Κυριακή 22 Αυγούστου 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πατριδογνωμόνιο
Χρόνου - φείδου - φίδια (2)

Καβάλα στην τεχνολογική επικοινωνιακή εξέλιξη οι πραιτοριανοί της παγκοσμιοποίησης (όποτε ακούστηκε στην ιστορία η έννοια, μύρισε και γέννησε αυτοκρατορίες και δικτατορίες, σαν φερετζές του ιμπεριαλισμού) μια εικοσαετία τώρα, από το Μάαστριχτ και μετά, πουλάνε στις μάζες «χρόνον φείδου» και πέφτουν στο χρόνο της εργασίας σα φίδια δηλητηριώδη με γητευτικές προδιαγραφές.

Η βίαιη προλεταριοποίηση που συντελείται με την ελαστικοποίηση - υποδούλωση της εργασίας, αρχίζει να βρίσκεται αντιμέτωπη με το αμείλικτο ερώτημα των έστω ως χτες βολεμένων και έστω αφελών, «πού πήγαν τα λεφτά». Αυτή η μάζα που ξυπνάει βασανιστικά κι απότομα, είναι ο τρόμος τους. Ξεμένουν από απαντήσεις στις αντιφάσεις τους. Οι εργαζόμενοι δεν είναι πια αποκομμένοι από τη γνώση των τεχνολογικών επιτευγμάτων. Ο σύγχρονος μεσαίωνας δεν έχει τους ίδιους υπηκόους, σύντροφοι. Κι αυτό θα παλέψουμε.

Απ' τη βάση: Κανείς δεν πρέπει να πεινάει, οπότε ο χρόνος είναι άθροισμα κοινωνικού πλούτου ως εργασία, αυτοί που σήμερα: Δεν μπορούν να προγραμματίσουν ούτε πότε θα ξυπνήσουν, ούτε πότε θα κοιμηθούν, ούτε πότε θα γεννήσουν, ούτε πότε θα δουν τα παιδιά τους, ούτε πότε θα πεθάνουν με αξιοπρέπεια, ούτε πότε θα σκεφτούν, θα ονειρευτούν και θα δημιουργήσουν, γιατί δεν ορίζουν τον ατομικό τους χρόνο ως ελάχιστο για την ανάγκη ζωής κι ως μέγιστο για την άσκηση ελεύθερης ζωής, αυτοί είναι που θα αναστήσουν - και θα επαναστατήσουν - την ταξική συνείδηση ως πρωταρχική δύναμη απελευθέρωσης του χρόνου απ' τα αφεντικά.

Υπάρχουν μέσα, πηγές, γνώση και τεχνολογία να δουλεύουμε λιγότερο και να ζούμε καλύτερα με πρόσβαση σε όλα τα αγαθά της γης και της κοινωνίας στον 21ο αιώνα, πολλά περισσότερα από τον 19ο του Κομμουνιστικού Μανιφέστου. Κι όμως οι επιπτώσεις από την αντεργατική λαίλαπα μόλις τώρα γίνονται τσουχτερά αισθητές στις παγιδευμένες μάζες που ανέχτηκαν προσωρινή, μερική απασχόληση, ανταποδοτικότητα, ανταγωνισμό, ελεύθερη αγορά αφεντικών σε παζάρια εργαζομένων δούλων που αποκτηνώνονται στην απόπειρα να μην παραδεχτούν ότι εκχώρησαν στο κεφάλαιο τον ατομικό τους χρόνο ως συλλογική οργανωμένη κατάκτηση επειδή δεν εφόρμησαν και δεν κοινωνικοποίησαν τα μέσα παραγωγής.

Αργά ή γρήγορα αυτοί που πρέπει να συρρικνώσουν μαζί με τα δικαιώματα τα εργασιακά τους, το χρόνο της «ελεύθερης» ζωής τους, στο μέτρο της διατήρησης των κερδών των ταξικών τους αντιπάλων αντίστροφα, θα δουν το πραγματικό πρόσωπο του εχθρού.

Ο χρόνος ως εργασία κι επομένως ζωή, πρέπει να ξανασυζητηθεί από την αρχή αν χρειαστεί, με τις μάζες τις εγκλωβισμένες στη «δημιουργική ανεργία», την άθλια ιδέα που παράγει το σερφάρισμα στο internet εντός των κελιών της σκέψης. Κι είναι δουλειά των απανταχού σκεπτόμενων πέρα από το εγωιστικό τους γονίδιο, δηλαδή των κομμουνιστών, να εξηγήσουν στο εν δυνάμει γιγάντιο προλεταριάτο του 21ου αιώνα ότι αυτό που φαίνεται στους σύγχρονους καθρέφτες της «κρίσης», δεν είναι παρά αυτό που φαινόταν πάντα. Το φίδι το καπιταλιστικώς ιερό που λέει «δουλειά δεν είχε ο διάολος και γ... τα παιδιά του». Για να ελέγχει τους φτωχοδιάβολους, το χρόνο της ζωής και τον πλούτο της ίδιας τους της ύπαρξης.


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ