Πέμπτη 6 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
«Τελειωμένη υπόθεση» για κυβέρνηση, ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ

Αποκαλυπτική συνάντηση του ΔΣ της ΟΣΠΑ με δύο υπουργούς χτες

Η σπουδή της κυβέρνησης να παραδώσει το συντομότερο δυνατόν την κρατική «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) στους ιδιώτες, με επικρατέστερο νέο ιδιοκτήτη την εταιρία ΑΧΟΝ του Θ. Λιακουνάκου, επαναβεβαιώθηκε και κατά τη χτεσινή συνάντηση των συναρμόδιων υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών με το ΔΣ της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

Οι δύο υπουργοί ξεκαθάρισαν ότι σήμερα ή θα καταλήξουν σε μια πρώτη συμφωνία με την ΑΧΟΝ, ώστε ν' αρχίσει νέος κύκλος διαπραγματεύσεων για τη βελτίωση της συμφωνίας και την «επίλυση» των προβλημάτων που θα προκύψουν από την πώληση της ΟΑ σε εργασιακές σχέσεις, ασφαλιστικά κλπ. ή θα αρχίσουν διαπραγματεύσεις με τους δύο άλλους υποψήφιους αγοραστές (Κυπριακές Αερογραμμές και Αυστραλούς επιχειρηματίες). Πάντως, απέφυγαν να δώσουν ακριβές χρονοδιάγραμμα, αλλά δεσμεύτηκαν ότι δε θα ξεπεράσει τις μερικές εβδομάδες. Χωρίς να αναφέρουν κάτι συγκεκριμένο για το πώς και με ποιες προϋποθέσεις, είπαν ότι η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να αναλάβει το κόστος κάποιας εθελούσιας εξόδου εργαζομένων από την εταιρία. Για εργασιακές σχέσεις, ασφαλιστικό, ΣΣΕ κλπ. επί της ουσίας παρέπεμψαν την ηγεσία της ΟΣΠΑ στο νέο ιδιοκτήτη, υπό την προϋπόθεση όμως ότι «οι απαιτήσεις των εργαζομένων δε θα υποσκάψουν τη βιωσιμότητα της νέας εταιρίας»!

Η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ (ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ) κινήθηκε και αυτή στη γνωστή λογική της «διασφάλισης των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων» στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Οι τοποθετήσεις τόσο του προέδρου όσο και του γραμματέα της ΟΣΠΑ περιστράφηκαν περισσότερο σε τεχνοκρατικά πλαίσια, ενώ και οι δύο αρκέστηκαν στις γενικόλογες και αόριστες υποσχέσεις των δύο υπουργών ότι θα «εξασφαλίσουν αυτά που ζητούν οι εργαζόμενοι». Από τις τοποθετήσεις των υπουργών και των στελεχών της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι γι' αυτούς το ζήτημα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της ΟΑ έχει κλείσει και μένει να ανακοινωθεί επίσημα το τι μέλλει γενέσθαι με τους εργαζόμενους.

Με την παρέμβασή του ο αντιπρόεδρος της ΟΣΠΑ και εκπρόσωπος της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης - Συνεργαζόμενοι (ΕΣΚ - Σ) Στ. Μανούσος έκανε ξεκάθαρο ότι η θέση του προέδρου και του γραμματέα της Ομοσπονδίας δεν καλύπτει όλες τις παρατάξεις. Παράλληλα, επισήμανε ότι η ΕΣΚ - Σ, αλλά και άλλες παρατάξεις μέσα στο ΔΣ είναι πλήρως αντίθετες με τις ιδιωτικοποιήσεις και τόνισε ότι η παράταξη που εκπροσωπεί θα πάρει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες προκειμένου να παρεμποδίσει - δυσκολέψει και αν είναι δυνατόν να ακυρώσει αυτή την πολιτική στο χώρο της ΟΑ και όχι μόνο. Απέδειξε - και αυτό φάνηκε από τη σιωπή και των δύο υπουργών κατά τη δευτερολογία τους - ότι η κυβέρνηση δε διασφαλίζει σε τίποτα τους εργαζόμενους και απλά τους παραδίδει βορά στις διαθέσεις του ιδιωτικού κεφαλαίου. Επισήμανε ότι η μόνη λύση για τη βιωσιμότητα της ΟΑ είναι να παραμείνει 100% στο κράτος, όχι βέβαια με το ίδιο αισχρό καθεστώς λειτουργίας, με ρουσφέτια, αναξιοκρατία και κομματικούς μηχανισμούς, αλλά με μια λειτουργία ενταγμένη σ' ένα γενικότερο πλαίσιο οικονομίας που να εξυπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα, σ' ένα δημόσιο τομέα μεταφορών με εθνικό και κοινωνικό ρόλο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ