Παρασκευή 8 Φλεβάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Διπλασιάζονται οι τιμές στα εισιτήρια

Λάδι στη «φωτιά» της ακρίβειας ρίχνει η κυβέρνηση με την απόφασή της να αυξήσει τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, από 50 λεπτά σήμερα σε 80 λεπτά την 1η Μάη και 1 ευρώ από την Πρωτοχρονιά του 2009

Στο διπλασιασμό των τιμών των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας προχωρά, ουσιαστικά, από τον ερχόμενο Μάη η κυβέρνηση, επιφέροντας έτσι νέο πλήγμα στα εισοδήματα των λαϊκών στρωμάτων και των συνταξιούχων, που χρησιμοποιούν κατά τεκμήριο τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η κυβέρνηση καταργεί τα φτηνά εισιτήρια (για λεωφορεία - τρόλεϊ 50 λεπτά του ευρώ και 0,70 λεπτά για τον ΗΣΑΠ) και καθιερώνει ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η τιμή του οποίου ορίστηκε σε 80 λεπτά από την Πρωτομαγιά και σε 1 ευρώ από την Πρωτοχρονιά του 2009!

Επιχειρώντας να διασκεδάσει τις αντιδράσεις που προκαλεί η εφαρμογή των φοροεισπρακτικών της μέτρων, η κυβέρνηση εμφανίζει τη «νέα τιμολογιακή πολιτική» στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) - ούτε λίγο ούτε πολύ - ως ...ευεργετική! Στην κοινή ανακοίνωση των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών προβάλλονται οι «μειώσεις στις τιμές των καρτών», χωρίς να γίνεται φυσικά η παραμικρή αναφορά στον «τσουχτερό» διπλασιασμό στην τιμή των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών. Ωστόσο, με «ΝΟΝ PAPER» (ανεπίσημο έγγραφο), το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών δεν κρύβει την αλήθεια, ομολογώντας πως «η αύξηση των εσόδων των ΜΜΜ είναι σήμερα αναγκαία, για να αντιμετωπιστεί η αύξηση του λειτουργικού τους κόστους και να μην αυξάνονται έτσι τα ελλείμματα των επιχειρήσεων, τα οποία επιβαρύνουν τον Ελληνα φορολογούμενο». Προφανώς για τους κυβερνώντες ισχύει η ρήση «ομολογημένη αμαρτία παύει να είναι αμαρτία».

Ο διπλασιασμός στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, που θα διευρύνει τις «μαύρες τρύπες» των οικογενειακών προϋπολογισμών, έρχεται να προστεθεί στις πρόσφατες αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού και της γέφυρας του Ρίου - Αντιρρίου, ενώ επίκεινται και άλλες αυξήσεις σε συγκοινωνίες (ιδιωτικά ΚΤΕΛ, εισιτήρια ΟΣΕ κλπ.) και μεταφορές (κόμιστρα ταξί και φορτηγών).

Οπως ανακοινώθηκε από τα συναρμόδια υπουργεία, με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής ΔΕΚΟ, από την 1η Μάη 2008:

  • Καταργούνται όλα τα φτηνά εισιτήρια μιας χρήσης (50 ή 70 λεπτά του ευρώ) και καθιερώνεται ενιαίο εισιτήριο κόστους 0,80 ευρώ για όλα τα ΜΜΜ, με δυνατότητα πολλαπλής χρήσης για μιάμιση ώρα, ενώ από την 1η Γενάρη του 2009 η τιμή του ενιαίου αυτού εισιτηρίου θα αυξηθεί στο ένα ευρώ. Σημειώνεται ότι μετά τις τελευταίες αυξήσεις (Μάρτης 2006) το εισιτήριο στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ κοστίζει σήμερα 0,50 ευρώ, στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο 0,70 ευρώ και στο μετρό 0,80 ευρώ. Με τη νέα «τιμολογιακή πολιτική», το επιβατικό κοινό υποχρεώνεται ακόμα και για μια απλή μετακίνηση να πληρώσει 0,80 ευρώ.

Εκδίδονται κάρτες απεριόριστων διαδρομών με τις παρακάτω (μειωμένες σε σχέση με σήμερα) τιμές. Συγκεκριμένα, θα διατίθενται (στην παρένθεση οι σημερινές τιμές):

  • Μηνιαία κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ με 15 ευρώ (17,50 ευρώ) και ετήσια 150 ευρώ (175 ευρώ).
  • Νέα μηνιαία κάρτα ΗΣΑΠ 25 ευρώ.
  • Νέα μηνιαία κάρτα μετρό 30 ευρώ.
  • Μηνιαία κάρτα για όλα τα ΜΜΜ 35 ευρώ (από 38 ευρώ).
  • Νέα ετήσια κάρτα για ΗΣΑΠ 250 ευρώ, για μετρό 300 ευρώ και για όλα τα ΜΜΜ 350 ευρώ (σήμερα κοστίζει 380 ευρώ). Σημειώνεται ότι οι ετήσιες κάρτες θα ισχύσουν από την 1η Γενάρη 2009, ενώ, όπως ανακοινώθηκε, οι τιμές όλων των καρτών θα παραμείνουν σταθερές και τον επόμενο χρόνο.
  • Στα ίδια επίπεδα τιμών θα παραμείνουν το ημερήσιο και το εβδομαδιαίο εισιτήριο, το ετήσιο εισιτήριο της ΕΘΕΛ για Σαρωνίδα και της γραμμής 400, όλα τα εισιτήρια του ΔΑΑ (αεροδρόμιο), η κοινή κάρτα προαστιακού - ΑΜΕΛ (μηνιαία και ετήσια) ως το Κορωπί, η κάρτα των 20 ευρώ του προαστιακού στην αστική περιοχή και τα «μισά» εισιτήρια (φοιτητικά, ΑΜΕΑ, πολυτέκνων, ανηλίκων κλπ.).

Στην κοινή ανακοίνωση των δύο υπουργείων, μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι στους «στρατηγικούς στόχους» της κυβέρνησης περιλαμβάνονται η παροχή κινήτρων στους πολίτες να χρησιμοποιούν καθημερινά τα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις τους, καθώς και η «συγκράτηση των ελλειμμάτων των ΔΕΚΟ τα οποία επιβαρύνουν το σύνολο των φορολογουμένων». Επίσης, τα κυβερνητικά μέτρα προβλέπουν δραστική περικοπή των επιχορηγήσεων, που θα αποτελέσουν «βρόχο» στα οικονομικά των συγκοινωνιακών φορέων, οι οποίοι κατά πάγια τακτική όλων των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ εξωθούνται σε ασύμφορους δανεισμούς, αυξάνοντας έτσι αναπόφευκτα τα ελλείμματά τους.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Καίνε οι αυξήσεις στα εισιτήρια (2016-02-02 00:00:00.0)
Αυξάνεται το κόστος των μετακινήσεων, παραμένει ο αποκλεισμός για ανέργους και φτωχολογιά (2014-09-02 00:00:00.0)
Εμπαιγμός για την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα (2014-09-02 00:00:00.0)
Οι μειώσεις στα εισιτήρια οδηγούν σε αύξηση κόστους για τα λαϊκά στρώματα (2014-08-28 00:00:00.0)
Εισιτήρια προαστιακού - μετρό (2007-02-22 00:00:00.0)
Κύμα αυξήσεων μέχρι 43%! (2006-02-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ