Πέμπτη 23 Νοέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ
Αποτυπώνει τους σχεδιασμούς του κεφαλαίου θυσιάζοντας τις λαϊκές ανάγκες

Τμήμα του αγωγού TAP στην Ξάνθη. Από τα σχέδια του κεφαλαίου ο λαός έχει να περιμένει μόνο ένταση της εκμετάλλευσης και μεγάλους κινδύνους

MotionTeam

Τμήμα του αγωγού TAP στην Ξάνθη. Από τα σχέδια του κεφαλαίου ο λαός έχει να περιμένει μόνο ένταση της εκμετάλλευσης και μεγάλους κινδύνους
Κομμένο και ραμμένο στους σχεδιασμούς των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων εγχώριων και μη, που θέλουν την Ελλάδα ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, για την παραπέρα ενίσχυση της κερδοφορίας τους, είναι το «Στρατηγικό Αναπτυξιακό Σχέδιο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης», το οποίο παρουσιάστηκε την Τρίτη 21/11 στη Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής, από τον περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο.

Η ανεργία που μαστίζει την περιοχή, οι τραγικές ελλείψεις στην Υγεία και σε υποδομές αντιπλημμυρικών έργων, όπως έδειξαν οι πρόσφατες πλημμύρες στη Σαμοθράκη, η φτώχεια, η εξαθλίωση, καθώς σύμφωνα με τα δικά τους στοιχεία (EUROSTAT) είναι από τις φτωχότερες της Ευρώπης, πετάχτηκαν στην τελευταία θέση από την πλευρά του περιφερειάρχη (εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της ΝΔ), συνεπικουρούμενος σε αυτό και από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ και των άλλων αστικών κομμάτων, των οποίων οι όποιες παρατηρήσεις έγιναν, αφορούσαν κυρίως καθυστερήσεις που εντοπίζονται σε έργα των μεγάλων οδικών αξόνων, των λιμανιών κ.ο.κ.

Οπως είπε, «το στοίχημα για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι η ανάπτυξη των δυο μεγάλων λιμανιών μας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, η ανάπτυξη των αεροδρομίων μας, η σύνδεσή τους με τους οδικούς άξονες και με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η περαιτέρω σύνδεση όλων αυτών με τις πύλες εισόδου της Περιφέρειας, που είναι ταυτόχρονα και πύλες εισόδου στη χώρα. Αυτός είναι ο στρατηγικός μας σχεδιασμός».

Ανέφερε ότι στις 10 Νοέμβρη, το αρμόδιο υπουργείο «ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση των τριών πρώτων έργων προϋπολογισμού που προσεγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ». Και συγκεκριμένα, 27 εκατ. για την αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, από τα οποία τα 3,6 εκατ. ευρώ θα είναι η συμμετοχή της Περιφέρειας, 40 εκατ. για το λιμάνι της Καβάλας, με 3 εκατ. από αυτά να είναι η συμμετοχή της Περιφέρειας, και 35 εκατ. ευρώ για την κατασκευή γέφυρας και νέου συνοριακού σταθμού στους Κήπους του Εβρου. Τα διεκδικούμενα έργα είναι ό,τι έχει να κάνει με τους μεγάλους οδικούς άξονες και το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο που θα συνδεθεί με τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας κ.ο.κ.

Αναφέρθηκε ακόμα στη διάθεση από την Περιφέρεια, μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, 70 εκατ. ευρώ «σε επενδυτικά σχέδια καινοτομίας, έρευνας και ανάπτυξης επιχειρήσεων στο πλαίσιο της στρατηγικής έξυπνης εξειδίκευσης», τη συμμετοχή «με το ποσό των 10 εκατομμυρίων ευρώ στο Ταμείο Επιχειρηματικότητας 2» κ.ο.κ.

Σχεδιασμός απέναντι στις λαϊκές ανάγκες

«Αποτελεί τμήμα και εξειδικεύει σε επίπεδο Περιφέρειας το γενικότερο σχεδιασμό της ελληνικής αστικής τάξης για την επόμενη μέρα της καπιταλιστικής ανάπτυξης, που σημαίνει, βέβαια, πολύ απλά, ολόπλευρη και πολύπλευρη στήριξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας των ομίλων, στην προσπάθειά τους να αυξήσουν τα κέρδη τους. Περί αυτού πρόκειται και αυτό άλλωστε είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη», σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής.

Οπως τόνισε, «αυτός ο σχεδιασμός της Περιφέρειας και της κυβέρνησης για τη στήριξη των επιχειρηματικών ομίλων αφορά σε μια περιοχή, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο επιχειρηματικών και στρατιωτικών σχεδιασμών πολύ ισχυρών ιμπεριαλιστικών κέντρων και κρατών. Βλέπουμε, έτσι, να μπαίνουν στο τραπέζι σχέδια ανταγωνιστικά, επιχειρηματικά, όπως είναι ο πλωτός σταθμός του LNG στην Αλεξανδρούπολη και ο σχετικός διασυνδετήριος αγωγός IGB από τη μια και, από την άλλη, βέβαια, να μπαίνει στο τραπέζι και ο ρωσικός αγωγός, ο λεγόμενος "Turkstream". Βλέπουμε τον Αμερικανό πρέσβη να δηλώνει ανοιχτά ότι στην περιοχή δε χωράνε ανταγωνιστικά ενεργειακά σχέδια προς το LNG και τον TAP και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το βλέπουμε - έχει μετατραπεί στην πράξη ήδη - να μετατρέπεται σε βάση Αμερικανών και ΝΑΤΟικών, σε βάση ελικοπτέρων. Ολα αυτά παρακολουθούμε να προβάλλονται ως στοιχεία της λεγόμενης "γεωπολιτικής αναβάθμισης" της περιοχής».

Ο Γ. Δελής έθεσε επιπλέον τα ερωτήματα αν οι σχεδιασμοί αυτοί «καλύπτουν τις ανάγκες της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων για φτηνή θέρμανση ή για να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα». Αν «αυτή η γεωπολιτική αναβάθμιση αποτελεί πυλώνα σταθερότητας ή οξύνει τη διαπάλη, για το ποια συμφέροντα θα επικρατήσουν; Μια διαπάλη που καλό είναι να μην ξεχνάμε, γιατί αποδείχτηκε αυτό στην πράξη και συγκεκριμένα αποδείχτηκε στην Ουκρανία - η οποία είναι ένας τέτοιος κόμβος μεταφοράς Ενέργειας - η οποία συχνά δεν μένει μονάχα σε πολιτικά μέσα. Οσο για τα "τεράστια ανταποδοτικά οφέλη", αυτά τελικά δεν είναι παρά λίγα εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι περίφημες θέσεις εργασίας δεν θα είναι παρά λίγες δεκάδες, γιατί είναι επενδύσεις εντάσεως κεφαλαίου και όχι εντάσεως εργασίας και αυτές που θα είναι, θα διαρκούν όσο διαρκεί το έργο της αποπεράτωσης της κατασκευής του αγωγού».

Τέλος, ο βουλευτής του ΚΚΕ έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα στον περιφερειάρχη και όσον αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα και τα έργα πυροπροστασίας που έχει ανάγκη η περιοχή (π.χ. Θάσος που κάηκε), για τις τρομακτικές ελλείψεις στην Υγεία τέτοιες ώστε να μην υπάρχει παιδίατρος στο νοσοκομείο της Καβάλας και το Κέντρο Υγείας της Σαμοθράκης να έχει τεθεί εκτός λειτουργίας, χωρίς να πάρει σαφή απάντηση, πέρα από κάποιες «καλές προθέσεις» της Περιφέρειας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ