Κυριακή 19 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΜΕΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΕ ΠΛΟΙΟ ΤΟΥ ΑΓΟΥΔΗΜΟΥ
Καμπίνες στη θέση των στεγανών!

Το καράβι «Δημητρούλα» αποπλέει, μέρα παρά μέρα, από το λιμάνι του Πειραιά, ενώ έχει υποστεί τις ίδιες παράνομες μετασκευές που είχαν γίνει και στο «ΣΑΜΙΝΑ»...

Πέντε χρόνια μετά το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» που έστειλε στο χαμό 81 ανθρώπους, εφοπλιστές και κυβέρνηση της ΝΔ είναι καθ' όλα έτοιμοι να ξαναπνίξουν κόσμο! Τα ασυντήρητα και παλιά πλοία, τύπου «ΣΑΜΙΝΑ», που απειλούν την ανθρώπινη ζωή, όχι μόνο εξακολουθούν να ταξιδεύουν ανενόχλητα μεταφέροντας χιλιάδες επιβάτες, αλλά έχουν υποστεί και μετασκευές που είναι ακριβώς ίδιες με αυτές του «ΣΑΜΙΝΑ». Και αποτελούν κίνδυνο-θάνατο για χιλιάδες επιβάτες!

Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» του εφοπλιστή Γερ. Αγούδημου.

Οπως αποκαλύπτει σήμερα ο «Ρ», το καράβι αυτό, το οποίο μέρα παρά μέρα αποπλέει από το λιμάνι του Πειραιά (μόλις λίγα μέτρα από το Κεντρικό Λιμεναρχείο), κατά παράβαση των κανονισμών ασφαλείας, έχει μετασκευαστεί έτσι, ώστε οι χώροι κάτω από το γκαράζ να αποτελούν καμπίνες επιβατών!

Ακριβώς οι ίδιες παράνομες μετασκευές είχαν γίνει και στο «ΣΑΜΙΝΑ»!

Μάλιστα, το πιστοποιητικό ασφαλείας του «ΣΑΜΙΝΑ», που εκδόθηκε στις 20 του Ιούλη 2000 - δηλαδή δύο μέρες μετά την έναρξη των δρομολογίων του ύστερα από την ολοκλήρωση των εκτεταμένων μετασκευαστικών εργασιών που είχαν γίνει - και με αριθμό πρωτοκόλλου 333, φέρει προσάρτημα στο οποίο αναφέρεται: «Περιορισμοί και πρόσθετες απαιτήσεις. Για το παραπάνω πλοίο ισχύουν οι παρακάτω περιορισμοί: Απαγορεύεται η χρήση των θαλαμίσκων επιβατών και πληρώματος στο ντεκ 2 (κάτω από το κατάστρωμα οχημάτων)»! Και η απαγόρευση επιβλήθηκε γιατί οι χώροι αυτοί, όπως και οι αντίστοιχοι του «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ», είναι χώροι που προορίζονται για στεγανά και που έχουν να κάνουν με την αξιοπλοΐα του πλοίου!

Υπάρχει και χάρτης!

Σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πληροφορίες του «Ρ», στο καράβι, κοντά στη ρεσεψιόν, υπάρχει χάρτης στον οποίο αποτυπώνονται οι καμπίνες που βρίσκονται κάτω από το γκαράζ του πλοίου, για να διευκολύνονται οι επιβάτες που έχουν κλείσει θέση εκεί! Διευκρινίζεται ότι σε εκείνο το σημείο δε θα έπρεπε να υπάρχουν καμπίνες, αφού μέρος του συγκεκριμένου χώρου θα έπρεπε να είναι και τα στεγανά του, σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας. Παρ' όλα αυτά και με δεδομένο ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος, οι εφοπλιστές δε διστάζουν να παίζουν κορόνα-γράμματα τη ζωή των ταξιδιωτών του «Δημητρούλα».

Εφοπλιστόδουλη πολιτική

Οι ευθύνες γι' αυτή την εικόνα του πλοίου βαρύνουν μεν τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως ο Κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, όμως ο κύριος υπεύθυνος είναι η εφοπλιστόδουλη πολιτική τόσο της κυβέρνησης της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ, που, ανάγοντας τους εφοπλιστές σε κράτος εν κράτει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και στο όνομα της κερδοφορίας τους, προδιαγράφει νέα ναυάγια ανάλογα του «ΣΑΜΙΝΑ»!

Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτό το πλοίο, που δεν πληρεί τις προδιαγραφές ασφαλείας, καταπονείται σε τέτοιο υπερβολικό βαθμό αφού πιάνει ακόμα και 9 λιμάνια σε ένα ταξίδι του, που σημαίνει επιπλέον πλήγμα σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια επιβατών και ναυτεργατών. Και αυτό προκειμένου να κερδίζει ο Αγούδημος τόσο από τα εισιτήρια όσο και από τις επιδοτούμενες λεγόμενες άγονες γραμμές.

Για παράδειγμα, προχτές, στις 4 το απόγευμα, ξεκίνησε από Πειραιά για Πάρο - Αγιο Κήρυκο - Φούρνους - Καρλόβασι - Βαθύ - Χίο - Μυτιλήνη - Λήμνο - Καβάλα!


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ