Πέμπτη 30 Γενάρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΩΝ
Ενα ακόμα πεδίο κερδοφορίας σε βάρος των λαϊκών αναγκών και του περιβάλλοντος

Σε εξέλιξη είναι η συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ιδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις», το οποίο αποτελεί άλλον έναν κρίκο για την εξασφάλιση μεγαλύτερης κερδοφορίας για το κεφάλαιο, σε βάρος της λαϊκής ανάγκης για φτηνές, σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές.

Με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση της ΝΔ διορθώνει νόμο του 2018 της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που προέβλεπε την παράδοση των υδατοδρομίων στους επιχειρηματικούς ομίλους είτε εξολοκλήρου είτε μέσω ΣΔΙΤ, και τώρα προβλέπεται η εξολοκλήρου παράδοση στους ιδιώτες. Παράλληλα, παρέχει επιπρόσθετες διευκολύνσεις στη δημιουργία και λειτουργία υδατοδρομίων, παραβλέποντας ζητήματα ασφάλειας, ενώ δίνει και τη δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων σε λίμνες, ακόμα και προστατευόμενες περιοχές...

Χτες στην Επιτροπή είχαν κληθεί εξωκοινοβουλευτικοί φορείς, όπου ο Σ. Σκιαδαρέσης, πρόεδρος του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ), μετέφερε την ικανοποίηση των επιχειρηματικών ομίλων για τη διάταξη, εκτιμώντας ότι βγάζει από τη μέση ...«γραφειοκρατικές» αγκυλώσεις για την επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης, όπως είναι τα σχέδια για την ασφάλεια των επιβατών.

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, η εισηγήτριά του Θ. Πέρκα σημείωσε ότι το «να έχει άδεια λειτουργίας ο ιδιώτης, αυτό προβλεπόταν ούτως ή άλλως» στο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, με άλλα λόγια δεν προσφέρει και τίποτα παραπάνω το νομοσχέδιο της ΝΔ, ενώ θετικά τοποθετήθηκε το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ. Διαχειριστικού τύπου ήταν η κριτική και των άλλων αστικών κομμάτων.

Η εξασφάλιση νέων πεδίων κερδοφορίας είναι ο στόχος

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου ανέφερε ότι ο νόμος της ΝΔ ήρθε για να βελτιώσει στα σημεία το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, προσθέτοντας ότι ενιαίος είναι ο στόχος της εξασφάλισης «νέων κερδοφόρων πεδίων για τους επιχειρηματικούς ομίλους, προσαρμοσμένους βέβαια στην καπιταλιστική ανάπτυξη που οραματιζόσαστε και οι δύο και στις νέες απαιτήσεις που δημιουργεί η αύξηση του τουρισμού».

Ανέφερε ότι η κατασκευή υδατοδρομίων «δεν ξεκινά από κοινωνικές ανάγκες, αλλά από ανάγκες επένδυσης συσσωρευμένων κεφαλαίων, για να συνεχίσουν να κερδοφορούν. Γι' αυτό εξάλλου επεκτείνεται η ίδρυση και η λειτουργία τους, ακόμα και σε μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια». Εθεσε ερωτήματα σε σχέση με την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος από την επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης, επισημαίνοντας ότι μειώνονται κυρίως δικαιολογητικά που αφορούν το πρόγραμμα ασφάλειας και το σχέδιο έκτακτων αναγκών.

Ζήτησε την απόσυρση του άρθρου 67 του νομοσχεδίου που προβλέπει ότι τα έξοδα κατεδάφισης των κτιρίων στο Ελληνικό φορτώνονται στο λαό, αν και στη σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού αναφέρεται ότι αυτά υποτίθεται ότι θα βάρυναν τον επενδυτή.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ