Τετάρτη 5 Δεκέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Η δίωξη στοχεύει σε ποινικοποίηση του εργατικού ελέγχου

Κοινό απολογητικό υπόμνημα από τους εκπροσώπους των σωματείων

Στοιχεία, που αποδεικνύουν ότι οι πραγματικοί υπεύθυνοι για τη φονική έκρηξη στο δεξαμενόπλοιο «ΣΕΪΛΟΡ» (στο οποίο στις 20 Οκτώβρη κάηκαν ζωντανοί 5 μεταλλεργάτες), είναι το εφοπλιστικό κύκλωμα που λυμαίνεται το χώρο με τη συνεπικουρία της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, περιέχει το κοινό απολογητικό υπόμνημα που κατέθεσαν χτες στον ανακριτή κ. Καρδαμάκη οι εκπρόσωποι των σωματείων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης που συμμετέχουν στην 5μελή Επιτροπή Ελέγχου της οποίας τα μέλη διώκονται, για την έκρηξη, για δήθεν «παράβαση καθήκοντος κατά συναυτουργία»! Ανάλογο είναι το κείμενο που έχουν καταθέσει και τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής, δηλαδή, ο τεχνικός επιθεωρητής του υπουργείου Εργασίας και ο λιμενικός. Τα όσα αναγράφονται στο κοινό απολογητικό υπόμνημα των συνδικαλιστών, αποκαλύπτουν ταυτόχρονα ότι η δίωξη σε βάρους της 5μελούς αποτελεί μέρος της επιχείρησης που έχουν στήσει οι κυβερνητικοί μηχανισμοί για τη διάχυση των ευθυνών, ώστε να καλυφθούν οι ευθύνες των πραγματικών υπευθύνων για την έκρηξη στο ΣΕΪΛΟΡ, αλλά και για την ποινικοποίηση του εργατικού ελέγχου στους χώρους δουλιάς.

Συγκεκριμένα οι εκπρόσωποι των σωματείων στην Επιτροπή όπως και τα υπόλοιπα μέλη της, έκαναν σαφές προς τον ανακριτή ότι δεν αποδέχονται την κατηγορία, ενώ στο κοινό απολογητικό υπόμνημα των δύο συνδικαλιστών, αφού αναγράφονται τα όσα προβλέπονται από το ΠΔ 70/90 σχετικά με τη λειτουργία της Επιτροπής, υπογραμμίζεται ότι το πρόβλημα των εργατικών ατυχημάτων δεν αντιμετωπίστηκε ριζικά από τη νομοθεσία επειδή «ποτέ δεν άλλαξε η γενική νοοτροπία των πλοιοκτητών οι οποίοι για να περιορίσουν το κόστος και έξοδα των επισκευών και για να επισπεύσουν τις εργασίες αυτών, παραβιάζουν συστηματικά τις διατάξεις περί υγιεινής και ασφάλειας». Επιπλέον η Επιτροπή μέχρι και σήμερα δεν είναι εφοδιασμένη, με ευθύνη και της σημερινής κυβέρνησης, με την κατάλληλη γνώση και τα κατάλληλα όργανα, ενώ τα «καθήκοντά της δεν αναγράφονται πουθενά» και οι έλεγχοί της είναι δειγματοληπτικοί. Στο κείμενο αναγράφεται αναλυτικά ποιος είναι ρόλος του χημικού ναυτιλίας και τεχνικού ασφαλείας που αποτελούν τους αποκλειστικά υπεύθυνους κατά το νόμο για τον έλεγχο των εργασιών καθόλη τη διάρκεια του έργου και την έκδοση κατάλληλων οδηγιών προς τους εργαζομένους,

Οσον αφορά τη συγκεκριμένη περίπτωση αναφέρεται ότι η Επιτροπή στις 19 του μήνα όταν επιβιβάστηκε στο πλοίο έλεγξε πρώτα την ισχύ του πιστοποιητικού γκαζ φρι το οποίο είδαν ότι θα έληγε τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας και συνέχισαν τον έλεγχο δειγματοληπτικά στις δεξαμενές 2 και 3 επειδή εκεί γίνονταν ακόμα εκτεταμένες εργασίες από 20 εργαζόμενους. Τη «φονική» δεξαμενή Νο 4 δεν την έλεγξαν επειδή εκεί οι εργασίες ήταν περιορισμένες. Τονίζεται δε ότι «δεν ευρέθη εκεί ο τεχνικός ασφαλείας κ. Βλατάκης». «Το πολύνεκρο ατύχημα - συνεχίζει - έλαβε χώρα περίπου 24 ώρες μετά το δικό μας έλεγχο και αφού προηγουμένως η ισχύς του πιστοποιητικού γκαζ φρι υπό το καθεστώς του οποίου εμείς ελέγξαμε είχε λήξει» και καταλήγει ότι όλα τα μέλη της επιτροπής «επράξαμε στο ακέραιο το καθήκον μας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ