Παρασκευή 13 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«Μπάζουν» οι έρευνες για τα αίτια και τους πραγματικούς ενόχους

Την υπόθεση του «Σαμίνα» θυμίζουν οι κινήσεις των αρμόδιων αρχών, σε μια προσπάθεια να φορτωθούν όλες οι ευθύνες στο πλήρωμα

Το πλοίο κατά τη βύθισή του

Associated Press

Το πλοίο κατά τη βύθισή του
«Μπάζουν» οι έρευνες για τα αίτια του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND» του εφοπλιστή Λουίζου, το οποίο από τη Μ. Παρασκευή βρίσκεται στο βυθό της θάλασσας της Σαντορίνης, με απολογισμό δύο Γάλλους αγνοούμενους, πατέρα και κόρη. Οπως δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία, με τη «σφραγίδα» της κυβέρνησης της ΝΔ, στήνεται το ίδιο «σκηνικό» με αυτό που είχε στήσει το ΠΑΣΟΚ ύστερα από το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» και είχε ως αποτέλεσμα να την πληρώσουν και μάλιστα «ακριβά» πλοίαρχος και υποπλοίαρχος, ενώ οι εφοπλιστές να κατηγορηθούν για πλημμέλημα, σαν να ήταν «τροχαίο».

Η «γραμμή» της εταιρείας και του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννη, πως για όλα φταίει το πλήρωμα, φαίνεται να έχει περάσει και στο επίπεδο των ερευνών για τα αίτια του ναυαγίου.

Σκηνικό συγκάλυψης

Αυτό επιβεβαιώνουν συγκεκριμένα στοιχεία όπως:

1. Μία βδομάδα μετά το ναυάγιο, οι αρμόδιες αρχές - εισαγγελέας και λιμεναρχείο Σαντορίνης - ακόμα δεν έχουν ορίσει πραγματογνώμονες, κάτι που, όπως προβλέπεται από την ποινική δικονομία σε περιπτώσεις τέτοιων ναυαγίων όπως του «SEA DIAMOND», θα έπρεπε να είχε γίνει από την πρώτη στιγμή! Και συγκεκριμένα από το Μ. Σάββατο, οπότε, αφού ο εισαγγελέας Νάξου άσκησε τις διώξεις κατά παντός υπευθύνου, στη συνέχεια έστειλε τη δικογραφία στο Λιμεναρχείο.

2. Οι αρμόδιοι δε φρόντισαν εγκαίρως, και με την εκκίνηση της διαδικασίας της έρευνας και της προανάκρισης, να προμηθευτούν και να διαφυλάξουν έγγραφα και στοιχεία που αφορούν στο πλοίο, τόσο από την ιδιωτική εταιρεία Νορβηγικός Νηογνώμονας, όσο και από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ, τους ελεγκτικούς δηλαδή μηχανισμούς που προμήθευαν με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και ασφαλείας το πλοίο. Εγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι από το Μ. Σάββατο μέχρι και τη Δευτέρα του Πάσχα, τόσο στα γραφεία του Νορβηγικού Νηογνώμονα, όσο και στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων «υπήρχε μεγάλη κινητικότητα» και ότι «σκάλιζαν» τους φακέλους του πλοίου...

3. Το κραυγαλέο είναι η απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννη, να διενεργηθεί «προανάκριση από Ανώτατο Αξιωματικό του Λιμενικού Σώματος». Ο ανώτατος αξιωματικός που ορίστηκε ονομάζεται Παρασκευάς Σαλίβερος και είναι ο πλέον αναρμόδιος για κάτι τέτοιο, αφού είναι Κλαδάρχης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος. Ο καθ' ύλην αρμόδιος προφανώς θα ήταν ο Κλαδάρχης του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ).

Ο Π. Σαλίβερος ήταν πρώην διευθυντής του Γραφείου Εσωτερικών Υποθέσεων επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Με αναφορές που έχει καταθέσει προς το ΥΕΝ και τις εισαγγελικές αρχές, ο πρώην επιθεωρητής του ΚΕΕΠ Λ. Νικολάτος (τον οποίο και «πάγωσαν» με δυσμενή μετάθεση), ο Π. Σαλίβερος φέρεται να διέπραξε «σοβαρότατα ποινικά αδικήματα», που αφορούσαν σε παραλείψεις κανονισμών ασφαλείας σε επιβατηγά πλοία. Για την υπόθεση αυτή ουδέποτε έγινε οποιαδήποτε έρευνα και έχει τεθεί στο αρχείο του Ναυτοδικείου.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί, επίσης, ότι ο επιθεωρητής Λ. Νικολάτος έστειλε την τελευταία του αναφορά με παρατηρήσεις σχετικά με την ασφάλεια των πλοίων, με παραλήπτη και τον πρωθυπουργό, στις 17 Φλεβάρη 2007. Η επισήμανση της αναφοράς ήταν ότι «κινδυνεύει κόσμος».

Σε ό,τι αφορά την ανακριτική διαδικασία, την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να ξεκινήσει νέος «γύρος» καταθέσεων του πληρώματος τόσο για τη διενεργούμενη διοικητική έρευνα όσο και για την ποινική δικογραφία, στην οποία θα περιληφθεί και το υλικό της βιντεοσκόπησης του ναυαγίου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νύχι - κρέας με τα συμφέροντα των πλοιοκτητών (2008-07-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ