Πέμπτη 7 Μάη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΕ ΓΙΑ «ΕΝΙΑΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ»
«Ενιαιοποίηση» και «άρση εμποδίων» για τα ευρωενωσιακά μονοπώλια

Σε διαρθρωτικού χαρακτήρα παρεμβάσεις για την παραπέρα ενίσχυση και «ενιαιοποίηση» της ψηφιακής αγοράς σε επίπεδο ΕΕ, προς όφελος των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται σε αυτήν, προχωρά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο, όπως αναφέρεται, την «άρση των ρυθμιστικών εμποδίων και τη μετάβαση από 28 εθνικές οικονομίες σε μία».

«Επιθυμώ να δω πανευρωπαϊκά δίκτυα τηλεπικοινωνιών, διασυνοριακές ψηφιακές υπηρεσίες και ένα κύμα νέων καινοτόμων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Θα ήθελα κάθε καταναλωτής να βρίσκει τις καλύτερες προσφορές και κάθε επιχείρηση να έχει πρόσβαση στη μεγαλύτερη δυνατή αγορά - οπουδήποτε στην Ευρώπη», τόνισε σε χτεσινές δηλώσεις του ο επικεφαλής της Κομισιόν, Ζ. Κ. Γιούνκερ.

Να σημειωθεί ότι η ψηφιακή ατζέντα συγκαταλέγεται στους 10 βασικούς άξονες της Κομισιόν και είναι ενταγμένη στο λεγόμενο «επενδυτικό πακέτο Γιούνκερ», που δίνει την προτεραιότητα στην «άρση των φραγμών που εξακολουθούν να υπάρχουν σε όλους τους βασικούς τομείς υποδομών, όπως η Ενέργεια, οι τηλεπικοινωνίες, τα ψηφιακά μέσα και οι μεταφορές, καθώς και των φραγμών στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών».

Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, η ενιαία ψηφιακή αγορά θα μπορούσε να εισφέρει 415 δισ. ευρώ το χρόνο, ποσό δηλαδή που ξεπερνά το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά δύο και πλέον φορές. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για τις προσδοκίες των ευρωπαϊκών μονοπωλίων για την αύξηση του τζίρου και των επιχειρηματικών κερδών, για την ακόμη μεγαλύτερη συγκέντρωση της επιχειρηματικής πίτας και για μαζικές εξοικονομήσεις στην κλίμακα της παραγωγής, που θα επιτευχθούν μέσω της άρσης των διοικητικών εμποδίων και άλλων επιμέρους κρατικών ρυθμίσεων.

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν, ανάμεσα σε άλλα, προτείνει:

-- Νέους κανόνες για τη διευκόλυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πρόκειται για τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, τόσο για τα εμπορεύματα σε «υλική» μορφή, είτε σε «ψηφιακή», όπως ηλεκτρονικά βιβλία, εφαρμογές κ.ά. Σε αυτό το πλαίσιο, επισημαίνουν ότι οι επιχειρήσεις (προφανώς οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι) θα «μπορούν να πραγματοποιούν ευκολότερα πωλήσεις σε άλλες χώρες της ΕΕ» και ακόμη ότι θα «ενισχυθεί η εμπιστοσύνη στις διασυνοριακές πωλήσεις και αγορές».

-- «Σύγχρονη» ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Πρόκειται για νομοθετικές παρεμβάσεις στις διαδικτυακές πωλήσεις εμπορευμάτων πολιτισμικού περιεχομένου (ταινίες, μουσική κ.ά).

-- Μεταρρύθμιση των τηλεπικοινωνιακών κανόνων. Στόχος να υπάρξουν κοινά κριτήρια σε επίπεδο ΕΕ για την εκχώρηση του ραδιοφάσματος σε εθνικό επίπεδο. Επίσης να δημιουργηθούν κίνητρα για επενδύσεις σε ευρυζωνικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας.

-- Επανεξέταση της Οδηγίας για δορυφορική και καλωδιακή μετάδοση, προκειμένου να συμπεριλάβει τις διαδικτυακές μεταδόσεις ραδιοτηλεοπτικών επιχειρήσεων και για την ενίσχυση της διασυνοριακής πρόσβασης στην ΕΕ.

-- Μείωση του «φορολογικού φόρτου» με καθορισμό ενός κοινού ελάχιστου ΦΠΑ, προκειμένου να διευκολυνθούν οι «νεοφυείς επιχειρήσεις».

-- Διεξοδική ανάλυση του ρόλου των διαδικτυακών πλατφορμών (μηχανές αναζήτησης, λεγόμενα μέσα «κοινωνικής δικτύωσης» κ.ά). Στόχος η «προστασία» της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων από «αθέμιτες πρακτικές» σε όφελος άλλων ανταγωνιστών τους. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στο πλαίσιο των ενδοαστικών ανταγωνισμών, η Κομισιόν διενεργεί έρευνα σχετικά με την Google για «κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στις αγορές υπηρεσιών γενικής διαδικτυακής αναζήτησης στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ