Πέμπτη 8 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΒΟΥΛΗ
Δικομματικά υποθαλάσσια «χαράτσια»

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν χτες από κοινού υπέρ της κύρωσης της σύμβασης για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης που εξυπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο

Από κοινού κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ πίνοντας νερό στο όνομα των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που αποφέρουν τεράστια κέρδη στο μεγάλο κεφάλαιο και πανάκριβα «χαράτσια» στο λαό, κύρωσαν χτες σε Επιτροπή της Βουλής τη «σύμβαση παραχώρησης» για την κατασκευή και εκμετάλλευση της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης.

Με βάση τη σύμβαση, το κόστος του έργου ανέρχεται σε 517 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το δημόσιο θα καταβάλλει τα 130 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ η ιδιωτική κοινοπραξία 50 εκατ. ευρώ από ίδια κεφάλαια (λιγότερο από 10%), ενώ τα υπόλοιπα θα προέλθουν από δάνεια. Η κοινοπραξία των ιδιωτών θα εκμεταλλεύεται το έργο για 30 χρόνια επιβάλλοντας διόδια που όταν ολοκληρωθεί θα ανέρχονται σε 1,50 ευρώ για τα ΙΧ και θα αναπροσαρμόζονται κάθε χρόνο!

Υπερασπίζοντας τη σύμβαση ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, είπε ότι πρόκειται κατά βάση για ένα περιβαλλοντικό έργο αφού με την κατασκευή του θα μειωθεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων και η συνακόλουθη ρύπανση. Ισχυρίστηκε ότι η «υποθαλάσσια» εντάσσεται σε έναν γενικότερο συγκοινωνιακό σχεδιασμό της Θεσσαλονίκης, ενώ δεν παρέλειψε να αναγνωρίσει στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ τις ενέργειες για την προετοιμασία του έργου.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κ. Σπηλιόπουλος δήλωσε ότι το κόμμα του θα ψηφίσει την κύρωση της σύμβασης, ισχυριζόμενος ότι πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που θα δημιουργήσει ανάπτυξη στην πόλη. Αλλωστε, πρόσθεσε, το έργο κινείται στο μοντέλο που είχαν χαράξει οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ με το Ρίο-Αντίρριο, την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Δε δίνουμε θετική ψήφο στη σύμβαση, τόνισε στην παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Α. Τζέκης, υπογραμμίζοντας την ξεκάθαρη διαφωνία του Κόμματος με τη λογική των ΣΔΙΤ, μέσω των οποίων παραδίδονται στα επιχειρηματικά συμφέροντα μεγάλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος. Το συγκεκριμένο έργο, είπε, εκτός των άλλων δεν είναι ενταγμένο σε έναν γενικότερο συγκοινωνιακό σχεδιασμό της πόλης και είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των ιδιωτών, οι οποίοι δεν αναλαμβάνουν κανένα επιχειρηματικό ρίσκο.

Η Θεσσαλονίκη, τόνισε, χρειάζεται άλλα έργα όπως τα αντιπλημμυρικά, τα αντισεισμικά, την εξωτερική οδική αρτηρία, θέσεις στάθμευσης και πράσινο. Η υποθαλάσσια αρτηρία, είπε, έχει μυθοποιηθεί και δεν ήταν αναγκαίο να προχωρήσει ως έργο. Μάλιστα, κατήγγειλε, ότι το έργο το παίρνει επιχειρηματικός όμιλος που είχε ακούσει αρκετά (για διαπλοκή) από τη ΝΔ όσο ήταν στην αντιπολίτευση, δείγμα ότι πρόκειται για έργο που είναι προσαρμοσμένο στα επιχειρηματικά σχέδια.

Τα δημόσια έργα, κατέληξε, είναι αναγκαία για τη χώρα αλλά θα πρέπει να γίνονται από ενιαίο δημόσιο φορέα στο πλαίσιο του κρατικού σχεδιασμού της λαϊκής οικονομίας, ο οποίος θα έχει και την εκμετάλλευσή τους.

Για πολύ ακριβό έργο που στερεί πόρους και υπηρεσίες από μια σειρά άλλων αναγκαίων έργων, έκανε λόγο η εκπρόσωπος του ΣΥΝ, Α. Ξηροτύρη, ζητώντας να αναβληθεί η κατασκευή του μέχρι να γίνουν ολοκληρωμένες μελέτες για το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ