Τρίτη 25 Αυγούστου 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΥΡΙΝΗ ΚΟΛΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

Η Ανατολική Αττική - Μεσόγεια προορίζεται για την ανάπτυξη μιας σειράς σημαντικών λειτουργιών σε επίπεδο μεταφορών, αλλά και οικονομικών δραστηριοτήτων

Μετατρέπουν τα δάση καμένα ή όχι σε πεδίο κερδοσκοπίας
Μετατρέπουν τα δάση καμένα ή όχι σε πεδίο κερδοσκοπίας
Στην υπηρεσία των επιχειρηματικών συμφερόντων του κεφαλαίου θέτει το Λεκανοπέδιο το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 15 Σεπτέμβρη. Σε αυτό αποτυπώνονται οι κατευθύνσεις για την επίτευξη του στρατηγικού στόχου του μεγάλου κεφαλαίου για μεγαλύτερη κερδοφορία, με ορίζοντα την επόμενη εικοσαετία και «βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και ενίσχυσης του ρόλου της Αθήνας ως διεθνούς και ευρωπαϊκής μητρόπολης και ως πόλης - πύλης για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη». Ως πρώτος στόχος του σχετικού νομοσχεδίου, άλλωστε, αναφέρεται η «Προώθηση του ρόλου της Αθήνας ως επιχειρηματικού συνδέσμου της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, καθώς και, από κοινού με τη Θεσσαλονίκη, με τα Βαλκάνια και τις χώρες του Εύξεινου Πόντου».

Η Ανατολική Αττική - Μεσόγεια προορίζεται για την ανάπτυξη μιας σειρά σημαντικών λειτουργιών σε επίπεδο μεταφορών, αλλά και οικονομικών δραστηριοτήτων.

Για την επίτευξη του παραπάνω στρατηγικού στόχου προτείνεται η χωρική αναδιάρθρωση των παραγωγικών τομέων, με επίκεντρο το διαμετακομιστικό εμπόριο και τις διεθνείς μεταφορές, τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, ασφάλειες, τη ναυτιλία, τον τουρισμό με τις διάφορες εκφάνσεις του (συνεδριακός, αθλητικός, πολιτιστικός κ.ά.), αλλά και με τη διαμόρφωση άλλων εξειδικευμένων ζωνών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Την ίδια ώρα νομιμοποιούνται όλες οι παρεμβάσεις που έγιναν και ήταν αντίθετες με τις κατευθύνσεις του πρώτου Ρυθμιστικού που θεσπίστηκε με το νόμο 1515/85, όπως για παράδειγμα οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις που πλέον έχουν παραδοθεί για εκμετάλλευση στο μεγάλο κεφάλαιο, η δημιουργία της «Τεχνόπολης» στις παρυφές της Πάρνηθας, η παράδοση του Ιπποδρόμου Φαλήρου στο Ιδρυμα Νιάρχου κ.ά.

Αυτή είναι η ανασυγκρότηση που θέλουν μετά τις πυρκαγιές. Αυτός είναι ένας οικισμός στη Ροδόπολη που ξεφύτρωσε μετά τις πυρκαγιές του 1998 και του 2005
Αυτή είναι η ανασυγκρότηση που θέλουν μετά τις πυρκαγιές. Αυτός είναι ένας οικισμός στη Ροδόπολη που ξεφύτρωσε μετά τις πυρκαγιές του 1998 και του 2005
Το νέο Ρυθμιστικό προβλέπει τις εξής έξι υποενότητες μητροπολιτικών κέντρων:

  • Μητροπολιτικό Συγκρότημα Αθήνας - Πειραιά, με στόχο να ενισχυθεί «ως διαμετακομιστικό κέντρο στη μεσογειακή λεκάνη με την παράλληλη αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών».
  • Ανατολική Αττική - Μεσόγεια, που θα αποτελέσει «το δεύτερο πόλο ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας», καθώς προορίζεται για «σημαντικές διαπεριφερειακές λειτουργίες (μεταφορές) και οικονομικές δραστηριότητες».
  • Νοτιοανατολική Αττική - Λαυρεωτική, που θα είναι περιοχή υποδοχής πρώτης και δεύτερης κατοικίας και αναψυχής και γενικότερα τουριστικής υποδομής, περιλαμβάνοντας και το Λιμάνι του Λαυρίου που θα αναβαθμιστεί.
  • Βόρεια Αττική, που θα περιλαμβάνει οικισμούς πρώτης και δεύτερης κατοικίας, αλλά και οργανωμένες περιοχές επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σε θέσεις με υπερτοπική προσπελασιμότητα.
  • Δυτική Αττική, η οποία προβλέπεται να παραμείνει και για τα επόμενα είκοσι χρόνια ως περιοχή παλιών και νέων παραγωγικών συγκεντρώσεων.
  • Νησιωτικό Τμήμα, ως μια περιοχή ήπιας οικιστικής ανάπτυξης και προώθησης ειδικά επιλεγμένων μορφών τουρισμού.
Μπαράζ εμπορευματοποίησης της γης

Πλαγιές από αυτή στο Γραμματικό ορέγονται μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα

Icon

Πλαγιές από αυτή στο Γραμματικό ορέγονται μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα
Στο μεταξύ μεθοδεύεται νέο μπαράζ εμπορευματοποίησης γης, καθώς το νέο Ρυθμιστικό περιλαμβάνει επεκτάσεις των σχεδίων πόλης σε έκταση μεγαλύτερη των 200.000 στρεμμάτων στην Αττική, την ίδια στιγμή που η ήδη πολεοδομημένη γη μπορεί να χωρέσει 15 εκατομμύρια κατοίκους! Προβλέπεται επίσης επιτάχυνση των διαδικασιών ένταξης στο σχέδιο πόλης. Καθιερώνεται, δε, ως υψηλότερος συντελεστής στην Αθήνα ο 4 και καταργούνται οι ανώτεροι, ενώ εκφράζεται η ευχή να γίνει αναλογική μείωση και στους ισχύοντες συντελεστές δόμησης που έχουν σήμερα τιμές μεταξύ 2 και 4.

Την ίδια ώρα συγκροτείται ένα πλέγμα αναπτυξιακών αξόνων και πόλων. Για παράδειγμα, ενισχύονται οι χρήσεις υπηρεσιών και γραφείων κατά μήκος της διαδρομής Πειραιάς - Γήπεδο Καραϊσκάκη, Φαληρικός Ορμος, περιοχή πρώην Ιπποδρόμου, Λ. Συγγρού και Κηφισίας. Προβλέψεις που «έρχονται» να ενισχύουν την εμπορευματοποίηση της γης στην Αττική και την ανάπτυξη αρκετών ακόμα μεγάλων εμπορικών κέντρων στο Λεκανοπέδιο.

Σε ό,τι αφορά τις μεταφορές το νέο Ρυθμιστικό προβλέπει:

  • Τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού με «σύμβαση παραχώρησης», που θα προσθέσουν νέα διόδια στους κατοίκους.
  • Την ολοκλήρωση του μετρό που σε ένα βάθος χρόνου θα αποτελείται από ένα δίκτυο 8 γραμμών, συνολικού μήκους 220 χιλιομέτρων και 200 σταθμών. Παρ' όλα αυτά δεν υπάρχει μέριμνα για τη χρηματοδότησή του.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ