Πέμπτη 30 Αυγούστου 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΛΟΙΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Κινδύνευσαν επιβάτες και πλήρωμα από πυρκαγιά στο γκαράζ εν πλω

Από τις προσπάθειες πυρόσβεσης στο λιμάνι του Πειραιά

Eurokinissi

Από τις προσπάθειες πυρόσβεσης στο λιμάνι του Πειραιά
Σε κίνδυνο τέθηκε η ζωή 875 επιβατών και 141 ναυτεργατών, όταν χτες, λίγα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο κεντρικό γκαράζ του 26χρονου επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Ελ. Βενιζέλος» μεσοπέλαγα, δυο ώρες μετά τον απόπλου του από το λιμάνι του Πειραιά, με προορισμό τα Χανιά.

Η φωτιά πήρε γρήγορα διαστάσεις, πνίγοντας τους χώρους υποδοχής με καπνούς. Ο πλοίαρχος εξέδωσε «may day» και οι επιβάτες με τη βοήθεια του πληρώματος μετέβησαν και παρέμειναν στους σταθμούς συγκέντρωσης του πλοίου, φορώντας σωσίβια, έτοιμοι για εγκατάλειψη.

Με τη συνδρομή του πληρώματος η πυρκαγιά τέθηκε υπό έλεγχο, ενώ ο πλοίαρχος ζήτησε την επιστροφή του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά, όπου κατέπλευσε στις 4.05 χτες το πρωί. Δίπλα στο καράβι βρέθηκαν για συνδρομή πέντε παραπλέοντα ακτοπλοϊκά πλοία, έξι φορτηγά, εννέα πλωτά του Λιμενικού Σώματος, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, δύο σκάφη της Πυροσβεστικής, ιδιωτικά σκάφη και ρυμουλκά.

Ωστόσο, η ταλαιπωρία και η λαχτάρα για τους επιβάτες συνεχίστηκε και μετά τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά, αφού χρειάστηκε κοντά μία ώρα για να ξεκινήσει η αποβίβασή τους, επειδή δεν υπήρξε η κατάλληλη ετοιμότητα από την πλευρά του ΟΛΠ (δηλαδή της «Cosco») να ανταποκριθεί σε μια τέτοια κατάσταση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι έψαχναν την τελευταία στιγμή να βρουν σκάλες, ενώ και αυτή που βρέθηκε τελικά δεν ήταν κατάλληλη και ασφαλής. Επιπρόσθετα, από την πλευρά της πλοιοκτήτριας εταιρείας ΑΝΕΚ δεν υπήρξε η κατάλληλη μέριμνα για την άμεση μεταφορά των επιβατών σε καταλύματα, με αποτέλεσμα αρκετοί, ανάμεσά τους οικογένειες με παιδιά, μετά τα όσα πέρασαν, να παραμένουν επί ώρα στο λιμάνι, γεγονός που προκάλεσε έντονες διαμαρτυρίες προς τους ανθρώπους της εταιρείας.

Η επιχείρηση για το σβήσιμο της πυρκαγιάς από τις δυνάμεις της Πυροσβεστικής συνεχιζόταν μέχρι αργά χτες το βράδυ, ενώ το καράβι έχει πάρει κλίση, λόγω του νερού που σωρεύτηκε από την προσπάθεια πυρόσβεσης. Συνολικά το πλοίο μετέφερε 80 φορτηγά και 152 αυτοκίνητα. Τα αίτια της πυρκαγιάς δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά, ενώ η πλοιοκτήτρια εταιρεία σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε αναφέρει ότι η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στο γκαράζ Νο 3 του πλοίου, όπου βρίσκονταν φορτηγά.

Προειδοποίηση για χειρότερα

Το σοβαρό αυτό περιστατικό προειδοποιεί για την κατάσταση που έχουν διαμορφώσει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες το κυνηγητό του κέρδους από τους εφοπλιστές και η αντιλαϊκή πολιτική που ενισχύει την επιθετικότητά τους. Με νόμο του 2014, της κυβέρνησης ΝΔ, τον οποίο διατηρεί σε πλήρη ισχύ η σημερινή κυβέρνηση, οι οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, που είναι άμεσα συνδεδεμένες με την προστασία της ανθρώπινης ζωής, έχουν μειωθεί κατά 40%.

Ο ακτοπλοϊκός στόλος έχει μειωθεί την τελευταία 10ετία κατά 50%, καθώς το θεσμικό πλαίσιο (π.χ. νόμος 2932/2001) που έχουν διαμορφώσει όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και έχει βάση την Οδηγία 3577/92 της ΕΕ, για την «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών (άρση του καμποτάζ), μεταξύ άλλων επιτρέπει στους εφοπλιστές να δρομολογούν και να αποδρομολογούν τα πλοία τους ανάλογα με την κερδοφορία τους.

Εφοπλιστές και υπουργείο, για να καλύψουν τα κενά, έχουν προγραμματίσει ταξίδια πραγματικές «οδύσσειες», με ασταμάτητα «πήγαινε - έλα» των πλοίων, με αποτέλεσμα την υποσυντήρησή τους και την εξάντληση των πληρωμάτων.

Απόδειξη, οι ασταμάτητες βλάβες και τα απανωτά ατυχήματα στα ακτοπλοϊκά πλοία. Ενδεικτικά, την ίδια ώρα που είχε τυλιχθεί στις φλόγες το γκαράζ του «Ελ. Βενιζέλος», το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Βικέντιος Δαμοδός», εκτελώντας προγραμματισμένο δρομολόγιο από Αργοστόλι για Ληξούρι Κεφαλληνίας, παρουσίασε σοβαρή βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή, ενώ χτες «έμεινε» από κύρια μηχανή το «Ακουα Μπλου» λίγο πριν ξεκινήσει για το προγραμματισμένο του δρομολόγιο, από Θεσσαλονίκη για Σκιάθο - Ανδρο - Σύρο - Τήνο - Μύκονο - Πάρο - Νάξο - Θήρα - Ηράκλειο, με 292 επιβάτες. Μόνο τα τελευταία τρία 24ωρα παρουσιάστηκαν 5 σοβαρές βλάβες πλοίων.

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ με δελτίο Τύπου αναφέρουν για την πυρκαγιά στο «Ελ. Βενιζέλος» ότι «έχουν επανειλημμένα επισημάνει την ένταση της επίθεσης εφοπλιστών - κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, όπως και των προκατόχων τους, σε βάρος του συνόλου των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, τη χειροτέρευση του ακτοπλοϊκού συγκοινωνιακού δικτύου, με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, τα εξαντλητικά δρομολόγια και τα εξοντωτικά ωράρια εργασίας των ναυτεργατών, υπονομεύοντας ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα», και καλούν τους ναυτεργάτες να συμμετάσχουν μαζικά στην 24ωρη απεργία στις 3 Σεπτέμβρη.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πολλές «κοιλάδες των Τεμπών» καταμεσής της θάλασσας (2023-03-24 00:00:00.0)
Νέα 48ωρη απεργία από την Παρασκευή για την υπογραφή ικανοποιητικών ΣΣΕ (2021-12-08 00:00:00.0)
Υπονομεύουν το δικαίωμα στις μεταφορές και χτυπούν τα εργασιακά δικαιώματα (2017-08-03 00:00:00.0)
Καμπίνες στη θέση των στεγανών! (2005-06-19 00:00:00.0)
Γαλέρες επικίνδυνες για πληρώματα και επιβάτες (2003-08-19 00:00:00.0)
Παίζουν με ανθρώπινες ζωές (2003-02-12 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ