Σάββατο 2 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δασοπροστασία - συντήρηση εθνικών δρόμων σε ιδιώτες

Αυτά προτείνονται σε μελέτη που παραδόθηκε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας  με θέμα ποιες υπηρεσίες του δημοσίου θα μπορούν να αναληφθούν από ιδιώτες

Την παράδοση σε ιδιώτες της συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και τη δασοπροστασία, προτείνει, μεταξύ άλλων, μελέτη που έχει ήδη παραδοθεί στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, στα πλαίσια της ενσωμάτωσης στην οικονομική πολιτική νέων περισσότερο «μοντέρνων» εργαλείων νεοφιλελεύθερης υφής. Τη μελέτη συνέταξε η αγγλική εταιρία «Charterhouse» κατά παραγγελία της κυβέρνησης, με θέμα υπηρεσίες του δημόσιου που μπορούν να παραδοθούν σε ιδιώτες. Μεταξύ άλλων, οι συντάκτες της συγκεκριμένης μελέτης προτείνουν - εκτός από τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων και τη δασοπροστασία - και την ιδιωτικοποίηση μιας σειράς ακόμη υπηρεσιών του δημοσίου.

Αξίζει να σημειωθεί πως τις επόμενες μέρες πρόκειται να παραδοθεί νέα μελέτη, την οποία έχει αναλάβει να εκπονήσει για λογαριασμό της κυβέρνησης η τράπεζα UBS, με θέμα, πάλι, την ιδιωτικοποίηση άλλων, εκτός των υπηρεσιών, δραστηριοτήτων του δημοσίου. Η μελέτη αυτή πραγματεύεται, μεταξύ άλλων την κατασκευή από ιδιώτες σχολείων, παιδικών σταθμών, φυλακών κλπ., τα οποία στη συνέχεια θα νοικιάζουν στο κράτος... Μορφές δηλαδή ιδιωτικοποίησης, οι οποίες πριν από μια δεκαετία μόνο σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας θα μπορούσαν να γίνουν αποδεκτές.

Πρόκειται για επιμέρους πλευρές του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων που ακολουθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία εκτός από το «φιλέτο» που είναι οι ΔΕΚΟ επεκτείνεται πλέον και στους αυτοκινητοδρόμους, στις μαρίνες (τουριστικά λιμάνια), καθώς και σε άλλες μορφές κρατικής δραστηριότητας.

Οι πρώτες βολιδοσκοπήσεις για επέκταση των ιδιωτικοποιήσεων και σε τομείς περιφερειακού - τοπικού επιπέδου είχαν γίνει πριν από δύο χρόνια, όταν οι Εθνική, «Μιτσουμπίσι» και «Τσαρτερχάουζ» είχαν εισηγηθεί στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας να παρουσιάσουν παρεμφερή εμπειρία άλλων χωρών (Αγγλία συγκεκριμένα), στις οποίες έχουν αναληφθεί περισσότερο... προωθημένα προγράμματα ιδιωτικοποιήσεων. Προκειμένου μάλιστα η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας να έχει μια πιο σφαιρική και πλήρη εικόνα της θατσερικής - μπλερικής εμπειρίας για την ιδιωτικοποίηση κρατικών δραστηριοτήτων, απέστειλε προ καιρού στελέχη του στην Αγγλία όπου παράγοντες της κυβέρνησης Μπλερ τους προσέφεραν τις γνώσεις τους...

Επίσης μέχρι το Φλεβάρη - Μάρτη του επόμενου χρόνου αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για κατασκευή τμημάτων αυτοκινητοδρόμων με την αποικιοκρατικού χαρακτήρα μέθοδο της «αυτοχρηματοδότησης», όπου προβλέπεται ότι οι ιδιώτες κατασκευαστές θα αποζημιωθούν με τη μακροχρόνια εκμετάλλευση των διοδίων, τα οποία βέβαια θα αυξηθούν. Στο ερώτημα τώρα πόσο θα αυξηθούν τα διόδια, τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και ΠΕΧΩΔΕ επεξεργάζονται διάφορα σενάρια μικρότερων ή μεγαλύτερων αυξήσεων, διπλασιασμού ή τριπλασιασμού τους.

Σύμφωνα με το πιο «επιθετικό» σενάριο, εντός του 2001 τα διόδια θα αυξηθούν κατά μέσο όρο από 5 δραχμές το χιλιόμετρο σε 15 δραχμές το χιλιόμετρο, ενώ σύμφωνα με ένα δεύτερο «μετριοπαθέστερο» προβλέπεται μέση αύξηση στις 10 δραχμές το χιλιόμετρο. Προωθούνται επίσης αλλαγές ως προς τη σημερινή γεωγραφική διάταξη των διοδίων, καθώς ορισμένα θα καταργηθούν, ενώ θα προστεθούν νέα διόδια σε άλλα σημεία των εθνικών δρόμων. Σε κάθε περίπτωση, οι αλλαγές στόχο θα έχουν την ελκυστικότερη προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων στους αυτοκινητοδρόμους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ