Τετάρτη 20 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΚΕ
Θέμα προσανατολισμού της εκπαίδευσης η αξιολόγηση

Η απάντηση του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ στην πρόταση του υπουργείου

Πού θα οδηγήσουν τελικά όλα αυτά; Τι πραγματικά υποκρύπτει ο όρος «ποιότητα» που κλίνει σε όλες τις πτώσεις η κυβέρνηση;

Οπως σημειώνει το Τμήμα Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ απαντώντας στην «πρόταση» του υπουργείου, η βελτίωση της εκπαίδευσης δεν είναι θέμα οργανογραμμάτων, όπως αυτό του ΕΣΑΠ, «είναι θέμα γενναίας χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, είναι θέμα εξασφάλισης πλήρους επιστημονικής και οικονομικής στήριξης του εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι, προπαντός, θέμα περιεχομένου και προσανατολισμού της εκπαίδευσης, που συνδέεται με τη γενικότερη πολιτική κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης».

Και το Τμήμα Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει ότι «όπως προκύπτει από την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της "ελαστικοποίησης" των εργασιακών σχέσεων, της κατάργησης της κοινωνικής ασφάλισης κλπ., η κυβέρνηση έχει αναθέσει στον αυτόματο πιλότο της "αγοράς" την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της χώρας. Στην "αγορά", προτίθεστε, στην ουσία, να αναθέσετε και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Αλλωστε το ΕΣΑΠ, όργανο κατά πλειοψηφία ελεγχόμενο από την κυβέρνηση, προβλέπει ενισχυμένη παρουσία των εργοδοτικών φορέων. Και ενώ είστε αναλυτικότατοι στην περιγραφή των θεσμικών οργάνων που θα αναλάβουν την αξιολόγηση, αποφεύγετε τη συζήτηση πάνω στον πυρήνα του θέματος, δηλαδή στα κριτήρια. Ταυτόχρονα βεβαίως, μέσα από μια σειρά διαδικασίες που εξελίσσονται, προωθούνται στην πράξη τα βασικά κριτήρια που θέτει η ΕΕ μέσω της CRE και των κοινοτικών προγραμμάτων για την ανώτατη εκπαίδευση. Κριτήρια που εισάγονται σταδιακά, σαν αδιαμφισβήτητα πορίσματα, περιβεβλημένα με το κύρος κάποιων ειδικών και υπαγορεύουν την ολοσχερή συμμόρφωσή της στις ανάγκες της "αγοράς" σύμφωνα με τις υποδείξεις των εργοδοτικών φορέων καθώς και την "επιχειρηματική", "ανταγωνιστική" λειτουργία των ανώτατων ιδρυμάτων, αναιρώντας ολοσχερώς την όποια κοινωνική αποστολή τους.

Εργαλείο για την επιβολή αυτής της συμμόρφωσης, αποτελεί ο οικονομικός στραγγαλισμός των ΑΕΙ και ΤΕΙ, προκειμένου να εξαρτώνται από τους κάθε λογής χρηματοδότες τους (επιχειρήσεις, προγράμματα της ΕΕ κλπ.) Σε μια πορεία, όλα δείχνουν, ότι θα υπάρξει σύνδεση της αξιολόγησης ακόμη και με την κρατική επιχορήγηση. Αποτέλεσμα αυτής της αξιολόγησης θα είναι η ενίσχυση των ανισοτήτων ανάμεσα στα ανώτατα ιδρύματα, στα τμήματα, το διδακτικό τους προσωπικό και τους αποφοίτους τους. Τα ανώτατα ιδρύματα που δε θα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της "αγοράς", θα περιθωριοποιηθούν και ορισμένα θα κλείσουν, ανεξάρτητα από την κοινωνική τους αναγκαιότητα».

Είναι εύγλωττα τα παραδείγματα τμημάτων όπως αυτό των ναυπηγών, που αποτελεί ερώτημα για πόσο θα είναι διατεθειμένη η κυβέρνηση να το χρηματοδοτεί, τη στιγμή που κλείνει τα ναυπηγεία.

«Η αξιολόγηση - υπογραμμίζει το Τμήμα Παιδείας του ΚΚΕ - σαν σχεδιασμός και έλεγχος, δεν μπορεί να είναι μηχανισμός αυταρχικής επιβολής, αλλά υπόθεση της δημοκρατικής λειτουργίας των πανεπιστημίων - η οποία διαρκώς συρρικνώνεται - σε σύνδεση με την παρέμβαση του λαϊκού κινήματος».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οι πρόθυμοι «διαφωνούντες» συνομιλητές της κυβέρνησης (2010-12-17 00:00:00.0)
Η αγορά «αξιολογεί» την Παιδεία (2009-02-17 00:00:00.0)
Με δημόσιο χρήμα για ιδιωτικά κέρδη (2007-01-14 00:00:00.0)
Περί αξιολόγησης και διά βίου κατάρτισης στα ΑΕΙ - ΤΕΙ (2003-03-30 00:00:00.0)
Βαθαίνει η αντιδραστική επίθεση στην Παιδεία (2001-05-20 00:00:00.0)
Υποταγή στις ορέξεις των βιομηχάνων (1996-01-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ