Πέμπτη 13 Δεκέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ
Προτεραιότητα η παράδοση των λιμανιών στα μονοπώλια

Διαφημιστής των υπό πώληση υποδομών ο υπουργός Ναυτιλίας

MotionTeam

Τα πλεονεκτήματα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης παρουσίασε χτες ο υπουργός Ναυτιλίας προς τα μονοπώλια, δίνοντας το σύνθημα «μπάτε ...και αλέστε», μιλώντας στο Διεθνή Ομιλο «International Propeller Club of the USA» στη Θεσσαλονίκη. Στόχος του, να προωθήσει την αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την παράδοση στα μονοπώλια τεράστιων υποδομών, όπως τα λιμάνια, που χτίστηκαν από το μόχθο του λαού και αποτελούν τις πύλες της χώρας.

Ομολογώντας, επί της ουσίας, το έγκλημα που διαπράττεται, ο Κ. Μουσουρούλης έκανε εκτενή παρουσίαση των στοιχείων που συνθέτουν την περιουσία του λαού που παραδίδεται στα σαγόνια των μονοπωλίων.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει σημαντική γεωγραφική θέση καθώς «αποτελεί κόμβο διευρωπαϊκών δικτύων (ΠΑΘΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ) και πανευρωπαϊκών διαδρόμων» διαθέτει ικανοποιητικές υποδομές όπως είναι 6 προβλήτες, «6.300 μέτρα κρηπιδώματα, τρεις σύγχρονοι τερματικοί σταθμοί για επιβάτες, για χύδην φορτία, για εμπορευματοκιβώτια, μηχανολογικός εξοπλισμός» κ.λπ., «σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο», «24ωρη λειτουργία Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων», «δυνατότητα 24ωρης λειτουργίας των τερματικών χύδην ξηρού και γενικού φορτίου. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους χρήστες» κ.ά.

Παράλληλα, σημείωσε ποια τμήματα του λιμανιού είναι ήδη σε διαδικασία παραχώρησης όπως «η δημιουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής στον Α' προβλήτα μέσω σύμβασης παραχώρησης, χωρητικότητας 218 σκαφών που θα μπορεί να εξυπηρετήσει και MegaYachts».

Αντιστρέφοντας την πραγματικότητα επισήμανε: «Η ανάπτυξη και η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των ελληνικών λιμένων (...)θα προέλθει και από την ικανότητα προσέλκυσης ιδιωτών επενδυτών. Οχι μόνο για τα κεφάλαιά τους, αλλά και την τεχνογνωσία τους» και συμπλήρωσε: «Το δημόσιο μπορεί και οφείλει να διευκολύνει τις ιδιωτικές επιχειρηματικές συμφωνίες, να τις ενθαρρύνει να δραστηριοποιηθούν πάνω στις υποδομές, τις οποίες ανέπτυξε άλλωστε ακριβώς γι' αυτό το λόγο». Δηλαδή, οι υποδομές «αναπτύχθηκαν» ξεζουμίζοντας τους εργαζόμενους για να «δραστηριοποιηθούν» σε αυτές οι επιχειρηματίες! Βέβαια, δεν ανέφερε κουβέντα, αν θα προκύψει έστω και ένα όφελος από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στους εργαζόμενους τόσο του λιμανιού, οι οποίοι έχουν ήδη δεχτεί συντριπτικό χτύπημα στα εργασιακά τους δικαιώματα ακριβώς για λογαριασμό των μονοπωλίων, όσο για το λαό της Θεσσαλονίκης και συνολικά της χώρας.

Ακριβώς κομμένος αποκλειστικά στα μέτρα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων είναι συνολικά ο «προγραμματισμός του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου 2014 - 2020» που δόθηκε στη δημοσιότητα και αφορά και το λιμενικό σύστημα. Οπως αναφέρεται στον πολυσέλιδο κείμενο: Προωθείται «συντονισμένη ανάπτυξη των λιμένων στο πλαίσιο της εξειδίκευσης μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής συνδυασμένων μεταφορών. Το ΥΝΑ καταρτίζει αυτήν την περίοδο νέα Εθνική Στρατηγική Λιμένων (μνημονιακός στόχος) που αποσκοπεί στην ένταξη των Λιμένων στο συνολικό δίκτυο μεταφορών, συμβαδίζει με τις προτεραιότητες και αρχές των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και διασφαλίζει την αποτελεσματική χρήση των πόρων των Διαρθρωτικών Ταμείων. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε Λιμένας αναπτύσσει τη δική του «ταυτότητα» μέσα από ένα τεκμηριωμένο και ρεαλιστικό «Αναπτυξιακό Σχέδιο», συμβατό με το Κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο και το πρόγραμμα παραχωρήσεων του ΤΑΙΠΕΔ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ