Τετάρτη 23 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
«Κόκκινο» της ΔΟΕ σε φιλοξενία - μεταφορές

Με σοβαρές παρατηρήσεις για τους τομείς της φιλοξενίας, των οδικών έργων, των μεταφορών, αλλά και ορισμένων αθλητικών έργων, ολοκληρώθηκε χτες ο διήμερος έλεγχος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής στην πορεία της Ολυμπιακής προετοιμασίας, με τη συνέντευξη Τύπου του προέδρου της Συντονιστικής Επιτροπής Ντένις Οσβαλντ. Μπορεί το στέλεχος της ΔΟΕ να έκανε λόγο για «θετική γενική εικόνα», ωστόσο οι αναφορές σε συγκεκριμένους τομείς της προετοιμασίας, παρέπεμπαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι για τους τομείς για τους οποίους ο Ντ. Οσβαλντ έκανε ειδική αναφορά, βρίσκεται σε εξέλιξη σύγκρουση οικονομικών συμφερόντων (π.χ. νέα ξενοδοχεία, προαστιακός, κατασκευή έργων). Ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής «κοκκίνισε» τη φιλοξενία, τα οδικά έργα (κόμβοι στη λεωφόρο Κηφισίας), τον προαστιακό σιδηρόδρομο, τη λεωφόρο Βάρης - Κορωπίου, ενώ σοβαρές επιφυλάξεις διατύπωσε για ορισμένα αθλητικά έργα, όπως του Φαλήρου και του Ελληνικού. Ταυτόχρονα, έπλεξε το εγκώμιο των αρμοδίων για την ταχύτητα με την οποία κατασκευάζεται το Ολυμπιακό Χωριό, όταν όμως ενημερώθηκε για το νεκρό οικοδόμο και τα δεκάδες εργατικά ατυχήματα που συμβαίνουν στα εργοτάξια, δήλωσε άγνοια και αρκέστηκε να δηλώσει ότι οι εργολάβοι πρέπει να προσέχουν...

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ο Ελβετός «αθάνατος» υποδείκνυε λύσεις σε σοβαρά ζητήματα με τη λογική των 17 ημερών της διεξαγωγής των Αγώνων, ασχέτως αν η ζωή στην πόλη θα συνεχιστεί και μετά τους αγώνες... Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Ντ. Οσβαλντ μιλώντας για τους κόμβους της λεωφόρου Κηφισίας δήλωσε ότι αν δεν κατασκευαστούν και οι τρεις μέχρι το 2004 θα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και συμπλήρωσε ότι δεν είναι αρκετά τα όποια διαχειριστικά κυκλοφοριακά μέτρα παρθούν. Και όπως συμπλήρωσε ο ίδιος, η κυβέρνηση άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επισπεύσει την κατασκευή τους, απόφαση που θα παρθεί μέχρι τον Απρίλη...

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η αναφορά Οσβαλντ στον προαστιακό σιδηρόδρομο, που ούτε λίγο ούτε πολύ προανήγγειλε ότι θα υπάρχουν οι γραμμές χωρίς τα βαγόνια. «Δεν είναι σίγουρο ότι θα παραδοθεί εγκαίρως το τροχαίο υλικό. Πιστεύω ότι θα είναι γελοίο να υπάρχουν οι γραμμές, αλλά να μην υπάρχει το τροχαίο υλικό. Η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την παραγωγή του τροχαίου υλικού φαίνεται ότι δεν ελέγχει την κατάσταση». Σημειώνεται ότι η προμήθεια του τροχαίου υλικού έχει ανατεθεί στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία, όμως έχουν εμπλακεί στις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης με τους Γερμανούς υποψηφίους, με επακόλουθο να καθυστερεί η κατασκευή του. Επίσης συμπληρώνεται ότι και ο άλλος διαγωνισμός για την κατασκευή των ηλεκτρομηχανολογικών έργων έχει εμπλακεί σε πόλεμο συμφερόντων μεταξύ ξένων κυρίως εταιριών, με αποτέλεσμα να μην έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Οσον αφορά το θέμα της φιλοξενίας ανέφερε ότι υπάρχει απογοήτευση, δεδομένου ότι υπάρχει έλλειμμα 2.800 δωματίων. Και συμπλήρωσε ότι αν προστεθούν κι άλλα κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά, τότε θα δημιουργηθεί πρόβλημα πρόσβασης. Ο Ντ. Οσβαλντ είπε ότι αν δεν ξεκινήσει η κατασκευή νέων ξενοδοχείων μέχρι το Μάη, τότε δε θα είναι έτοιμα το 2004.

Το εντυπωσιακό είναι ότι μετά από όλα αυτά, ο υπουργός Πολιτισμού Ευ. Βενιζέλος με δηλώσεις του μετά τη μεσημεριανή συνάντηση πέντε υπουργών με τα στελέχη της ΔΟΕ, δήλωσε ότι «το μήνυμα είναι καλό και αισιόδοξο»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ