«Ποιες είναι οι πραγματικές επιλογές που έχουμε ως Ευρώπη; Σίγουρα όχι μια πολυεθνική επέμβαση: Πρώτον, επειδή διανύουμε μια πετρελαϊκή κρίση, που εξελίσσεται παράλληλα με τη χρηματοπιστωτική, χωρίς να συνυπολογίζουμε τις επιπτώσεις της φυσικής καταστροφής στην Ιαπωνία (...) Δεύτερον, επειδή ένα μεγάλο μέρος των δυνάμεων των ΗΠΑ είναι καθηλωμένο στο Αφγανιστάν και το Ιράκ, που σημαίνει ότι μια στρατιωτική επέμβαση πρέπει να βασιστεί σε ευρωπαϊκές δυνάμεις ή, τουλάχιστον, χρηματοδότηση (...) η Ευρώπη δεν μπορεί να στηριχθεί ούτε στον οικονομικό αποκλεισμό του καθεστώτος. Ηδη, Κίνα, Ρωσία και Ινδία είναι πιθανό να προετοιμάζονται να αναλάβουν ανεκπλήρωτα συμβόλαια Ευρωπαίων (...) ο πιο άμεσος στόχος θα ήταν (...) η αποτροπή εκπλήρωσης της προφητείας του Καντάφι για μετατροπή της Λιβύης σε "Σομαλία της Μεσογείου". Μια τέτοια προοπτική σημαίνει ενεργειακή, προσφυγική και επισιτιστική κρίση στη Μεσόγειο (...) Πρέπει λοιπόν να βρεθεί ο κατάλληλος διαμεσολαβητής. Αυτός δεν μπορεί να είναι οι κύριοι Σαρκοζί, Ομπάμα, Μπερλουσκόνι ή Κάμερον. Για διαφορετικούς λόγους δεν μπορεί να είναι η κυρία Μέρκελ» (η Μαριλένα Κοππά, ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ / ΕΘΝΟΣ).
«Δυσβάσταχτο το κόστος της επιχείρησης στη Λιβύη για τις ΗΠΑ και τους εταίρους, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι μπορεί εύκολα να υπερβεί το 1 δισ. δολάρια, ανεξαρτήτως της έκβασής του. "Φορτώνουμε τα παιδιά, τα εγγόνια και τα δισέγγονά μας με βαριά χρέη" δηλώνουν ισχυρά στελέχη των Ρεπουμπλικανών (...) Μόνο η πρώτη μέρα της "Οδύσσειας" κόστισε 100 εκατ. δολάρια στον αμερικανικό προϋπολογισμό και 3 εκατ. λίρες στο Λονδίνο (...) εκτιμήσεις του αμερικανικού Κέντρου Στρατηγικών Μελετών τοποθετούν το κόστος για την επιβολή εναέριου αποκλεισμού της Λιβύης από 100 έως 300 εκατ. δολάρια την εβδομάδα. Μέχρι χθες οι σύμμαχοι είχαν εξαπολύσει τουλάχιστον 162 πυραύλους Τόμαχοκ -το κόστος για κάθε έναν κυμαίνεται από 1 έως 1,5 εκατ. δολάρια. Το σύνολο πτήσεων των συμμαχικών αεροσκαφών υπολογίζεται σε 25 ώρες, με κόστος που ξεπερνά τα 10.000 δολάρια ανά ώρα (...) εάν σε αυτές τις "ενδεικτικές τιμές" συνυπολογίσουμε το κόστος λειτουργίας των μαχητικών, των υποβρυχίων, των αεροπλανοφόρων, τα ακριβά καύσιμα, τους ανεφοδιασμούς εν πτήσει αλλά και τις αμοιβές των πιλότων, είναι σαφές ότι το συνολικό κόστος μπορεί να εκτοξευθεί, ειδικά εάν η επιχείρηση διαρκέσει εβδομάδες ή ακόμη και μήνες» (το θέμα στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ).