού δικαίου, ενώ περίπου 2.500 απολύονται. Ταυτόχρονα, φαλκιδεύονται ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εργαζομένων.

Στην Ερώτηση υπογραμμίζεται ότι δύο είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που επιβάλλουν την ύπαρξη ενιαίας και δημόσιας λειτουργίας της ΥΠΑ: Η ασφάλεια των πτήσεων και ο κοινωνικός χαρακτήρας των υπηρεσιών που παρέχει. Παράλληλα, τονίζεται ότι από τη λειτουργία των 44 αεροδρομίων της χώρας, τα αεροδρόμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ρόδου και Ηρακλείου είναι κερδοφόρα και το κράτος κερδίζει 100 δισ. δραχμές το χρόνο, πέντε ισορροπούν τον προϋπολογισμό τους (Μυκόνου, Σαντορίνης κλπ.), ενώ τα μικρότερα και γενικά τα αεροδρόμια ακριτικών περιοχών (Καστελόριζο, Κάρπαθος, Κύθηρα, κ.ά.) έχουν οικονομικά προβλήματα και επιχορηγούνται.

Οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Μεταφορών:

  • Ποια προβλήματα "δυσλειτουργίας" της ενιαίας ΥΠΑ θεωρεί η κυβέρνηση ότι θα λυθούν με την κατάτμηση και διασπορά των σημερινών αρμοδιοτήτων της, που δεν μπορεί να τα λύσει ένας νέος δημοκρατικός και αξιοκρατικός οργανισμός με αποκέντρωση αρμοδιοτήτων;
  • Μήπως πραγματικός λόγος του τεμαχισμού της ΥΠΑ είναι η προσαρμογή με τα πρότυπα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως σαφώς αναφέρεται στο "ερευνητικό πρόγραμμα";
  • Ποια εγγύηση υπάρχει ότι τα κερδοφόρα κρατικά αεροδρόμια δε θα παραδοθούν σε ιδιώτες κερδοσκόπους σε βάρος του κοινωνικού συνόλου;
  • Με δεδομένο ότι πόροι π.χ. της ΑΕ Αεροδρομίων είναι τα κάθε είδους αεροπορικά τέλη, ενοίκια χώρων, καταστημάτων κλπ., που το 50% τουλάχιστον, θα χαθούν όταν λειτουργήσει το αεροδρόμιο Σπάτων, πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα λειτουργίας των μικρότερων, ιδιαίτερα των ακριτικών, αεροδρομίων, τα οποία έχουν σαφώς και κοινωνικό ρόλο;
  • Απασχολεί την κυβέρνηση το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα, που συνιστά η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων και η εργασιακή περιπέτεια, στην οποία θα εμπλακούν οι εργαζόμενοι, όπως απολύσεις, βίαιες μετατάξεις, απώλεια δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας κλπ.;

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ