Πέμπτη 29 Σεπτέμβρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΒΟΥΛΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
«Διαβάζουν» από τα ίδια βιβλία του κεφαλαίου...

...τσακώνονται για το ποιος είναι ο καλύτερος «μαθητής» του

Αποκαλυπτικές ήταν και οι τοποθετήσεις της κυβέρνησης και των υπόλοιπων αστικών κομμάτων στη χτεσινή προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία, επιβεβαιώνοντας ότι και στο χώρο της Παιδείας, παρά τις επιμέρους διαφορές, «μιλάνε» από κοινού τη γλώσσα του κεφαλαίου και των στόχων του για στενότερη σύνδεση της Παιδείας με τις ανάγκες ανάκαμψης της καπιταλιστικής κερδοφορίας.

Δίνοντας το στίγμα των αντιεκπαιδευτικών ανατροπών που προωθεί η κυβέρνησή του, ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας, μίλησε για «κομβικό ρόλο που έχει η αναβάθμιση της Παιδείας στην υπόθεση της ανάκαμψης της χώρας και της οριστικής εξόδου από την κρίση», της ανάκαμψης δηλαδή προς όφελος του κεφαλαίου που και οι ίδιοι, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, υπηρετούν. Στόχος που εκ των πραγμάτων, ανάμεσα σε άλλα, καταδικάζει σε μόνιμη υποχρηματοδότηση και την Παιδεία, παρά την προσπάθεια του πρωθυπουργού να καλλιεργήσει τις μειωμένες απαιτήσεις στο λαό και να εμφανίσει ως «κανονικότητα» τα όσα ζουν οι λαϊκές οικογένειες στην Εκπαίδευση και τον κουτσουρεμένο προϋπολογισμό για την Παιδεία ως «συγκράτηση» - που θα μπορούσε να είναι και χειρότερη - στο πλαίσιο της «δημοσιονομικής προσαρμογής» του 3ου μνημονίου.

Μέσα σε αυτό το πνεύμα και παρά την προσπάθεια να τονίσει τις «ιδεολογικές διαφορές» με τη ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα στη διαχείριση της κατάστασης στην Παιδεία, αξιοποιώντας και το είδος της αντιπολίτευσης που του ασκεί η ΝΔ σε επιμέρους πλευρές της πολιτικής που ακολουθείται, ο πρωθυπουργός δεν μπόρεσε να κρύψει ότι το νομοθετικό πλαίσιο που εφαρμόζει στην Παιδεία είναι αυτό που παρέλαβε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Χαρακτηριστικά, κατηγόρησε τη ΝΔ ότι «εσείς δεν είστε μεταρρυθμιστές», ενώ δεν είναι τυχαίες και οι αναφορές του πρωθυπουργού και του υπουργού Παιδείας, Ν. Φίλη, στην Μαριέττα Γιαννάκου, της οποίας νόμους δήλωσαν ότι είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν και ο πρωθυπουργός έφερε αυτό ως παράδειγμα, για να προσκαλέσει στο κλείσιμο της συζήτησης τον Κυρ. Μητσοτάκη να αποσύρει την τοποθέτησή του ότι τάχα η ΝΔ θα ξηλώσει όλα όσα έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία.

Η «αγορά» τα λύνει όλα...

Με κεντρικό άξονα τις έννοιες της «αυτονομίας, αξιολόγησης και αριστείας», ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυρ. Μητσοτάκης, επέμεινε στο πνεύμα των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που άλλωστε ασπάζεται και υλοποιεί και η κυβέρνηση, ζητώντας επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων για «πλήρη αυτονομία» των σχολικών μονάδων, ενώ μιλώντας την ίδια ακριβώς γλώσσα με τον πρωθυπουργό έκανε λόγο για «ευκαιρίες» στην Εκπαίδευση. Κατά τ' άλλα, αρκέστηκε σε οξείς τόνους να επαναφέρει την κριτική της ΝΔ για επιμέρους κινήσεις της κυβέρνησης, όπως για τον περιορισμό των πρότυπων σχολείων, για την κατάργηση του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) στα Δημοτικά σχολεία, για τη μη διαγραφή των λεγόμενων «αιώνιων φοιτητών» κ.τ.λ. Επανέφερε τη θέση του κόμματός του για αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, ενώ τοποθετούμενος κυνικά για το νέο νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά που βρίσκεται σε διαβούλευση είπε ότι «την αξία ενός μεταπτυχιακού την κρίνει η ίδια η αγορά (...) Εάν ένα μεταπτυχιακό χρεώνει πάρα πολλά, απλά δεν θα βρει φοιτητές», υπεραμυνόμενος των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά.

Την «πατρότητα» της πολιτικής που ήδη εφαρμόζεται στην Εκπαίδευση και των προτάσεων που κάνει η ΝΔ διεκδίκησε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Φώφη Γεννηματά, καθώς η κριτική του κόμματός της απέναντι στην κυβέρνηση είναι πανομοιότυπη και στα ίδια επιμέρους θέματα με αυτά που επιλέγει να «σηκώσει» η ΝΔ: «Ολες οι μεγάλες αλλαγές, τομές και μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, όλοι οι νέοι θεσμοί που δημιουργήθηκαν, είμαστε υπερήφανοι γιατί φέρουν ανεξίτηλα και διαχρονικά τη σφραγίδα της Δημοκρατικής Παράταξης», είπε χαρακτηριστικά.

Ο αρχηγός της ναζιστικής Χρυσής Αυγής, Νίκος Μιχαλολιάκος, επιδόθηκε για άλλη μια φορά σε ένα εθνικιστικό κήρυγμα μίσους, ζητώντας να διαχωρίζονται σε τμήματα οι Ελληνες από τους αλλοδαπούς μαθητές, να ξαναγραφτούν τα βιβλία της Ιστορίας, ενώ στήριξε ανοιχτά τις ρατσιστικές αντιδράσεις ενάντια στους πρόσφυγες, υιοθετώντας και διαβάζοντας μέσα στη Βουλή τη σχετική ανακοίνωση του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων σχολείου της Φιλιππιάδας.

Στο «σύγχρονο αίτημα» των ιδιωτικών πανεπιστημίων στάθηκε ο επικεφαλής του Ποταμιού, Στ. Θεοδωράκης, στην ομιλία του, υποδεικνύοντας την πολιτική δράση στα πανεπιστήμια («την κομματοκρατία και τις κομματικές νεολαίες») ως υπεύθυνη για τα προβλήματά τους, ενώ αναφέρθηκε και εκείνος στην ανάγκη για μεγαλύτερη σύνδεση της Παιδείας με το στόχο της «εξόδου από την κρίση», που περιλαμβάνει την «αναβάθμιση» της επαγγελματικής εκπαίδευσης, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών κ.ο.κ.

Την ανάγκη για «συνέχεια» στην αντιλαϊκή πολιτική και στον τομέα της Παιδείας τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Κεντρώων, Β. Λεβέντης, προτείνοντας να εισαχθεί στο Σύνταγμα, «στα ζητήματα της Παιδείας να χρειάζονται τα 4/5 της Βουλής για να γίνονται αλλαγές», ενώ υπεραμύνθηκε και των ιδιωτικών πανεπιστημίων, της «εξυγίανσης» των πανεπιστημίων από τον «κομματισμό» κ.ο.κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ