Πέμπτη 2 Φλεβάρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΤΣΙΤΟΣ
Αδικος κόσμος

Μείγμα ρομαντικού κωμικού δράματος με τόνους αστυνομικής σουσπάνς η βραβευμένη (με βραβείο σκηνοθεσίας και α΄ ανδρικού ρόλου) στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Σαν Σεμπάστιαν ταινία του Φίλιππου Τσίτου. Με σενάριο ισχνό, χωρίς βαθύτερη πληροφόρηση ως προς τη σχέση αίτιου και αιτιατού για συμπεριφορές και καταστάσεις. Με κυρίαρχο το αντιθετικό δίπολο: Πνεύμα και ντεκόρ μινιμαλιστικό όχι όμως αφηγηματική οικονομία και τέλος με τεράστιες ελλείψεις στην κατασκευή ολοκληρωμένων δραματουργικά χαρακτήρων (ώστε μέσα από στοιχειώδους είδους ταύτιση να μπορέσουν να επιτευχθούν ερμηνευτικές διεργασίες στη βάση εξαγωγής νοήματος), όλα μοιάζουν να κρέμονται στον αέρα.

Ο μοναχικός Σωτήρης πίνει τόσο που πέφτει στο έδαφος από το παγκάκι που κάθεται. Τον βλέπουμε να βάζει τρικλοποδιά στον σεκιούριτι του σούπερ μάρκετ που έπιασε στα πράσα μια νεαρή να κλέβει κρέας. Μετά βλέπουμε ότι πρόκειται για αστυνομικό ανακριτή και τον βλέπουμε επί το έργο. Στο όνομα της κοινωνικής ισότητας και με δεδομένο ότι οι ισχυροί είθισται να ξεφεύγουν από το νόμο, ο Σωτήρης, όσο περνάει από το χέρι του, παρέχει και αυτός την ευκαιρία στους «ανίσχυρους» να κάνουν το ίδιο. Σε όλους αδιακρίτως τους μικροαπατεώνες ...και σε αυτόν που κατηγορείται για εμπόριο λευκής σαρκός ...γιατί όπως ισχυρίζεται ο Σωτήρης «τον βλέπεις τον άνθρωπο, ήταν ειλικρινής, έλεγε την αλήθεια». Και ιδίως επειδή για τον Σωτήρη «η ειλικρίνεια είναι ειλικρίνεια και είναι υπεράνω του νόμου και του παρανόμου». Ετσι, λοιπόν, και χωρίς περαιτέρω πληροφορίες που να εμπεδώνουν την αίσθηση και τη διαίσθηση του Σωτήρη, η ταινία χτίζει πάνω σ' αυτήν την υπόθεση εργασίας ολόκληρο το σενάριό της που σε όλη της τη διάρκεια το διαπερνούν αντιθετικά δίπολα του τύπου μπάτσος/πολίτης, δίκαιο/άδικο, φαίνεσθαι/είναι...

Ετσι, δυο χαμηλόμισθοι αστυνομικοί μπαίνουν στην περιπέτεια να ρισκάρουν τις οικονομίες (της γυναίκας του ενός) για λόγους υστεροφημίας (sic) και κυρίως για την εξαγορά μιας πληροφορίας που έχει να κάνει με τον τυχάρπαστο (ειλικρινή όμως) έμπορα λευκής σαρκός. Η ατυχία τους βγάζει σε ένα - μάλλον εύκολο - έγκλημα, χωρίς μάρτυρες, που όμως χάνεται ο μπεζ φάκελος με το χρηματικό ποσό και αρχίζει μια πορεία που κάπου θυμίζει τον κύκλο στην «ΚΑΛΠΙΚΗ ΛΙΡΑ». Με παλινδρομήσεις, συμπτώσεις και επαναλήψεις, με οπτικά τεχνάσματα και φιγούρες που μπαινοβγαίνουν στο κάδρο πυροτεχνικά, το Δίκαιο (η πηγή του δίκαιου και του άδικου) προσεγγίζεται με όρους μπουρδουκλωμένης ηθικής και όχι πολιτικής. Η μοναξιά διαπερνά την ταινία πέρα ως πέρα, αλλά έρχεται και ο έρωτας με τη μορφή μιας πτωχής πλην τίμιας κι εργατικής καθαρίστριας που βρίσκει το φάκελο αλλά δεν αγγίζει τα λεφτά παρά το γεγονός ότι έχει ανάγκη...

Παίζουν: Αντώνης Καφετζόπουλος, Χρ. Στέργιογλου κ.ά.

Παραγωγή: Ελλάδα, Γερμανία (2011).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ειλικρίνεια(2023-07-08 00:00:00.0)
«Εφυγε» ο Κώστας Κουτσομύτης(2016-03-11 00:00:00.0)
Κόμμα κομμένο και ραμμένο στη στρατηγική του κεφαλαίου(2016-02-27 00:00:00.0)
Στήριξη της ελληνικής ταινίας(2004-01-14 00:00:00.0)
Ενας «βρωμόστομος» Λένι(2001-05-13 00:00:00.0)
Απόδειξη της κρίσης(2000-03-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ