Τρίτη 6 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εννέα σοβαρά προβλήματα ασφαλούς λειτουργίας

Εννέα σημαντικά προβλήματα στα ηλεκτρονικά συστήματα του νέου αεροδρομίου Σπάτων, που εμποδίζουν την ασφαλή λειτουργία του μέσα στο Μάρτη, εντοπίζει με ανακοίνωσή της η Ενωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναερίου Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Η Ενωση αφήνει σαφώς να εννοηθεί ότι αν λειτουργήσει το αεροδρόμιο εντός του Μάρτη, ελλοχεύουν μεγάλοι κίνδυνοι ασφάλειας για το επιβατικό κοινό, καθώς αυτό θα γίνει:

  • Με συστήματα που δε θα έχουν λειτουργήσει για εύλογο χρονικό διάστημα, ώστε να διαπιστωθούν τυχόν προβλήματα - βλάβες.
  • Με προσωπικό που δε θα έχει προλάβει να εξοικειωθεί με τα συστήματα αυτά και δεν επαρκεί να καλύψει στοιχειωδώς τις απαιτούμενες ανάγκες.
  • Χωρίς κάποιο νομικό και οργανωτικό πλαίσιο που να καθορίζει σαφώς το ρόλο και τις σχέσεις των εμπλεκομένων στη λειτουργία του αερολιμένα!

Αναλυτικότερα, η Ενωση Ηλεκτρονικών για ένα προς ένα τα ηλεκτρονικά συστήματα του Αεροδρομίου Σπάτων επισημαίνει:

1. Συστήματα Επικοινωνιών: Κάποια βρίσκονται στη διαδικασία των προβλεπόμενων για να παραληφθούν προσωρινά ελέγχων, κάποια άλλα έχουν παραληφθεί με ορισμένα «ανοιχτά σημεία». Δεν έχουν λυθεί σημαντικά προβλήματα όπως για παράδειγμα η μη ικανοποιητική ραδιοκάλυψη, τεχνικά σφάλματα εγκατάστασης κλπ.

Για τα συστήματα που έχουν παραληφθεί (ραδιοζεύξεις), κατά την περίοδο της δοκιμαστικής λειτουργίας παρουσιάστηκαν διάφορα προβλήματα που είχαν ως συνέπεια τη χρήση του εφεδρικού υλικού που σήμερα λειτουργεί οριακά, χωρίς την ύπαρξη εφεδρικών μονάδων. Το σύστημα αυτό αφορά τον κύριο δρόμο ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ του νέου αερολιμένα και της Υπηρεσίας Ελέγχου Περιοχής Αθηνών στο Ελληνικό. Ο αντίστοιχος προβλεπόμενος εφεδρικός δρόμος που χρησιμοποιεί δίκτυα του ΟΤΕ είναι σε διαδικασία εγκατάστασης.

2. Ραδιοναυτιλιακά Βοηθήματα. Τα τέσσερα συστήματα «τυφλής» προσγείωσης (ILS), οι τρεις παγκατευθυντικοί ραδιοφάροι (VOR), μαζί με τις αντίστοιχες συσκευές μέτρησης απόστασης (DME) πιστοποιήθηκαν μόλις πρόσφατα για να μπορούν να τεθούν σε επιχειρησιακή εκμετάλλευση.

3. Συστήματα Ραντάρ. Από τα τρία ραντάρ έχουν ελεγχθεί τα δύο, αλλά δεν έχουν παραληφθεί γιατί δεν έχουν λυθεί προβλήματα που επισημάνθηκαν. Απομένει ο έλεγχος του τρίτου.

4. Συστήματα Επεξεργασίας Πληροφοριών Ραντάρ (PALLAS). Ενώ προβλεπόταν να έχει παραληφθεί για δοκιμαστική λειτουργία στο τέλος Δεκέμβρη 2000, δεν προβλέπεται να παραληφθεί μέχρι τέλος Φλεβάρη.

5. Συστήματα Συλλογής Μετεωρολογικών Στοιχείων. Δεν έχει τελειώσει η εγκατάσταση και η εκπαίδευση του προσωπικού.

6. Κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης κίνησης αεροσκαφών, οχημάτων κλπ. σε «τυφλά» σημεία. Εχουν εγκατασταθεί μόνο οι κάμερες, ενώ εκκρεμεί το δίκτυο.

7. Κεντρικό δίκτυο οπτικών ινών (AFON). Υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση και την εξοικείωση του προσωπικού, προκειμένου να είναι δυνατή η πλήρης υποστήριξή του.

8. Κεντρικό σύστημα παρακολούθησης όλων των συστημάτων. Εντός των ημερών πρόκειται να αρχίσουν οι έλεγχοι για την προσωρινή παραλαβή του, οι οποίοι με τις καλύτερες συνθήκες δε θα έχουν ολοκληρωθεί πριν το τέλος Φλεβάρη. Η εκπαίδευση που προβλέπεται για το σύστημα αυτό μετατίθεται για μετά το Πάσχα.

9. Αποτυπωτές ομιλίας. Δεν έχουν παραληφθεί ακόμα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ