Κυριακή 1 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ
Εκατοντάδες σάπιες λαμαρίνες

Δεκάδες γερασμένα πλοία είναι στην «πρώτη γραμμή» της ακτοπλοΐας και εκατοντάδες άλλα διαφόρων τύπων πλέουν στις θάλασσες όλου του κόσμου

«ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»: Ετος κατασκευής 1966
«ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»: Ετος κατασκευής 1966
Ο γερασμένος στόλος των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών, όλων τους και όχι μόνο αυτών της ακτοπλοΐας, ταξιδεύει αυτή τη στιγμή στις θάλασσες όλου του κόσμου, με πληρώματα που ακούν τα τριξίματα και τρέμουν για τη ζωή τους στην πρώτη αγριάδα των κυμάτων. Σκοπός ένας και μοναδικός: Να αυξηθούν πέρα από κάθε όριο και με κάθε κόστος τα εφοπλιστικά κέρδη.

Το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» ήταν από τα πιο παλιά πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, υπάρχουν όμως αρκετά ακόμη πλοία σαν κι αυτό, που την καλοκαιρινή περίοδο μεταφέρουν δεκάδες χιλιάδες επιβάτες, νέους, γέρους και παιδιά, με αλλεπάλληλα δρομολόγια, με πληρώματα που βρίσκονται στο «πόδι» αμέτρητες ώρες, με λαμαρίνες που φθείρονται μίλι το μίλι. Από τα 1.889 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών με ελληνική σημαία, σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, τα 551 είναι επιβατικά. Από αυτά, τα 167, δηλαδή το 30,3% των επιβατικών με ελληνική σημαία, είναι άνω των 30 ετών! Μέχρι 29 ετών είναι 83 πλοία, μέχρι 4 ετών είναι 84!

Ενδεικτικές είναι οι ηλικίες των παρακάτω πλοίων, όπως προκύπτουν από το έτος κατασκευής: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ, 1965. ΝΑΪΑΣ ΕΞΠΡΕΣ, 1966. ΕΞΠΡΕΣ ΕΡΜΗΣ, 1968. ΑΘΗΝΑ 1, 1968. ΑΘΗΝΑ ΕΞΠΡΕΣ, 1969. ΠΟΣΕΙΔΩΝ, 1970. ΝΤΑΛΙΑΝΑ, 1970. ΜΙΛΕΝΑ, 1970. ΣΟΥΠΕΡ ΝΑΪΑΣ,1971. ΜΑΡΙΝΑ, 1971. ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ, 1972. ΕΞΠΡΕΣ ΔΑΝΑΗ, 1972. ΠΗΝΕΛΟΠΗ, 1972. ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ, 1973. ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ, 1973. ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΞΠΡΕΣ, 1973. ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ, 1974. ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, 1974. ΡΟΔΑΝΘΗ, 1974. ΡΟΜΙΛΝΤΑ, 1974. ΑΝΕΜΟΣ, 1975. ΕΞΠΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ, 1977. ΕΞΠΡΕΣ ΚΑΡΥΣΤΟΣ, 1977. ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ, 1978.

Δίπλα στα αστραφτερά καινούρια πλοία της ακτοπλοΐας, που παρουσιάζονται μέσα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις, «αφανείς ήρωες» είναι αυτά και άλλα γερασμένα πλοία που έχουν επισκευαστεί και μετασκευαστεί πάρα πολλές φορές, μέχρι που δεν πάει άλλο πια. Δεν είναι τυχαίο ότι χιλιάδες ταξιδεύουν στα καταστρώματά τους, είτε γιατί είναι τα μόνα πλοία που βρίσκουν μπροστά τους τη στιγμή που έχουν επιλέξει να φύγουν, είτε γιατί τα εισιτήρια των πιο γρήγορων και νέων πλοίων είναι και ακριβότερα.

Ωστόσο, οι Ελληνες εφοπλιστές έρχονται πρώτοι στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο ναυτιλιακό Τύπο, οι Ελληνες εφοπλιστές τον περασμένο χρόνο αγόρασαν 400 μεταχειρισμένα πλοία διαφόρων τύπων διαθέτοντας 2,8 δισ. δολάρια!

Οσον αφορά την... ποιότητα του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών, αποκαλυπτικά είναι για άλλη μια φορά τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας του ΥΕΝ για όλους τους τύπους πλοίων: Από τα 1.889 πλοία που προαναφέρθηκαν, το Δεκέμβρη του 1999 τα 628 ήταν 30 ετών και άνω! Ειδικότερα από τα 1.889 πλοία τα 227 ήταν μέχρι 4 ετών, τα 108 μέχρι 9, τα 152 μέχρι 14, τα 222 μέχρι 19,τα 313 μέχρι 24 και τα 220 είναι μέχρι 29 ετών! Επίσης αναφέρονται και 19 πλοία των οποίων η ηλικία είναι άγνωστη...

Επίσης, τα 147 από τα 418 δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία είναι άνω των 30 ετών. Τα δεξαμενόπλοια που είναι άνω των 20 ετών ανέρχονται συνολικά σε 245. Σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, 300 ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια ελληνικής και ξένης σημαίας είναι υπό απόσυρση, αν τεθεί σε εφαρμογή σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για δεξαμενόπλοια κατασκευής πριν από το 1982.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ