Σάββατο 2 Μάη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Δεδομένη η ιδιωτικοποίηση, «επαναδιαπραγμάτευση» για τους όρους

Σε «θετικό κλίμα» διεξήχθη την Πέμπτη 30/4 στο υπουργείο Οικονομίας συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων του γερμανικού ομίλου «Fraport» και του υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκη, κατά τη διάρκεια της οποίας, σύμφωνα με ανεπίσημη ενημέρωση, υπήρξε «αμοιβαία διάθεση για αναθεώρηση των όρων του διαγωνισμού», για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Οπως διαρρέεται, η κυβέρνηση ζητά στο εταιρικό σχήμα διαχείρισης των αεροδρομίων τη συμμετοχή φορέων της Τοπικής Διοίκησης, τη μείωση του χρονικού ορίου παραχώρησης από τα 30 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης κατά 10 επιπλέον που προέβλεπε ο διαγωνισμός, στα 25 με πενταετή επέκταση και τέλος να μην αυξηθούν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων στο ύψος που προέβλεπε ο διαγωνισμός παραχώρησης.

Πάντως, εκπρόσωποι της «Fraport» με δηλώσεις τους το προηγούμενο διάστημα έχουν επισημάνει ότι η εταιρεία θεωρεί ως δεδομένο ότι θα κατέχει τουλάχιστον τα 2/3 της μετοχικής σύνθεσης του νέου εταιρικού σχήματος, το οποίο θα αναλάβει τη διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων. Ολα τα άλλα τα «κουβεντιάζει», με την υποσημείωση ότι εάν τελικά προωθηθεί κάποια ή κάποιες από τις παραπάνω αλλαγές θα υπάρξει και ανάλογη διαμόρφωση προς τα κάτω του σχετικού τιμήματος που θα καταβάλει στο ελληνικό Δημόσιο.

Υπενθυμίζεται ότι η προσφορά που κατέθεσε η κοινοπραξία «Fraport»/«Slentel Ltd» ανέρχεται σε 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ και 22,9 εκατ. ετήσιο «εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα», το οποίο θα αναπροσαρμόζεται κατ' έτος βάσει του πληθωρισμού. Πιο συγκεκριμένα, προσέφερε για την πρώτη ομάδα των περιφερειακών αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας) εφάπαξ τίμημα 609 εκατ. ευρώ και 11,3 εκατ. ετήσιο μίσθωμα και 625 εκατ. και 11,6 εκατ. για τη δεύτερη ομάδα (Ρόδος, Κως, Σκιάθος, Μύκονος, Σαντορίνη, Σάμος και Μυτιλήνη). Επίσης, έχει δεσμευτεί για υλοποίηση επενδύσεων σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών συνολικού ύψους 330 εκατ., ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης (40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης για ακόμη μια δεκαετία) σε ποσό περίπου 1,4 δισ.

Πάντως, μία παράμετρος που απασχολεί και τις δύο πλευρές, είναι το πώς θα γίνει κατορθωτό να αναθεωρηθούν οι όροι του διαγωνισμού με τέτοιον τρόπο, ώστε να μη δοθεί δυνατότητα στους άλλους δύο υποψηφίους, δηλαδή στις κοινοπραξίες «Corporation America SA»/«METKA» και «VINCI Airports»/«ΑΚΤOR Παραχωρήσεις», να προχωρήσουν σε δικαστικές προσφυγές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ