Λάδι στη «φωτιά» της ακρίβειας ρίχνει η κυβέρνηση με την απόφασή της να αυξήσει τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, από 50 λεπτά σήμερα σε 80 λεπτά την 1η Μάη και 1 ευρώ από την Πρωτοχρονιά του 2009
Στο διπλασιασμό των τιμών των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας προχωρά, ουσιαστικά, από τον ερχόμενο Μάη η κυβέρνηση, επιφέροντας έτσι νέο πλήγμα στα εισοδήματα των λαϊκών στρωμάτων και των συνταξιούχων, που χρησιμοποιούν κατά τεκμήριο τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η κυβέρνηση καταργεί τα φτηνά εισιτήρια (για λεωφορεία - τρόλεϊ 50 λεπτά του ευρώ και 0,70 λεπτά για τον ΗΣΑΠ) και καθιερώνει ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η τιμή του οποίου ορίστηκε σε 80 λεπτά από την Πρωτομαγιά και σε 1 ευρώ από την Πρωτοχρονιά του 2009!
Επιχειρώντας να διασκεδάσει τις αντιδράσεις που προκαλεί η εφαρμογή των φοροεισπρακτικών της μέτρων, η κυβέρνηση εμφανίζει τη «νέα τιμολογιακή πολιτική» στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) - ούτε λίγο ούτε πολύ - ως ...ευεργετική! Στην κοινή ανακοίνωση των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών προβάλλονται οι «μειώσεις στις τιμές των καρτών», χωρίς να γίνεται φυσικά η παραμικρή αναφορά στον «τσουχτερό» διπλασιασμό στην τιμή των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών. Ωστόσο, με «ΝΟΝ PAPER» (ανεπίσημο έγγραφο), το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών δεν κρύβει την αλήθεια, ομολογώντας πως «η αύξηση των εσόδων των ΜΜΜ είναι σήμερα αναγκαία, για να αντιμετωπιστεί η αύξηση του λειτουργικού τους κόστους και να μην αυξάνονται έτσι τα ελλείμματα των επιχειρήσεων, τα οποία επιβαρύνουν τον Ελληνα φορολογούμενο». Προφανώς για τους κυβερνώντες ισχύει η ρήση «ομολογημένη αμαρτία παύει να είναι αμαρτία».
Ο διπλασιασμός στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, που θα διευρύνει τις «μαύρες τρύπες» των οικογενειακών προϋπολογισμών, έρχεται να προστεθεί στις πρόσφατες αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού και της γέφυρας του Ρίου - Αντιρρίου, ενώ επίκεινται και άλλες αυξήσεις σε συγκοινωνίες (ιδιωτικά ΚΤΕΛ, εισιτήρια ΟΣΕ κλπ.) και μεταφορές (κόμιστρα ταξί και φορτηγών).
Οπως ανακοινώθηκε από τα συναρμόδια υπουργεία, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής ΔΕΚΟ, από την 1η Μάη 2008:
Εκδίδονται κάρτες απεριόριστων διαδρομών με τις παρακάτω (μειωμένες σε σχέση με σήμερα) τιμές. Συγκεκριμένα, θα διατίθενται (στην παρένθεση οι σημερινές τιμές):
Στην κοινή ανακοίνωση των δύο υπουργείων, μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι στους «στρατηγικούς στόχους» της κυβέρνησης περιλαμβάνονται η παροχή κινήτρων στους πολίτες να χρησιμοποιούν καθημερινά τα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις τους, καθώς και η «συγκράτηση των ελλειμμάτων των ΔΕΚΟ τα οποία επιβαρύνουν το σύνολο των φορολογουμένων». Επίσης, τα κυβερνητικά μέτρα προβλέπουν δραστική περικοπή των επιχορηγήσεων, που θα αποτελέσουν «βρόχο» στα οικονομικά των συγκοινωνιακών φορέων, οι οποίοι κατά πάγια τακτική όλων των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ εξωθούνται σε ασύμφορους δανεισμούς, αυξάνοντας έτσι αναπόφευκτα τα ελλείμματά τους.