Τρίτη 20 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Ξεσηκώνει θύελλα αντιδράσεων

Η ΝΕ Σάμου του ΚΚΕ, αλλά και το Εργατικό Κέντρο καλούν σε αγώνα ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης, όπως αυτά προκύπτουν με το νέο θεσμικό πλαίσιο που προωθεί

Πληθαίνουν οι αντιδράσεις και των νησιωτών, μετά από αυτές των ναυτεργατών, απέναντι στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, που προωθεί η κυβέρνηση, βασιζόμενη στις επιταγές του εφοπλιστικού κεφαλαίου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Σήμερα, αναμένεται συνάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστου Παπουτσή με εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και μαζικών φορέων των νησιών, ενώ οι πρώτες αντιδράσεις καταδικάζουν το σχέδιο που παρουσίασε την περασμένη βδομάδα.

Η Νομαρχιακή Επιτροπή Σάμου του ΚΚΕ τονίζει, σε ανακοίνωσή της, ότι «οι κομμουνιστές θα στηρίξουν με όλες τους τις δυνάμεις αγωνιστικές κινητοποιήσεις αντίστασης σ' αυτήν την πολιτική για να βρουν λύση τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και πολλά άλλα σε φιλολαϊκή κατεύθυνση». Ανάλογη ανακοίνωση εξέδωσε και το Εργατικό Κέντρο Σάμου, το οποίο καλεί σε αγώνα ενάντια στο σχέδιο για το νέο θεσμικό πλαίσιο.

Λύση με δημόσιο φορέα

Η Νομαρχιακή Επιτροπή σημειώνει στην ανακοίνωσή της, σχετικά με την κυβέρνηση, ότι: «Δογματικά προσηλωμένη στο "διαίρει και βασίλευε" με τη συνταγή του "κοινωνικού διαλόγου" και της συναίνεσης των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών και των υμέτερων αρχόντων και άλλοθι την κοινοτική συμμόρφωση (κανονισμός 3577/92) προωθεί το νέο θεσμικό πλαίσιο Ακτοπλοΐας».

Για το νέο αυτό πλαίσιο, τονίζει χαρακτηριστικά ότι: «Απελευθερώνει τα εισιτήρια και επιβάλλει επίναυλο στην τιμή τους, που θα καθορίζεται από το υπουργείο και το μεγαλύτερο μέρος του κόστους της επιδότησης θα καταβάλλεται από τους επιβάτες. Αίρει το καμποτάζ και προβλέπει ότι στις ελληνικές (;) θάλασσες μπορούν να δρομολογούνται πλοία του ευρύτερου οικονομικού χώρου της Ευρώπης και των χωρών ΕΖΕΣ. Που σημαίνει να αρμενίζουν πλοία και με σημαίες ευκαιρίας, με "κοινοτικό πλήρωμα" (;)».

Η ΝΕ Σάμου του ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο: «Θα απελευθερώσει τα κέρδη των εφοπλιστών. Θα χτυπήσει καίρια τα ήδη φαλκιδευμένα δικαιώματα των ναυτεργατών στη δουλιά και τα όποια εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα. Θα κάμει πιο επικίνδυνα τα δρομολόγια όσον αφορά την προστασία και την ασφάλεια της ζωής των επιβατών. Θα αυξήσει το κόστος επικοινωνίας με την ηπειρωτική Ελλάδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Θα μεγαλώσει την ψαλίδα της ανισόμετρης ανάπτυξης των νησιών και όχι μόνο».

Και καταλήγει: «Καμιά λύση με κριτήριο και κίνητρο το εφοπλιστικό κέρδος δεν μπορεί να φέρει θετικά αποτελέσματα. Η μόνη ρεαλιστική και αποτελεσματική λύση δημοσίου συμφέροντος μπορεί να οικοδομηθεί στη βάση ενός δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο».

Στην υπηρεσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου

Στην ανακοίνωσή του, το Εργατικό Κέντρο Σάμου σημειώνει ότι το νομοσχέδιο που πρόκειται να προωθήσει στη Βουλή το ΥΕΝ «δεν παίρνει καθόλου υπόψη του τις προτάσεις των τοπικών φορέων των νησιών, καθώς και αυτές του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος». Τονίζει, επίσης, ότι σε καμιά περίπτωση «δεν κατοχυρώνει τον κοινωνικό χαρακτήρα της ακτοπλοΐας, το δημόσιο συμφέρον και τον εθνικό ρόλο των θαλάσσιων συγκοινωνιών στο Αιγαίο, αλλά, αντίθετα, παίρνοντας μόνο υπόψιν τις προτάσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου, απελευθερώνει την ακτοπλοΐα και καταργεί τις "άδειες σκοπιμότητας" και το καμποτάζ, ισχυροποιώντας, έτσι, και νομοθετικά, την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών, οι οποίοι, χωρίς καμιά υποχρέωση στο επιβατικό κοινό, θα κάνουν αυτό που θέλουν, με μοναδικό γνώμονα το κέρδος».

Το ΕΚ Σάμου καλεί «όλους τους φορείς του νομού μας σε κοινή δράση, για να δώσουμε άμεση αγωνιστική απάντηση και να μην περάσει το έκτρωμα αυτό».

Επίσης, τονίζει ότι επιμένει στις εξής προτάσεις: Τη δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια και με απευθείας συνδέσεις όλων των νησιών με τον Πειραιά. Τη δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο και υπαγωγή του «Ελληνικού Νηογνώμονα» σε δημόσιο φορέα. Τη διατήρηση των «αδειών σκοπιμότητας». Τη διατήρηση του καμποτάζ, την προστασία των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, καθώς και τον άμεσο εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος. Την άμεση δρομολόγηση λιμενικών έργων στα λιμάνια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ