Παρασκευή 6 Νοέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!
Με το «καλημέρα» επανεμφανίζονται προβλήματα και ελλείψεις στην τηλεκπαίδευση

Το γενικευμένο κλείσιμο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης φέρνει για άλλη μια φορά στο προσκήνιο, μέσα σε λίγους μήνες, τα προβλήματα της ηλεκτρονικής τηλεκπαίδευσης, τις αδυναμίες και τους τεχνικούς περιορισμούς που έχει το σύστημα.

Μπορεί η υπουργός Παιδείας να δήλωσε χτες ότι «είμαστε καθ' όλα έτοιμοι για τη μεταφορά της μαθησιακής διαδικασίας στην εξ αποστάσεως μορφή της», ωστόσο καμιά ουσιαστική προεργασία δεν έχει γίνει για αυτήν τη μετάβαση και για άλλη μια φορά η εξασφάλιση των τεχνικών μέσων για την τηλεκπαίδευση βαραίνει εκπαιδευτικούς, μαθητές και τις οικογένειές τους. Η υπουργός έκανε λόγο για εξοπλισμό των σχολείων με περισσότερες από 80.000 φορητές συσκευές (από 4.500 περίπου συσκευές που υπήρχαν τον Ιούλη του 2019), όμως καμιά προεργασία δεν έγινε μέχρι χτες, για να φτάσουν οι απαιτούμενες συσκευές στις οικογένειες εκπαιδευτικών και μαθητών που δεν έχουν.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικό είναι ότι δυο μέρες πριν από την ανακοίνωση του νέου lockdown (και ενώ είχαν κλείσει ήδη τα Λύκεια σε Θεσσαλονίκη και Σέρρες), το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, σε μήνυμά του προς τις σχολικές μονάδες, ενημέρωνε για τους περιορισμούς του αριθμού τηλεδιασκέψεων webex που μπορούν να γίνουν ταυτόχρονα σε μια σύνδεση. Σύμφωνα με το μήνυμα, «ο αριθμός των ταυτόχρονων τηλεδιασκέψεων που μπορούν να πραγματοποιηθούν ικανοποιητικά περιορίζεται από την ταχύτητα σύνδεσης στο διαδίκτυο». Ετσι, για συνδέσεις ADSL 24 Mbps μπορεί να γίνεται μόνο μία τηλεδιάσκεψη webex, για συνδέσεις VDSL 50 Mbps μπορούν να γίνονται έως και 5 τηλεδιασκέψεις ταυτόχρονα, οι συνδέσεις VDSL 100 Mbps σηκώνουν έως και 10 τηλεδιασκέψεις ταυτόχρονα, ενώ στην περίπτωση της σύνδεσης με οπτική ίνα μπορούν να γίνονται 50 και πάνω τηλεδιασκέψεις ταυτόχρονα. Και μπορεί τα παραπάνω να απευθύνονται στις σχολικές μονάδες για τον αριθμό των εκπαιδευτικών που μπορεί ταυτόχρονα μέσα από το σχολείο να κάνει τηλεδιάσκεψη, είναι ενδεικτικό όμως τώρα με το κλείσιμο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για το τι θα συμβεί και στα σπίτια. Για παράδειγμα, σε μια οικογένεια με 24άρα οικιακή σύνδεση και δυο παιδιά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ή και σε ΑΕΙ, ΙΕΚ κ.λπ.), ακόμα κι αν υπάρχουν δυο διαφορετικές συσκευές, το ίντερνετ δεν θα σηκώνει την ταυτόχρονη τηλεκπαίδευσή τους.

Μέτρα ζητούν οι γονείς

Μέτρα ώστε κανένας μαθητής να μην αποκλειστεί από τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης ζητά από την κυβέρνηση η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, μετά την αναστολή της διά ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας των Λυκείων, που αποφασίστηκε αρχικά στο πλαίσιο της τοπικής καραντίνας σε Θεσσαλονίκη και Σέρρες.

Η Ομοσπονδία αναφέρει ότι έγινε δέκτης πολλών καταγγελιών από γονείς που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τάμπλετ, πρόσβαση στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα τα παιδιά τους να αποκλείονται από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Απαιτεί, λοιπόν, έκτακτη χρηματοδότηση από το υπουργείο Παιδείας, για την αγορά του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο, που είναι όροι απαραίτητοι για την ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Κάθε μαθητής να έχει ένα δωρεάν τάμπλετ και απεριόριστη σύνδεση στο ίντερνετ. Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι.

Μέριμνα ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να λάβει υπόψη τις ειδικές ανάγκες των μαθητών που είναι ενταγμένοι σε τμήματα ένταξης ή είχαν παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ