Τετάρτη 5 Μάη 2010 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Τη θέλουν ξέφραγο αμπέλι για τους εφοπλιστές

Αντικίνητρα στην επιχειρηματική δράση χαρακτηρίζει η υπουργός Ανταγωνιστικότητας τα εναπομείναντα δικαιώματα των ναυτεργατών

Ολοταχώς για την πλήρη απελευθέρωση (ολοκληρωτική άρση του καμποτάζ) των θαλάσσιων μεταφορών, όπως προβλέπει ο κανονισμός - έκτρωμα 3577/29 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στην ακτοπλοΐα, προχωράει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στο όνομα της αντιμετώπισης της κρίσης και της «άρσης όλων των αντικινήτρων για την είσοδο επιχειρήσεων στις αγορές και τη διεύρυνση των θέσεων εργασίας»! Η δήλωση ειπώθηκε χτες, στη διάρκεια άτυπης συνάντησης με τους ναυτιλιακούς συντάκτες από την υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λ. Κατσέλη. Η υπουργός, αποκαλύπτοντας τα όσα ετοιμάζεται να προωθήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και προκαλώντας ανοιχτά τους ναυτεργάτες, παραμονή πανελλαδικής απεργίας, ευθέως και χωρίς περιστροφές χαρακτήρισε «αντικίνητρα» την «υποχρεωτική 7μηνη για τα ταχύπλοα και 10μηνη για τα συμβατικά ακτοπλοϊκά πλοία επάνδρωση» και την «υποχρεωτική δρομολόγηση των 10 μηνών» των ακτοπλοϊκών πλοίων!

Οι δηλώσεις της αυτές ήρθαν μετά τις απανωτές συναντήσεις που είχε χτες από το πρωί μέχρι το μεσημέρι με εκπροσώπους ακτοπλοϊκών εταιρειών. Ενώ ενδεικτικό των κυβερνητικών προθέσεων ήταν και το αποτέλεσμα της συνάντησης που είχε χτες το απόγευμα ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (πρώην Ακτοπλοΐας) Απ. Βεντούρης με την Ειδική Επιτροπή για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, στην οποία προεδρεύει ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης. Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε η ΕΕΝ αναφέρεται στο «κλίμα κατανόησης» το οποίο επικράτησε στη συνάντηση και προτείνει στην κυβέρνηση να «υπάρξει ενιαία νομοθετική αντιμετώπιση (σ.σ. για την άρση του καμποτάζ) για ολόκληρη την επιβατηγό ναυτιλία», κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα, ώστε «το υποτιθέμενο πολιτικό κόστος να ληφθεί από την κυβέρνηση μία μόνο φορά»...

Με απλά λόγια, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ταγμένη στα συμφέροντα του εφοπλιστικού, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου, ετοιμάζεται να ολοκληρώσει το «έργο» που αυτή άρχισε, όταν το 2001 ψήφισε το νόμο 2932, ο οποίος σήμανε την έναρξη της σταδιακής εφαρμογής του κανονισμού 3577 στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Η επιδίωξή της είναι να εφαρμόσει τώρα πλήρως τον κοινοτικό κανονισμό, μετατρέποντας πλέον την ακτοπλοΐα σε ξέφραγο αμπέλι για το εφοπλιστικό, πολυεθνικό κεφάλαιο.

Πολύπλευρες και οδυνηρές συνέπειες

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ακόμα χειρότερα βάσανα από αυτά που ήδη έχουν βιώσει μέχρι τώρα ναυτεργάτες, εργαζόμενοι, νησιώτες. Θα επιβληθεί και στα ακτοπλοϊκά πλοία το καθεστώς γαλέρας των ανασφάλιστων και χαμηλόμισθων ναυτεργατών, θύματα δουλεμπορικών γραφείων και κυκλωμάτων που ήδη επιχειρείται να εφαρμοστεί και στην κατηγορία των κρουαζιερόπλοιων.

Επιπλέον, οι εφοπλιστές θα δρομολογούν τα πλοία τους, όποτε και όπου αυτοί θέλουν, καταδικάζοντας νησιά στην απομόνωση, θα γίνουν ακόμα επιθετικότεροι σε ό,τι αφορά τις τιμές των ήδη πανάκριβων και απαγορευτικών για την εργατική λαϊκή οικογένεια των εισιτηρίων και ναύλων των οχημάτων.

Με δεδομένο ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι ενταγμένες στον αμυντικό σχεδιασμό της χώρας, η απελευθέρωση θα έχει συνέπειες και σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, με ό,τι αυτό σημαίνει ιδιαίτερα για τον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου, όπου ήδη άρχισαν να προωθούνται οι γεωστρατηγικοί σχεδιασμοί των ιμπεριαλιστών ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, ΕΕ!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ