Ο πρώτος, στον οποίο απευθύνθηκε ο νεοφερμένος επισκέπτης του γιατρού, τον κοίταξε αμήχανα για μια στιγμή και έπειτα του είπε με ειλικρίνεια ότι δεν μπορεί να απαντήσει, γιατί πρώτη φορά ερχόταν κι αυτός στο «θεράποντα». Ο δεύτερος όμως ερωτηθείς, ήξερε λέει και παραήξερε το δόκτορα και μπορούσε να πει ανεπιφύλακτα ότι αυτός ήταν «όχι απλώς καλός αλλά άριστος». Ο ανθρωπάκος άκουσε το εγκώμιο που έπλεξε ο άλλος στο γιατρό, αλλά δεν πείστηκε απόλυτα. «Μωρέ σαν κράχτης, σαν αβανταδόρος μοιάζει ετούτος», σκέφτηκε και αφού πέρασαν λίγα λεπτά πλησίασε μια εύσωμη λαϊκή γυναίκα που καθόταν πιο πέρα και της έκανε την ίδια ερώτηση, που είχε κάνει και στους προηγούμενους.
Η γυναίκα τότε έκλεισε ένα περιοδικό που ξεφύλλιζε, τον κοίταξε κατάματα και του είπε με κάποια έξαψη στη φωνή της: «Τι να σου πω, άνθρωπέ μου; Για κάποιους ο "θεράπων" είναι άριστος και σωτήρας τους και για άλλους σωστός δόκτωρ της συμφοράς!»
- Δηλαδή, τι εννοείτε;
- Εννοώ, κύριέ μου ότι ο γιατρός είναι καλός ή κακός ανάλογα με την «πάθηση» που έχει καθένας και την κοινωνική τάξη στην οποία ανήκει. Αν, λόγου χάρη, κάποιος ανήκει στους λίγους και εκλεκτούς του συστήματος και πάσχει από αρπακτικότητα και βουλιμία ο δόκτωρ θα τον κάνει να βρει την υγειά του αμέσως. Θα του δώσει μια γερή «δόση» από θαλασσοδάνεια, προμήθειες, δημόσια έργα και άλλα τέτοια «ιάματα» και ο φίλος θα αισθανθεί αμέσως μια χαρά. Και για να δεις ότι δε λέω αερολογίες, να, κοίταξε εκεί τους τέσσερις υγιέστατους κυρίους που κάθονται απέναντι στον καναπέ. Είναι οι κύριοι μεγαλοεργολάβος, τραπεζίτης, βιομήχανος και μεγαλοεπιχειρηματίας. Ο γιατρός τους «κουράρει» πέντε χρόνια τώρα και τους έχει κάνει όλους σωστά «θρεφτάρια!»
- Δηλαδή θα αλλάξεις γιατρό; Θα πας μήπως στον άλλο «θεράποντα» εκεί στη Ρηγίλλης;
- Οχι δα! Σου είπα ότι ξύπνησα και δε θα αναζητήσω θεραπεία των δεινών μου από κάποιον που έχει τις ίδιες «συνταγές», με ετούτον εδώ για εμάς τους εργάτες, τους υπάλληλους, τους αγρότες, τους συνταξιούχους. Τώρα κατάλαβα, φίλε μου, ότι η «συνταγή» για μας είναι με «κόκκινη διαγράμμιση». Στο δρόμο, δηλαδή, συνέχεια, με τη γροθιά ψηλά και «κάτω οι θεράποντες της συμφοράς». Μόνο μ' αυτόν τον τρόπο θα βρει ο λαός την υγειά του!