Παρασκευή 11 Δεκέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΕ ΓΙΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Μεθοδεύει την κυριαρχία της «μαύρης» εργασίας

Να πάψει η ελληνική ιθαγένεια να αποτελεί προϋπόθεση για την κάλυψη και των θέσεων πλοιάρχου και υποπλοιάρχου απαιτεί το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

Την επέλαση του εφοπλιστικού κεφαλαίου στο σύνολο των ναυτεργατικών δικαιωμάτων έρχεται να ενισχύσει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που δημοσιοποιήθηκε χτες, σύμφωνα με την οποία δε διασφαλίζεται πλέον ούτε η θέση του Ελληνα πλοιάρχου στα πλοία με ελληνική σημαία!

Η σχετική απόφαση είναι η «C-460/08, Επιτροπής κατά Ελλάδας» με τίτλο: «Παράβαση κράτους μέλους - Πλοίαρχοι και υποπλοίαρχοι - Απαίτηση της ιθαγένειας του κράτους μέλους της σημαίας του πλοίου». Προβλέπει ότι «η Ελληνική Δημοκρατία, διατηρώντας στη νομοθεσία της την απαίτηση της ελληνικής ιθαγένειας για την πρόσβαση στις θέσεις πλοιάρχου και αξιωματικού (υποπλοιάρχου) σε όλα τα υπό ελληνική σημαία πλοία, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από το άρθρο 39 ΕΚ», το οποίο άρθρο 39 «καθιερώνει την αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζομένων και την κατάργηση κάθε διακρίσεως λόγω ιθαγενείας μεταξύ των εργαζομένων των κρατών μελών».

Η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε συνδυασμό με τον Κοινοτικό κανονισμό 3577/92 που αφορά στις εσωτερικές θαλάσσιες ενδομεταφορές, ο οποίος, εκτός όλων των άλλων, προβλέπει για τα επιβατηγά πλοία, οργανικές συνθέσεις όπου οι ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα θα είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού και το υπόλοιπο πλήρωμα θα αποτελείται από χαμηλόμισθους, ανασφάλιστους, τον οποίο εναρμόνισαν με την ελληνική νομοθεσία οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, στα πλαίσια της αντιλαϊκής πολιτικής, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα σε βάρος των ναυτεργατών της χώρας, που τινάζει στον αέρα κάθε εργασιακό δικαίωμα και τις θέσεις εργασίας. Ηδη οι ακτοπλόοι εφοπλιστές απαιτούν με απανωτές επιστολές το διωγμό των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα από τα πλοία, το επιβατηγό πλοίο «CRUISE EUROPA» του ομίλου Γκριμάλντι, μεγαλομετόχου των «Μινωικών Γραμμών», εκτελεί τη γραμμή Πάτρα - Ιταλία με πλήρωμα που στην πλειοψηφία του αποτελείται από ανασφάλιστους χαμηλόμισθους ναυτεργάτες, ενώ οι «Μινωικές» έχουν αρχίσει να πετάνε έξω από τα ακτοπλοϊκά τους πλοία τους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (θαλαμηπόλους, μαγείρους, κλπ).

Στο πλευρό τους η ΠΝΟ

Στην ολομέτωπη επίθεση που δέχονται οι ναυτεργάτες από το «μαύρο» μέτωπο εφοπλιστών και των πολιτικών τους εκπροσώπων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΕΕ, έχει ευθυγραμμιστεί και η υποταγμένη πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ. Χτες αποφάσισε να λήξει τις κινητοποιήσεις στα πλοία των «Μινωικών», επειδή την «ικανοποίησε» η πρόταση της εταιρείας να ναυτολογήσει στο πλοίο «CRUISE EUROPA» 67 Ελληνες ναυτεργάτες - σε σύνολο πληρώματος 142 - με την προϋπόθεση ότι ανάμεσα στους 67 δε θα συμπεριλαμβάνονται αξιωματικοί (πλοίαρχος και μηχανικός)! Την απόφαση αυτή κατήγγειλε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σ. Τσιμπόγλου, μέλος της διοίκησης, ο οποίος αποχώρησε από τη συνεδρίαση.

ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καλούν τους ναυτεργάτες να κάνουν δική τους υπόθεση την οργάνωση και περιφρούρηση της απεργίας στις 17 του Δεκέμβρη, ώστε να αποτελέσει εφαλτήριο κλιμάκωσης των απεργιακών αγώνων για την απόκρουση της ολομέτωπης επίθεσης που δέχονται.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ