Τετάρτη 12 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προσπάθεια εξωραϊσμού της πραγματικότητας

Τις ελλείψεις, τα κενά και τις καθυστερήσεις που σημαδεύουν και τη νέα σχολική χρονιά προσπάθησε να «διασκεδάσει» ο υπουργός με... νέες υποσχέσεις

Με υποσχέσεις και δεσμεύσεις, αλλά και ιδεολογήματα για την... Ελλάδα που προοδεύει, προσπάθησε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να καλύψει χτες τις ελλείψεις, αλλά και τα προβλήματα που σχετίζονται με το περιεχόμενο της μόρφωσης, που αποκάλυψε το άνοιγμα της πόρτας των σχολείων. «Η μιζέρια δεν αξίζει στην Ελλάδα και δεν αξίζει στην εκπαίδευση, γιατί δεν είμαστε πια, ούτε εσείς, παιδιά μιας κατώτερης χώρας», είπε ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, απευθυνόμενος στους μαθητές του 1ου Ενιαίου Λυκείου Αγ. Δημητρίου.

Από εκείνο το βήμα προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση, τη συνεχιζόμενη εφαρμογή της μεταρρύθμισης που έδιωξε χιλιάδες παιδιά από το λύκειο, επαναλαμβάνοντας τη «θριαμβολογία» για το ότι «η Ελλάδα είναι πάνω από τον Μέσο Ορο τον Ευρωπαϊκό σε όλους τους βασικούς μεγάλους δείκτες που δείχνουν το εκπαιδευτικό επίπεδο της χώρας». «Η συμμετοχή μας στη δευτεροβάθμια και ανώτατη εκπαίδευση είναι πάνω από τον Μέσο Ορο και αυτό σημαίνει ότι κάθε γενιά στην Ελλάδα κάνει αποφασιστικά βήματα μπροστά και πρέπει να τελειώνουμε με αυτό το "Ελλάδα μικρή χώρα". Αρα σε εσάς αναλογεί η διεκδίκηση όχι του λιγότερου, αλλά του καλύτερου. Εμείς ως πολιτεία δεσμευόμαστε σταθερά σε αυτό. Ξεκινάμε σε όλους τους τομείς καινοτόμες δράσεις», δήλωσε, επιχειρώντας να εμφανίσει ως επίτευγμα το ότι η Ελλάδα παρά τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα δεν έχει φτάσει - ακόμα - το χαμηλό επίπεδο πρόσβασης στη γνώση για τα παιδιά της εργατικής τάξης που έχουν εξασφαλίσει οι χώρες που συγκροτούν το σκληρό πυρήνα των καπιταλιστικών χωρών της ΕΕ.

Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε χτες την έναρξη του προγράμματος επιμόρφωσης 75.000 εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες στη Θεσσαλονίκη, «γιατί πρέπει να κατακτήσουμε την τεχνολογία ως όπλο συνολικής παιδείας». Δήλωσε επίσης ότι σήμερα κατασκευάζονται 1.602 αίθουσες διδασκαλίας στην Αττική (σ.σ. την ίδια στιγμή που οι καταγραμμένες ανάγκες είναι για 4.000 αίθουσες για να υπάρξει μόνο πρωινή βάρδια) και άλλες 44 σχολικές μονάδες, 850 αίθουσες, βρίσκονται στη φάση των μελετών και της δημοπράτησης, ενώ σε όλη την Ελλάδα, με ορίζοντα το 2006, εκτελείται στεγαστικό πρόγραμμα ύψους 800 δισ. Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, μέχρι τις 20 Σεπτέμβρη θα ανακοινωθεί η διδακτέα και εξεταστέα ύλη.

Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε ως υπερβολή τις καταγγελίες των εκπαιδευτικών για ελλείψεις σε βιβλία και εκπαιδευτικό προσωπικό, λέγοντας χαρακτηριστικά «η υπερβολή βλάπτει και η πολλή υπερβολή βλάπτει πολύ περισσότερο». Ομως αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι υπάρχουν ελλείψεις τόσο στα βιβλία των ΤΕΕ που όμως όπως είπε «είναι οι βασικές ενότητές τους στο Ιντερνετ», αλλά και βιβλία που θα λείψουν από τα λύκεια. Για το «αληθές» μάλιστα των υπερβολών επικαλέστηκε «τα εκατομμύρια μαθητές και γονείς που πήγαν στα δεκάδες χιλιάδες σχολεία που υπάρχουν», σαν να αποτελεί επίτευγμα το ότι υπάρχουν σχολεία (!) προκειμένου να αποτρέψει τις εντυπώσεις από τις ελλείψεις. Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι «τα κενά στη σχολική στέγη καλύπτονται με τόσο γρήγορους ρυθμούς ώστε να ξέρει κάθε περιοχή που τα αντιμετωπίζει ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της οριστικής επίλυσης».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ