Τρίτη 17 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΑΓΙΟ «YTONG 1»
Χάθηκε ο μάγειρας, σώθηκαν εννιά

Εμπειρογνώμονες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας εξετάζουν από χτες τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε, το απόγευμα του Σαββάτου, το νέο ναυτικό ατύχημα, 15 μίλια ανοιχτά της Σαμοθράκης, κοντά στα διεθνή ύδατα, όταν το εμπορικό πλοίο ελληνικών συμφερόντων «YTONG 1» πήρε επικίνδυνη κλίση (περίπου 40 μοιρών), με αποτέλεσμα να το εγκαταλείψει το πλήρωμά του. Αποτέλεσμα του νέου ναυτικού ατυχήματος, ήταν να χάσει τη ζωή του ο 40χρονος μάγειρας Μιχαήλ Χατζηγεωργίου. Σώα περισυνελέγησαν τα υπόλοιπα 9 μέλη του πληρώματος.

Το «YTONG 1» είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Πόρτο Λάγος λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι του Σαββάτου. Ηταν φορτωμένο με 1.400 τόνους μοριοσανίδα (κόντρα πλακέ) και πυρότουβλα, εμπόρευμα αξίας μεγαλύτερης του 1,5 δισ. δραχμών, και είχε προορισμό τη Σμύρνη. Το πλοίο γύρω στις 5 μ.μ. και ενώ βρισκόταν 15 μίλια ανοιχτά της Σαμοθράκης, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, παρουσίασε κλίση 40-50 μοιρών. Το πλήρωμα εγκατέλειψε το πλοίο και έπεσε στη θάλασσα, όπου εκείνη την ώρα έπνεαν άνεμοι εντάσεως 7-8 μποφόρ.

Το ΥΕΝ ενημερώθηκε για το συμβάν από τον πλοίαρχο του τουρκικού φορτηγού πλοίου «Αρτινερ», που έτρεξε να περισυλλέξει τους ναυαγούς. Στο σημείο του ατυχήματος έφτασε και η φρεγάτα «Κουντουριώτης» του Πολεμικού Ναυτικού. Και οι 9 ναυτικοί ανασύρθηκαν σώοι, εκτός από τον 40χρονο μάγειρα, που, όπως διαπιστώθηκε από την ιατροδικαστική εξέταση που ακολούθησε, πνίγηκε.

Τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος είναι: Πλοίαρχος Περικλής Γαβριήλ, υποπλοίαρχος Σταύρος Κοκκινομάλης, Α` Μηχανικός Κοσμάς Φαλάγγης, μηχανικός Ευστράτιος Δημητρόπουλος, αρχιμηχανικός Μανόλης Μπιλανάκης, λοστρόμος Θωμάς Φορτωτήτας, ναύτες Οδυσσέας Κουκουβίνος, Ιβράμ Χασάν και Ιβράμ Χουσεΐν.

Το πρωί της Κυριακής οι ναυτικοί κατέθεσαν στο Λιμεναρχείο Καβάλας και, σύμφωνα με τις μαρτυρίες τους, το πλοίο πήρε κλίση, λόγω μετατόπισης φορτίου. Χτες το πρωί στην Αλεξανδρούπολη, όπου ρυμουλκήθηκε το πλοίο, έφτασαν εμπειρογνώμονες του υπουργείου Ναυτιλίας προκειμένου να ερευνήσουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πήρε κλίση το πλοίο. Το πόρισμα θα διαβιβαστεί στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας, που εποπτεύει τις έρευνες, καθώς και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Το πλοίο, από την Κυριακή, βρίσκεται στον Απαλό, σε προστατευμένη περιοχή ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, όπου και αναμένεται να παραμείνει μέχρι την ολοκλήρωση των ερευνών. Οι φορείς της πόλης όμως εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τυχόν περιβαλλοντική καταστροφή της περιοχής, αφού, όπως σημειώνουν, το σημείο που επιλέχθηκε να μεταφερθεί το πλοίο, βρίσκεται κοντά στο Δέλτα του Εβρου και αποτελεί σημαντικό ιχθυότοπο.

Η ΝΕ Εβρου του ΚΚΕ

Ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν άμεσα, γεννά το νέο ναυτικό ατύχημα, ενώ η λαϊκή οργή δεν έχει κοπάσει από το τελευταίο ναυτικό έγκλημα του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΝΕ Εβρου του ΚΚΕ, που παράλληλα εκφράζει τα συλλυπητήριά της για τον άδικο χαμό του ναυτεργάτη και τη συμπαράστασή της στους ναυτεργάτες ναυαγούς που σώθηκαν.

Με αφορμή το νέο ναυτικό ατύχημα η ΝΕ Εβρου του ΚΚΕ καταγγέλλει την ασυδοσία του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου και τον επικίνδυνο χαρακτήρα της κυβερνητικής πολιτικής που τη στηρίζει. Μάλιστα απαιτεί την απόσυρση των επικίνδυνων σαπιοκάραβων, την αναδιάρθρωση και τον εκδημοκρατισμό της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων. Τέλος η ΝΕ Εβρου του ΚΚΕ καλεί τις αρχές να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να μην υπάρξει μόλυνση της θάλασσας από διαρροή καυσίμων, σημειώνοντας τη σημασία της συγκεκριμένης θαλάσσιας περιοχής όπου έχει μεταφερθεί το «YTONG 1».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ