Σάββατο 25 Σεπτέμβρη 2021 - Κυριακή 26 Σεπτέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
47ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ
Διεθνές Σεμινάριο για το φοιτητικό κίνημα

Με τη συμμετοχή των αντιπροσωπειών των 25 Κομμουνιστικών Νεολαιών που συμμετέχουν στο 47ο Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή το μεσημέρι στον Περισσό Διεθνές Σεμινάριο με θέμα: «Η παρέμβαση των Κομμουνιστικών Νεολαιών στο φοιτητικό κίνημα κατά τη διάρκεια της πανδημίας».

Στην εισήγησή του εκ μέρους της ΚΝΕ, ο Θοδωρής Κωτσαντής, μέλος του Γραφείου του Κεντρικού Συμβουλίου, αφού καλωσόρισε τους νέους κομμουνιστές από όλο τον κόσμο και υπογράμμισε τη σημασία να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα από την προηγούμενη περίοδο, σημείωσε ειδικά για τους στόχους της ΚΝΕ: «Στο φοιτητικό κίνημα θέτουμε ως στόχο να προχωρήσει πιο αποφασιστικά η αγωνιστική του ανασυγκρότηση σε αντιμονοπωλιακή - αντικαπιταλιστική κατεύθυνση.

Η ανασύνταξη του φοιτητικού κινήματος είναι σήμερα πιο επιτακτική από ποτέ αφού κλιμακώνεται η επίθεση του κεφαλαίου στο σύνολο των δικαιωμάτων της σπουδάζουσας νεολαίας. Επίθεση που είναι ενιαία σε όλο τον καπιταλιστικό κόσμο και εκφράζεται στη μεγάλη εκπαιδευτική αντίφαση της εποχής μας: Η ανάπτυξη των επιστημών και της τεχνολογίας, η ίδια η ανάπτυξη της παραγωγικής ικανότητας του ανθρώπου ανεβάζουν τον πήχη της γενικής μόρφωσης και της επιστημονικής ειδίκευσης, όμως η δυνατότητα αυτή υπονομεύεται στον καπιταλισμό και οδηγεί σε υποβαθμισμένη εκπαίδευση για τους πολλούς και αναβαθμισμένη για τους λίγους, σε έναν στρατό αναξιοποίητων επιστημόνων, σε έρευνα υποταγμένη στο κέρδος, σε αδυναμία συγκρότησης ενός στέρεου υποβάθρου μελέτης του κόσμου. Ολα αυτά είναι παράγωγα της βασικής αντίθεσης κεφαλαίου - εργασίας και αυτή η αντίφαση διαπερνά τα πανεπιστήμια.

Στοχεύουν σε μια μάζα επιστημόνων φθηνή και διαθέσιμη για το κεφάλαιο

Στην Ευρώπη η Διακήρυξη και η μετέπειτα διαδικασία της Μπολόνια αποτελούν σημείο αναφοράς για τις εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση, για την πιο οργανική ενσωμάτωσή της στους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς του κεφαλαίου. Η δημιουργία του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης αποτέλεσε το κλειδί για την προώθηση της κινητικότητας και της απασχολησιμότητας του επιστημονικού δυναμικού. Οι ανομοιομορφίες που υπάρχουν από χώρα σε χώρα - και αντανακλούν την ανισομετρία, τις αντιθέσεις μεταξύ των αστικών οικονομιών, τη διαφορετική εκπαιδευτική παράδοση και κουλτούρα κάθε χώρας - δεν αναιρούν την κοινή στόχευση των αλλαγών: Τη δημιουργία μιας μάζας επιστημόνων με τις συγκεκριμένες δεξιότητες που έχει ανάγκη το κεφάλαιο, φθηνή και διαθέσιμη όπου χρειαστεί, έτοιμη να επανακαταρτιστεί με δικά της έξοδα και να αποδεχτεί την αστική ιδιοκτησία και εξουσία ως "μονόδρομο"».

Για την Ελλάδα ανέφερε: «Αυτή η στρατηγική εξειδικεύεται με νόμους όλων των κυβερνήσεων, φιλελεύθερων και σοσιαλδημοκρατικών. Βασικά σημεία των αλλαγών είναι: Η ένταση της επιχειρηματικής δράσης των ΑΕΙ, η αξιολόγηση με κριτήρια της αγοράς, τα βήματα αποσύνδεσης του πτυχίου από το επάγγελμα και η διαμόρφωση πτυχίων και σχολών διαφορετικών "ταχυτήτων", η προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών στις απαιτήσεις της αγοράς με έμφαση στις εφήμερες και αποσπασματικές δεξιότητες αντί της απόκτησης ολοκληρωμένου επιστημονικού υποβάθρου, η ένταση των ταξικών φραγμών».

Στη συνέχεια ενημέρωσε για τη δράση της ΚΝΕ στις σχολές, την παράταξή της, «Πανσπουδαστική ΚΣ», και τη σημαντική κατάκτηση του φοιτητικού κινήματος, τη δημιουργία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) πριν από 12 χρόνια. Επίσης, για τις δυσκολίες που έφεραν η πανδημία και η διαχείρισή της από την κυβέρνηση που με την οργανωμένη απειθαρχία απαντήθηκαν από τις δυνάμεις του ΜΑΣ.

Σχετικά με την κατάσταση του φοιτητικού κινήματος σημείωσε ανάμεσα σε άλλα: «Παρά τα θετικά βήματα που αναμφίβολα έγιναν, γνωρίζουμε ότι το φοιτητικό κίνημα στη χώρα μας αλλά και παγκόσμια εξακολουθεί να βρίσκεται σε βαθιά κρίση και υποχώρηση.

Υποχώρηση που εκφράζεται πρώτα και κύρια στην επικράτηση της γραμμής του συμβιβασμού και της συναίνεσης με την κυρίαρχη πολιτική μέσα από την πολύμορφη παρέμβαση του αντιπάλου αλλά και στη διαλυτική κατάσταση στη λειτουργία πολλών φοιτητικών συλλόγων, στο μικρό βαθμό συμμετοχής των φοιτητών στη συλλογική διεκδίκηση, παρά τους σημαντικούς φοιτητικούς αγώνες που ξεσπούν κατά καιρούς.

Δεν στεκόμαστε παθητικά απέναντι στην κατάσταση, το αντίθετο. Η αναγνώριση της πραγματικότητας είναι όρος για να γίνουμε πιο ικανοί και αποτελεσματικοί ώστε να την αλλάξουμε».

Κοινή δράση για διεκδίκηση του πανεπιστημίου των σύγχρονων αναγκών

Καταλήγοντας τόνισε για τον ρόλο των Κομμουνιστικών Νεολαιών: «Στην ενιαία επεξεργασμένη στρατηγική του κεφαλαίου και των ιμπεριαλιστικών οργανισμών (ΕΕ, ΟΟΣΑ) για την Ανώτατη Εκπαίδευση απαντάμε με την ενίσχυση των προσπαθειών μας για την αντεπίθεση του φοιτητικού κινήματος και τη διεκδίκηση του πανεπιστημίου των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας.

Επιδιώκουμε να αναβαθμιστεί η κοινή δράση μας στο κίνημα των φοιτητών, κάτι που μπορεί να πάρει διάφορες μορφές: Από τη συχνότερη ανταλλαγή πληροφοριών, πείρας και πολιτικών συμπερασμάτων από την πάλη που διεξάγει η κάθε ΚΝ στη χώρα της, την έκφραση αλληλεγγύης σε φοιτητικούς αγώνες που ξεσπούν σε κάθε χώρα, μέχρι τις κοινές ανακοινώσεις των ΚΝ για κοινά προβλήματα της σπουδάζουσας νεολαίας. Αντίστοιχα μπορεί να βελτιωθεί η επικοινωνία και αλληλοβοήθεια μεταξύ φοιτητικών συλλόγων ή άλλων οργανώσεων στις οποίες παρεμβαίνουν τα μέλη των ΚΝ. Σε αυτήν την κατεύθυνση η ΚΝΕ θα συμβάλει με όλες της τις δυνάμεις».

Ακολούθησαν παρεμβάσεις εκπροσώπων των ΚΝ, που μετέφεραν την πλούσια πείρα από τους αγώνες σε διάφορες χώρες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ