Παρασκευή 23 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Ολοταχώς προς ιδιωτικοποίηση και αύξηση της τιμής των διοδίων

Eurokinissi

Την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού για την παράδοσή της «προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους, προκειμένου να βρουν κερδοφόρα διέξοδο τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαιά τους», θυσιάζοντας τις λαϊκές ανάγκες για μετακίνηση, στον βωμό της κερδοφορίας και της καπιταλιστικής ανάπτυξης, κατήγγειλε από τη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης.

Αφορμή της παρέμβασής του στάθηκε η ενημέρωση από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή προς τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με τις δύο συμβάσεις επισκευής και συντήρησης τμημάτων της Εγνατίας, με τη συζήτηση να επικεντρώνεται - όπως ήταν αναμενόμενο - στην εξέλιξη της ιδιωτικοποίησης.

Οι δύο αυτές συμβάσεις εντάσσονται στην προετοιμασία για την ιδιωτικοποίηση, ώστε ο «παραχωρησιούχος» επενδυτής να «παραλάβει ένα πάγιο απίστευτης αξίας, περίπου 7 δισ. ευρώ, περιουσία του ελληνικού λαού», «κουφέτο» όπως ανέφερε ο Λ. Στολτίδης. Η πρώτη σύμβαση αφορά τον Δυτικό Τομέα, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας, καθώς και τον κάθετο άξονα από τη Δυτική Σιάτιστα μέχρι τον Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής. Η δεύτερη αφορά τον Ανατολικό Τομέα, δηλαδή από το Κλειδί μέχρι το Τελωνείο των Κήπων. Μειοδότης ήταν η εταιρεία «ΑΚΤΩΡ» και οι συμβάσεις θα στοιχίσουν σύνολο κοντά 50 εκατ. ευρώ, με τον υπουργό να ζητάει να πει και «ευχαριστώ» ο λαός για το ότι η κατασκευαστική εταιρεία πρόσφερε έκπτωση 60% με 65%.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αν. Γκαρά εγκάλεσε καταρχάς την κυβέρνηση ότι καθυστέρησε με τις συμβάσεις ενώ πρόκειται για έναν οδικό άξονα που «σηκώνει ένα πολύ σημαντικό βάρος σε ό,τι αφορά τον Τουρισμό, το Εμπόριο, τις επιχειρήσεις, τις εισαγωγές και τις εξαγωγές», δηλαδή ότι πάνε πίσω οι στόχοι της εγχώριας αστικής τάξης και της ΕΕ για Ελλάδα - κόμβο μεταφορών και διαμετακόμισης. Σχολιάζοντας την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας είπε ότι «πορεύεστε με σχέδιο την υποβάθμιση και το ξεπούλημα υποδομών, χωρίς αναπτυξιακό σχεδιασμό για την ελληνική κοινωνία, χωρίς στόχο προόδου». Κατηγόρησε δε την κυβέρνηση για την έναρξη της λειτουργίας των διοδίων στον Λαγκαδά πριν δυο μέρες χωρίς να ισχύουν τα «αναλογικά διόδια», κ.ο.κ.

Απαντώντας, ο υπουργός ανέφερε ότι «ιδιωτικοποιήσεις είναι αυτό που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ξεπούλημα με 48 εκατομμύρια. Η Εγνατία μπορεί να είχε κόστος κατασκευής 7 δισεκατομμύρια και στα λογιστικά της βιβλία να είναι 6,3 δισ., αλλά δεν πωλείται, δεν ιδιωτικοποιείται, παραχωρείται για 35 χρόνια. Αυτή είναι η μέγιστη και ειδοποιός διαφορά». Σχετικά με τα διόδια είπε: «Ποιος χωροθέτησε τα διόδια στον Λαγκαδά; Το 2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ», προσθέτοντας ότι είχε καθορίσει τα διόδια συνολικά στην Εγνατία Οδό στα 6 λεπτά το χιλιόμετρο και η κυβέρνηση της ΝΔ τα πήγε στα 3 λεπτά. Βέβαια, διευκρίνισε ότι όταν παραχωρηθεί, τα διόδια «θα πάνε στα 6 λεπτά το χιλιόμετρο».

Ο λαός πληρώνει ακριβά την ανάγκη του για μετακίνηση

Ο Λ. Στολτίδης ανέφερε ότι από κοινού ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζοντας ο ένας από εκεί που σταμάτησε ο άλλος, «φτιάξατε την τούρτα για τα γενέθλια της απίστευτης κερδοφορίας που θα προκύψει για τον επιχειρηματικό όμιλο που θα βάλει στο χέρι συνολικά τον αυτοκινητόδρομο μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης, μέσα φυσικά από το ξεζούμισμα του λαού μας πάνω στην ανάγκη του για τη μετακίνηση».

«Θα παραδώσετε τον αυτοκινητόδρομο "κουφέτο" ανανεωμένο, μετά τις επισκευές και τη συντήρηση, να παράγει μόνο κέρδη, χωρίς έξοδα και ρίσκα για τον επιχειρηματικό όμιλο που θα τον πάρει», κάνοντας όλο και πιο ακριβή, «άπιαστο όνειρο την ανάγκη και των πιο απλών μετακινήσεων» του λαού, ανάγκη που διαρκώς πολλαπλασιάζεται αν προστεθεί ότι δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες κ.λπ. διαρκώς κλείνουν ή συγχωνεύονται. Εφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα «πάνω στην Εγνατία Οδό τη Σιάτιστα, με τα παράπλευρα διόδια σε έναν πληθυσμό που έχει τσακιστεί από την απολιγνιτοποίηση, την κρίση στη γούνα και το κλείσιμο όλων αυτών των υπηρεσιών που έχει ανάγκη για να καλύπτει τις ανάγκες του».

Επεσήμανε ότι είναι στο χέρι του λαού να διεκδικήσει τις σύγχρονες ανάγκες του, στοχεύοντας τον πραγματικό αντίπαλο, την εξουσία των μονοπωλίων, το κυνήγι της κερδοφορίας τους και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ