Παρασκευή 13 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Με στόχο την ΟΝΕ...

Συζητήθηκε χτες το νομοσχέδιο στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή

Με μόνο στόχο τη μείωση του πληθωρισμού ως κριτήριο ένταξης της χώρας στην ΟΝΕ και την εναρμόνιση με την κοινοτική νομοθεσία, η κυβέρνηση προχώρησε στην αλλαγή του συστήματος φορολόγησης των αυτοκινήτων. Αυτό αποσαφήνισε χτες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, όπου συζητιούνταν το σχετικό νομοσχέδιο, ο υφυπουργός Οικονομικών, Γ. Δρυς,ανακοινώνοντας, παράλληλα, ότι το μέτρο της απόσυρσης δεν είναι μέσα στις κυβερνητικές προτεραιότητες, όμως θα εξεταστεί η εφαρμογή του μέσα στο 1999, εφόσον χρειαστεί. Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Γκατζής,παίρνοντας το λόγο, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο υποκριτικό.

Πιο συγκεκριμένα, ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε πως ο χαρακτήρας του νομοσχεδίου κινείται έξω από τη λογική της βελτίωσης της ζωής των χαμηλόμισθων στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας, αφού μικρές είναι οι μειώσεις στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, ενώ χαρακτήρισε την προβολή από την πλευρά της κυβέρνησης "υποκρισία", που θα έχει σαν αποτέλεσμα την "αύξηση των εισαγωγών". Τόνισε ότι η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι "μέτρα που σπρώχνουν στην αγορά αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως", κάνοντας λόγο για "ανηλεή βομβαρδισμό" στους καταναλωτές για την απόκτηση αυτοκινήτου σαν "στοιχείο κοινωνικής ανόδου". Κατέληξε, τονίζοντας την ανάγκη για μέτρα στήριξης των Μέσων Μαζικής Συγκοινωνίας.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, έντονος διάλογος έγινε ανάμεσα στον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Μανώλη Κεφαλογιάννη και τον Γ. Δρυ, όταν ο πρώτος κατήγγειλε την κυκλοφορία 5.000 πολυτελών αυτοκινήτων, χωρίς φορολογικές επιβαρύνσεις, που, όπως υποστήριξε, ανήκουν σε παράκτιες (off shore) εταιρίες και μεταβιβάζονται "κληρονομικά" από έναν κάτοχο σε κάποιον άλλο. Ο υφυπουργός Οικονομικών υποσχέθηκε ότι την Τρίτη θα φέρει στην επιτροπή λίστα με τα ονόματα όσων κάνουν χρήση τέτοιων αυτοκινήτων. Εντύπωση, πάντως, προκάλεσε η τοποθέτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ Δ. Γεωργακόπουλου, που χαρακτήρισε το μέτρο "άδικο" και ζήτησε να καταβάλλονται προκαταβολικά οι αναλογούντες φόροι, όμως, στη συνέχεια να ...επιστρέφονται, εφόσον η εταιρία κάνει επενδύσεις στην Ελλάδα για να μην απαλειφθεί το εν λόγω επενδυτικό κίνητρο.

Τέλος, ο υφυπουργός Οικονομικών υποστήριξε στην ομιλία του πως δεν υπάρχει κίνδυνος να καλυφθούν οι μειώσεις τιμών αυτοκινήτων που θα προκύψουν με τη μείωση της φορολογίας, από την αύξηση των εργοστασιακών τιμών, αφού το υπουργείο θα ελέγχει, ώστε να μην υπάρξουν διμερείς συμφωνίες αυξήσεων ανάμεσα στις εταιρίες και τους εδώ αντιπροσώπους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ